אורי שכטר

לב יהודי בשביל ישראל

הסתכלתי עליו מופתע לחלוטין, והוא לא הבין את המשמעות העמוקה של דבריו שנזרקו לאוויר כבדרך אגב.

אורי שכטר

מנהל אגף שורשים ופעיל חברתי

אורי שכטר

מנהל אגף שורשים ופעיל חברתי

מנהל אגף שורשים ופעיל חברתי

לפני כחודש טיילנו כמה חברים על שביל ישראל באזור הכרמל. בלילה ישנו ב”עין הוד” אצל מלאכית השביל יעל שמואלי. בערב הצטרף אלינו גם אחיה של יעל, ערן שמואלי. שמענו ככה בחצי אוזן שהוא נשוי למישהי מאיטליה שהתגיירה בארץ, ויש להם ארבעה ילדים: שני בנים ושתי בנות. שלושה מהם שרתו בצבא (את אחד הילדים שהיה לוחם בצבא זכינו גם לפגוש באותו ערב). והאמת שבתוכנו, בלי לדבר ביננו, הרגשנו כולנו שיש מאחוריו סיפור משמעותי.
כשסיימנו את הטיול וחזרנו לקחת את הרכב, אמרנו שאולי כדאי שנעלה רגע למרפסת מעץ נאכל קצת, נשתה ונצא כל אחד לדרכו. ערן שמואלי התיישב איתנו וסיפר את הסיפור המדהים הזה:
“אשתי הייתה ממשפחת הרוזנת סאסולי דה ביאנקי מדיצ’י, משפחה קתולית מיוחסת שהייתה קשורה מאוד לוותיקן. אבא של הסבתא שלה היה המזכיר של האפיפיור והיה ממש צמוד אליו, והמשפחה הייתה תורמת לוותיקן. כשהחלטנו להתחתן, היא התגיירה, והסבא שלה ניתק כל קשר ריגשי וכלכלי איתה בגלל החיבור ליהודי ובעיקר מפני שהיא התגיירה.
אשתי סיפרה שפעם בשנה המשפחה שלה הייתה מוזמנת לאפיפיור, והוא היה עורך להם טקס מיסה פרטי. באחד הפעמים בהיותה בת חמש, הגיש להם האפיפיור במהלך הטקס את הלחם לפה. היא לקחה אותו והאפיפיור שאל אותה איפה הלחם והיא ענתה לו שהיא לא קיבלה והאפיפיור נתן לה לחם נוסף. כל המשפחה הזדעזעה ממה שקרה וקראו לה ‘השקרנית’, איך העזת לשקר לאפיפיור? והכתם הזה לא נשכח במשפחתה.
לפני כמה שנים נפטרה הסבתא של אשתי שהיינו איתה יחסית בקשר טוב. נסעתי לבולוניה כדי לעשות כמה סידורים. כשנחתי בבולוניה מזג האוויר היה גשום וקר ואני הגעתי מישראל בבגדים דקים ובנעלי בד. ביקשתי מנהג המונית שאסף אותי משדה התעופה שייקח אותי לחנות נעליים לקנות נעלים חדשות, כשהגענו לחנות הנעליים ראיתי ליד החנות מספרה, מכיוון שהשער שלי היה ארוך וגם הזיפים כבר גדלו, החלטתי להיכנס למספרה.
במספרה חיכיתי בתור ואחרי כמה זמן הספר קיבל אותי והתחיל לספר. חשוב לציין, שספר באיטליה, זה כמו נהג מונית בישראל, מתחיל לדבר איתך על הכול מכל כל. הספר שאל אותי: ‘מאיפה אתה?’ ואני עניתי לו שאני מישראל. ואז הוא שאל: ‘מה אתה עושה פה בבולוניה?’ ואני סיפרתי לו על כך שאני נשוי למישהי שהיא בת בולוניה והוא שאל אותי: ‘לאיזה משפחה היא שייכת? אני מכיר את כל המשפחות בבולוניה’.
סיפרתי לו שהיא שייכת למשפחת הרוזנת אליס סאסולי דה ביאנקי מדיצ’י. הוא הסתכל עלי במבט מופתע ואמר לי: ‘משפחת מדיצ’י? אין מצב, זו משפחה קתולית אדוקה שקשורה לוותיקן’.
סיפרתי לו מי הם הוריה של אשתי, והוא התחיל לשפוך את כל מה שהוא יודע על המשפחה ועל כל ענפיה השונים. הוא גם התחיל לדבר על הענף של משפחתה של אשתי: על הוריה, על סבתא וסבא שלה. לפתע הנמיך את קולו ואמר: ‘תדע לך שיש רכילות שמסתובבת בבולוניה שאבא של אשתך התחתן עם מישהי שהיא במקור ממוצא יהודי’.
הסתכלתי עליו מופתע לחלוטין, והוא לא הבין את המשמעות העמוקה של דבריו שנזרקו לאוויר כבדרך אגב.
סיימתי להסתפר והתקשרתי לאשתי. סיפרתי לה את מה ששמעתי מהספר ובקשתי ממנה לבדוק במשפחתה האם יש בסיס כלשהו לשמועה הזאת. אשתי התקשרה ובדקה עם משפחתה ומתברר שהספר צדק. הסבתא של אמא של אשתי אכן הייתה יהודייה, מה שאומר שאשתי יהודייה ובורא עולם סובב את כל המציאות, כדי שהיא תוכל לחזור הביתה, לעם שלה, העם היהודי…
נראה שלא סתם הילדה הקטנה בת החמש שיקרה לאפיפיור. נראה שהיה מאחורי זה משהו עמוק ופנימי יותר.
ואוסיף עוד משהו מעניין לסיפור המיוחד הזה:
לאחר כחודש מהנסיעה שלי, אשתי נסעה לבולוניה כדי לעזור בקיפול הבית של אמה. באותו הלילה שהיא הייתה בבולוניה אני הייתי בבית בעין הוד. בלילה חלמתי חלום מוזר שאני נכנס לבית. בעליית הגג יש קורי עכביש סבוכים, הזזתי את הקורים ומאחוריהם ראיתי אור גדול. המשכתי לנקות אותם ואז הגעתי לאור וראיתי ספר תורה.
התקשרתי לאשתי ואמרתי לה לחפש טוב, יש בבית הזה אוצר יהודי.
אשתי אמרה לי שכל הבית מקופל בארגזים ואין בו שום אוצר. התעקשתי וביקשתי שתחפש טוב, יש שם משהו בבית הזה. אשתי חיפשה בארגזים ופתאום בין כל הספרים הקתוליים היא ראתה ספר מוזהב וישן, כתוב בעברית. היא סיפרה לי על המציאה המיוחדת ולקחה את הספר איתה.
לאחר כמה ימים היא חזרה לארץ, ואיך שנפגשנו נתנה לי את הספר ביד. הסתכלתי עליו וראיתי שקוראים לספר ‘תיקוני שבת’ והוא בן כמה מאות שנים.
מרגש מאוד לחשוב איך בורא עולם סובב וסידר את הכול כדי להחזיר את אותה אישה לעם היהודי”.
שנזכה שכל אחינו ואחיותינו הפזורים בעולם יישובו לעמנו ולארצנו…
וגם נזכור שכמו שרות המואבייה הצטרפה לעמנו ובסופו של דבר יצא ממנה דוד מלך ישראל, כך נדע לקבל באהבה ובכבוד את המתגיירים והמתגיירות שהצטרפו לעמנו.
חג שבועות שמח לכל עם ישראל
Ori88533@gmail.com 

עוד במדור זה

גזירה‭ ‬של‭ ‬יהודי‭ ‬פשוט

גזירה‭ ‬של‭ ‬יהודי‭ ‬פשוט

01 מחר‭ ‬נחגוג‭ ‬כולנו‭ ‬את‭ ‬חג‭ ‬הפורים‭, ‬אומרים‭ ‬על‭ ‬יום‭…
לחיות‭ ‬לפנים‭ ‬משורת‭ ‬הדין

לחיות‭ ‬לפנים‭ ‬משורת‭ ‬הדין

אני‭ ‬חושב‭ ‬שרוב‭ ‬האנשים‭ ‬שבעולם‭ ‬הם‭ ‬אנשים‭ ‬טובים‭ ‬אבל‭ ‬החמה‭…
חרטה

חרטה

זוכר שכשהיינו ילדים היינו מקבלים משהו מילד אחר והיינו אומרים…
האוצר שמתחת לגשר

האוצר שמתחת לגשר

01רב מדרום הארץ התקשר אלי וסיפר לי שהוא ואשתו חוגגים…
אורות

אורות

בימים האחרונים השיח בחלקים מהעם הנפלא שלנו מתחיל להיות פחות…
מעט מן ה ׳אורי׳

מעט מן ה ׳אורי׳

לאחר מעל 90 יום במילואים יצא לי לשבת עם חברי…
נתינה מתחת לרדאר

נתינה מתחת לרדאר

לעיתים אנחנו מחפשים את נחשפים למעשים הגדולים והלכאורה משמעותיים שאנשים…
עם של גיבורים…

עם של גיבורים…

בתחילת דברי אשתף אתכם בדברים שכתב אסף פרי על הגיבורים…
יהודים = תודה

יהודים = תודה

בתקופה המורכבת שבה אנחנו נמצאים ישנם גם לא מעט אורות…
חיבורים בעם ישראל…

חיבורים בעם ישראל…

מי שמסתכל על עם ישראל ועל מעשיו ולא רואה את…
הסיסמא‭ ‬של‭ ‬עם‭ ‬ישראל‭...‬

הסיסמא‭ ‬של‭ ‬עם‭ ‬ישראל‭...‬

לפני‭ ‬כשבועיים‭ ‬נפטר‭ ‬בגיל‭ ‬98‭ ‬צבי‭ ‬זמיר‭ ‬שהיה‭ ‬ראש‭ ‬המוסד‭…‬…
שנהיה ראויים

שנהיה ראויים

רבים‭ ‬מיקירנו‭ ‬שיצאו‭ ‬לקרב‭ ‬כתבו‭ ‬צוואה‭ ‬משתף‭ ‬בשלוש‭ ‬צוואות‭ ‬של‭…
התמונה הכללית

התמונה הכללית

אם אני אקח כל אחד ממכן/ם ונעשה תחרות בניית פאזל…
אנשים אחים אנחנו…

אנשים אחים אנחנו…

מרגיש שחלק מהתיקון של חטא יוסף ואחיו קשור לכיצד אנחנו…
נס גדול

נס גדול

למרות שהשבת נפרדנו מנס החנוכה חג המלומד בניסים כמה אנחנו…
כולנו באותו בית

כולנו באותו בית

את הדברים הבאים פרסם אבי נוסבאום סטנדאפיסט ישראלי מוכר: אתמול…
Scroll to Top
גלילה למעלה