שירת ירושלים

מדור התרבות והבילוי של גילוי דעת

מסעדת שירת ירושלים גבעת שאול, גרשון המלמד 12

המסעדה של שירת ירושלים נמצאת ממש מתחת לאולם המוכר בגבעת שאול. היא פתוחה בליל חמישי עד השעות הקטנות של הלילה ובשישי עד שעתיים לפני כניסת השבת ומוכרת מגוון מטעמים של אוכל מוכן לשבת, אך בליל חמישי אפשר למצוא סירים גדולים של צ’ולנט ובחורי ישיבות הבאים לטעום מהחמין הטעים של שירת ירושלים.
לחובבי הצ’ולנט מחכים על הפלטה שני סירים גדולים: אחד בשרי, עם תוספת בשר במגש מעל הסיר, ואחד צמחוני, בתוספת קישקע צמחוני. מי שבא רעב אך נפשו לא חפצה בצ’ולנט המהביל יכול ליהנות גם מתבשיל קדרת בשר, המתחמם גם הוא על הפלטה, ועוד לא אמרנו מילה על האוכל המגוון שאפשר גם לחמם ולטעום גם לפני השבת.

כשהגענו למסעדה בחמישי בערב הופתענו לראות את הסוכה הענקית שכבר נבנתה בחצר, וכששאלנו את מאיר בעל המסעדה למה צריך סוכה גדולה כל כך הוא אמר לנו שבשנה שעברה ראה שמשפחות שעולות לרגל לירושלים מחפשות מקום שבו כל המשפחה תוכל לאכול יחדיו מקייטרינג מהדרין טעים.

לאחר שראינו את כל המטעמים לקחנו קערת חמין עם תוספת בשר (25 ₪), קערת גולש (9 ₪ ל-100 גרם) מאפה טלה (15 ₪) כבד בסילאן ויין (15 ₪ ל-100 גרם) פטריות (8 ₪ ל-100 גרם). למאפה הטלה היה ציפוי פריך; בשר הטלה, שבושל עם צימוקים, היה רך וטעים; הגולש והכבד מומלצים מאוד, והצ’ולנט, גולת הכותרת, היה לעילא ולעילא. לקחנו את קערת החמין המזרחי, המתובל יותר, שיש בו גרגירי חומוס, ועם הבשר העשוי היטב של החמין זו הייתה ארוחה נהדרת. לאחר מכן לקחנו גם מאפה בשר לארוחת שבת בבית, וכך המשכנו ליהנות מהאוכל הטעים גם בשבת.
לקינוח לקחנו מקרון (4.5 ₪) וצנצנת מוס שוקולד (7 ₪) שהיה קשה להאמין שהוא אכן פרווה בשל מרקמו החלבי.

אם אתם עולים בסוכות לירושלים ומחפשים מקום לארוחה משפחתית גדולה, זה המקום בשבילכם, ואם בליל חמישי חפצה נפשכם בצ’ולנט, דעו שגם בגבעת שאול יש צ’ולנט וקוגל טעימים.
בתיאבון!

בחג קיימת במסעדה סוכה גדולה לאירועים עד 200 איש.

כתבות נוספות באותה קטגוריה

מלון לביא גורמהדרין גילוי דעת

תומי'ס

גורמהדרין | ביקורת מסעדות בכשרות מהודרת רצינו לצאת לערב שקט, ועלינו לירושלים. החלטנו לבקר במתחם

קרא עוד »
מלון לביא גורמהדרין גילוי דעת

מלון לביא

גורמהדרין | ביקורת מסעדות בכשרות מהודרת עם סופו של החופש הגדול ולקראת החגים הקרבים החלטנו