אייטם פרשת לך לך

מגדלים באוויר, ד"ר שמוליק שנהב| ראש בית הספר לתואר שני במכללה ירושלים, מנהל קורס מנהלים ומרכז תוכנית מנהיגות בחמ"ד

פרשת שבוע לך לך גילו דעת 417

מתי הרגשת שאתה במרוץ, והגיע הזמן לעצור להתבוננות? האם בהיתקלות בבעיה משמעותית אשר מטילה ספק בצדקת הדרך יש לעצור למטרת בירור מקיף, או שמוכרחים להמשיך ותוך כדי תנועה לבחון את המצב?
אברהם מצווה "לך לך", ומכאן ואילך נראה כי הוא אינו מפסיק ללכת: "ויסע אברהם הלוך ונסוע הנגבה" (בראשית יב, ט), "קום התהלך בארץ" (שם יג, יז), ובין הציוויים המשמעותיים יותר בחייו של אברהם מופיע הציווי של "לך לך מארצך וממולדתך" (שם יב, א) ובסוף פרשת העקדה "ולך לך אל ארץ המוריה" (שם כב, ב). בפרשת העקדה חוזר השורש ה-ל-ך שבע פעמים!

כשהתורה רוצה להדגיש אישיות או תכונה של מישהו היא מציגה כניגוד את התכונה ההפוכה באישיות נלווית, וכאן מדובר בלוט. לוט נלקח על ידי אברהם למסע העלייה לארץ. אברהם הפעיל הולך, ואם צריך הוא משכים ורץ. לוט מעדיף את הישיבה בכל מחיר (ישיבה כפסיביות, ולא כמקום לימוד), ואם מוכרחים ללכת הוא בוחר בהליכה הקצרה ביותר, וגם אותה מיישם באילוץ.
הקב"ה רומז לאברהם במעבר כי רק אם נמשיך ללכת הלאה וביתר מרץ נוכל להתגבר על צרותינו. עמידה במקום או ישיבה ממושכת ללא מעש הן שמזמנות לנו צרות נוספות.

כתבות נוספות באותה קטגוריה

פרשת שבוע לך לך גילו דעת 417

אייטם פרשת לך לך

מגדלים באוויר, ד"ר שמוליק שנהב| ראש בית הספר לתואר שני במכללה ירושלים, מנהל קורס מנהלים

קרא עוד »