שליפות

דוידי בן ציון

איילת שליסל

איילת שליסל

 

דוידי בן ציון

דוידי בן ציון, סגן ראש המועצה האזורית שומרון

בימים שבהם הציונות הדתית עוברת טלטלה יצאנו לשיחה של אחד על אחד עם דוידי בן ציון, סגן ראש המועצה האזורית שומרון, אשר הכריז כי יתמודד לשורות הבית היהודי בבחירות הקרובות וקיבל עליו לקדם את אחד הנושאים הרגישים בחברה: החינוך המיוחד

ספר על עצמך.
"אני בן 34, נשוי לאיילת. גדלתי בקריית ארבע ואני מתגורר היום באלון מורה. שירתי בצנחנים ואני מ"פ במילואים בחטיבת הצנחנים 55 עם אחי הצעיר ישי".

אביך, הרב שמעון בן ציון.
"אבא הוא נכה צה"ל שלחם בשלום הגליל ונפצע אנושות. שני אנשי צוות מהטנק שלו נהרגו ושניים נפצעו. הוא שימש רב בקריית ארבע ושימש רב במכון מאיר 15 שנה".

אימך שפרה.
"אימא שלי נפטרה מסרטן לפני שלוש שנים. היא הייתה אלמנת צה"ל, איבדה את בעלה חודש אחרי החתונה, ולאחר מכן התחתנה עם אבא שלי. אימא שלי עסקה בריפוי בעיסוק". 

שפרה – פשוט לאהוב. 

"עמותה לזכרה של אימי. הקמנו בשומרון בית מוגן לנערות שהבית הפרטי שלהן לא היה בטוח להן. יש שם שמונה נערות, כל אחת מהן תותחית-על וללא ספק תהיה מנהיגה בעם ישראל. 

"כסגן ראש מועצה ומחזיק תיק החינוך התוודעתי לצורך של הנוער שמסתובב ברחובות.
הבית קיים חצי שנה. משרד הרווחה מתקצב את הצוות, והעמותה סיפקה את הבית. אנחנו האבא והאימא של הבנות האלה, ובקרוב אני מחתן בת מהבית, ואני מקבל אחריות מלאה עליה ועל החתונה.

"בשבוע שעבר קיימנו אירוע הצדעה לפרויקט לרגל השלמתו. את רוב עלות הפרויקט, קרוב למיליון וחצי שקל, גייסנו מתורמים. אחת התורמות המרכזיות היא צ'רנה מוסקוביץ'".

סגן ראש מועצה. 

"כבר שלוש שנים וחצי אני משמש סגן ראש המועצה אזורית שומרון, ממלא מקום ראש המועצה ומחזיק תיק החינוך. כשהתחלתי את התפקיד היו במועצה 16,900 תלמידים; היום יש 19,100 תלמידים. בכל שנה נפתחים במועצה עשרה גנים, שני בתי ספר יסודיים ועל-יסודי אחד זה ארבע שנים ברצף.

"הסיבה היא שבמועצה האזורית שומרון אחוז הצמיחה הגבוה ביותר בארץ: 8%, פי חמישה מהממוצע הארצי, שהוא 1.8%. עיקר הגדילה בחינוך וגם בקליטת משפחות צעירות.

"התחום שקיבלתי עליי לקדם הוא צרכים מיוחדים, וזה תואם את התפיסה של ראש המועצה ושלי. אנחנו מאוד מאמינים בזה. הקמנו מעון שיקומי, וזו בשורה אדירה. הקמנו גן תקשורת ראשון בשומרון, העברנו לרבבה את בית הספר לחינוך מיוחד כדי שיהיה נגיש יותר. יש במועצה 11 גני שפה מתוך הבנה שילד לא צריך לנסוע שעה וחצי לבית הספר; חינוך צריך לקבל קרוב לבית ככל האפשר".

איך הגעת לבית היהודי?

"לפני שש שנים פתחה המפלגה את שורותיה. הבנתי שאפשר להשפיע ולהיות מעורבים, ופקדנו 2,000 איש בשומרון. רצינו להיות מעורבים כי ראינו בזה צורך גדול, וגם החיבור עם האיחוד הלאומי היה חשוב. החיבור של הציבור עם המפלגה הוא היופי של הבית היהודי. יש בבית היהודי דמוקרטיה וייצוג של השטח".

הבית היהודי ודמוקרטיה?

"אני בעד לתת לציבור לקבוע. לציבור יש שכל ישר, ואנחנו רואים שכשמצניחים מישהו מלמעלה זה נועד לכישלון. זה סוד הכוח של הבית היהודי. זו לא חונטה שקובעת מי יעמוד בראש, זה לא מועדון סגור; כל אחד יכול לבחור וכל אחד יכול להיבחר". 

המהלך של שקד ובנט.

"איילת היא חברה. הלכנו דרך ארוכה יחד, וברמה האישית אני אשאר בקשר טוב איתה. היא בחורה כישרונית מאוד ושווה אלקטורט גבוה. עם זאת המהלך נעשה בצורה לא אחראית שמסכנת את כל גוש הימין באופן שעלול לפגוע אנושות בבית היהודי, ולכן דרכנו הפוליטית נפרדה.

"הימין החדש הוא הליכוד 2, ועליי ועל פעילי הבית היהודי מוטלת האחריות שלא להתפתות למפלגות טרנד חולפות אלא לחזק את הבית היחיד של הציונות הדתית שידאג לצביון היהודי של המדינה, למוסדות החינוך, לגרעינים התורניים, ליהודה ושומרון, לישיבות הגבוהות ולישיבות ההסדר.

"איילת היא דוגמה קלסית לכך שאדם שלא גדל במוסדות הציונות הדתית יכול להשתלב בדרך של הציונות הדתית. אנחנו לא מפלגה מגזרית, אנחנו מאמינים בדרך של הצינות הדתית לא בשביל המגזר אלא כתועלת לכל עם ישראל. אנו רואים בעצמנו שליחים של כל עם ישראל. אנחנו הראשונים שמתייצבים לכל משימה חברתית, ומי שהוא חילוני ומאמין בדרך של הציונות הדתית ימצא את המקום אצלנו".

ומה הלאה?

"אנחנו אחרי ימים של הלם קרב קצר, כי הופתענו. התעשתנו, וצריך ללכד את השורות, להתאחד בתוך הבית היהודי עם חברינו מהאיחוד הלאומי. אין לנו פריבילגיה למלחמות פנימיות, אין זמן למשחקי אגו. יש לנו אחריות לאומית שהבית היהודי והאיחוד הלאומי ירוצו יחד, יש לנו פעילי שטח ורבנים, וכולם מתגייסים להצלחה".

האם נגוז החלום של הבית היהודי להנהיג את המדינה?

"ממש לא. הפוליטיקה היא אמצעי, לא יעד ולא מטרה אלא כלי לשרת דרך ואידאולוגיה. חבר כנסת שמאבד את זהותו, חבל שרץ לכנסת. שר שהגיע למשרד ממשלתי וטשטש את הדרך, חבל שהיה שר. ראש ממשלה שהתחיל את דרכו הפוליטית עם בסיס אידאולוגי ערכי מסוים והגיע לקצה עם 30% מסך העקרונות שהתחיל, חבל שהגיע לשם.

"הבית היהודי צריך להיות קודם כול מפלגה בעלת בסיס איתן. הבית היהודי הוא תמונת ראי של הציבור הדתי בישראל. הציבור תפס עמדות מפתח, יש לנו שופטי בית משפט עליון, והבית היהודי שואף להנהגת מדינה.

"הנהגת מדינה פירושה גם להיות שר החינוך של מדינת ישראל או שר הפנים. בשביל להיות שותף בהנהגת המדינה לא צריך להחליט שהולכים רק לראשות הממשלה. נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא, וצריך להחליט איך תיראה הקואליציה הבאה, אם תהיה קואליציית ליכוד–מרכז או ליכוד–הבית היהודי שתשמור על הצביון היהודי הממלכתי של מדינת ישראל ועל השאיפות של הציונות הדתית כפי שהתחנכנו עליה במוסדותיה הרבים".

האם אתה רואה גם את הדתי לייט מצביע עכשיו לבית היהודי?

"אין ספק שבתהליך בניית הרשימה חייב להיות ייצוג הולם לנשים, לצעירים ולדתיים מכל קצות הקשת ומגוון הזרמים של הציונות הדתית. זו אחריותנו, ומפלגת הבית היהודי מייצגת את כל המגזרים ותתי המגזרים.

"זה היופי בבית היהודי, ואף על פי שגדלתי בקריית ארבע וגר באלון מורה אהיה שליח נאמן של החרד"לים ושל הלייטים, של תושבי מעלות ושל תושבי נתיבות. אנחנו לא משרתים ציבור לפי צבע העור וגודל הכיפה, וגם בקדנציה האחרונה מוטי יוגב ובצלאל סמוטריץ' מתקומה שירתו את כל המגזרים . אנחנו משרתי ציבור. ראש הפורום הדרוזי של הבית היהודי אמר לנו השבוע: 'ברגע שהבנתי שהציונות הדתית נשארת, החלטתי שאני נשאר פה'".

האיחוד הלאומי.

"אחים, שותפים לדרך. אנחנו מאמינים באותם ערכים ויעדים, ותוכיח הקדנציה האחרונה, שכל העשייה בה משותפת. כשהייתי צריך הרגשתי בנוח באותה מידה לפנות לאיילת שקד או לאורי אריאל. אני מכבד אותם על הדרך שהם בוחרים, וצריך לאחד כוחות בגובה העיניים, בשוויון ובחברות". 

אתה לא חושש לאבד את התפקיד שלך כסגן ראש המועצה?

"ראש המועצה יוסי דגן מגבה אותי מאוד, דוחף אותי ומפרגן לי בהתמודדות, והוא גם התחייב שאם לא אבחר אחזור לסגנות". 

מה התוכניות שלך לקראת הכנסת הבאה?

"אני רוצה להיות חייל נאמן של עם ישראל ושל הציונות הדתית בפריפריה בגליל ובנגב, של הקהילות, של היישובים, של הגרעינים. אני רוצה להיות מעורב בחינוך וברווחה, לקדם את תחום הצרכים המיוחדים, שאני רואה בו משימה אישית שלי, להיות שותף במאמץ לחיזוק עולם הישיבות, שאני רואה בו לא ערך רק כשלעצמו אלא סיירת שמשרתת את כל עם ישראל, וכמובן להגדיל את ההתיישבות ביהודה ושומרון, שהיא הבסיס".

עוד במדור זה

שליפות

שליפות

אבא איש חינוך. אומרים שהקשר לאבא משתקף בקשר עם הקב״ה…
שליפות

שליפות

אבאג׳ק סיאלום. נולד בתוניס ובהמשך היגר בגיל שמונה לצרפת עם…
שליפות

שליפות

אבאגיבור. חושב עליו בכל יום. אבי ז״ל נפצע בקרב עם…
שליפות

שליפות

אבאאינטלקטואל, למדן.אימאהעוגן של המשפחה, מורה בנשמתה, מנהלת בית ספר, בשלנית.…
שליפות

שליפות

אבאזאב. פתח אותי לעולם הכלכלה. משתכנע מכל טיעוני הימין, אבל…
שליפות

שליפות

אבא האבא הכי טוב בחיים, רחמים טסה. אבא שלמדתי ממנו…
שליפות

שליפות

אבא תותח, דוגמה אישית, יציבות, ביטחון, אכפתיות, קשיחות, אהבה, השראה,…
שליפות

שליפות

ההוריםדוד ואסנת. בעלי תשובה, עלו מאוסטרליה מתוך ציונות ואהבה לארץ.…
שליפות

שליפות

אבא אבא עלה מדרום אפריקה בגיל 19-20 אחרי מלחמת ששת…
שליפות

שליפות

אבאאהרן, יליד העיר יזד בפרס. עלה לארץ בשנת 1958. חשמלאי…
שליפות

שליפות

אבאמשה, בן לחלוצי כפר פינס. חקלאי בנשמה.אימאמלי, שורדת שואה שהטביעה…
שליפות

שליפות

אבאאבי היקר משיח. יליד שכונת הבוכרים בירושלים של שנות ה-40,…
שליפות

שליפות

אבא אהרון. אימא שושנה. החצי השני שרית. המשפחה עלמה (9),…
שליפות

שליפות

אבאגדל במוסקבה ולמד אומנות. עלה לארץ בראשית שנות ה-90.אימאגדלה בברדיצ'ב,…
שליפות

שליפות

אבאהוא ההוכחה שעם הרבה אמונה וכח רצון אפשר להתגבר על…
שליפות

שליפות

אבא יהושע. גדול הדור שלי. ממנו ספגתי אהבה לעם, לארץ…
Scroll to Top
גלילה למעלה