בלמים תקינים. אסור להחליק את זה

אבי קנטרוביץ | מנכ"ל תנועה והלכה

מכונית ואופניים

לפני שבע שנים שמענו בצער עמוק ובזעזוע על התאונה המחרידה בכניסה לטבריה ועל מותם של רפאל ויהודית אטיאס ושישה מילדיהם בתאונה זו. ממה שידוע עד עתה ברור שהנהג גילה כי מערכת הבלימה של הרכב אינה מתפקדת ויצר קשר עם משטרת ישראל, דיווח על תקלה בבלמים וביקש לקבל עזרה מיידית לייצוב הרכב ולעצירתו. הרכב נסע במהירות גבוהה, חצה שטח הפרדה בנוי, עבר מעל מעקה בטיחות, הידרדר לתהום ונשרף.

מה אפשר לעשות במקרה של תקלה בבלמים בנסיעה?

 

 

בנסיעה בירידות ארוכות חייבים להאט את מהירות הנסיעה. יש להשתמש בהילוכים, וגם ברכב אוטומטי יש להוריד הילוך אפילו אם זה גורם לרעש מוגבר של המנוע.

בירידות יש לבלום מדי כמה מאות מטרים בלחיצה נחושה על הבלם (לא יותר מחמש שניות), ואז לשחררו כדי לאפשר לו להתקרר.

אם הבלמים אינם עוצרים את הרכב יש להוריד הילוכים וכן להרים את בלם היד בהדרגה. במידה והמכונית ממשיכה להחליק בחלקה האחורי, יש לשחרר את בלם היד ושוב להפעילו.

לאחר האטת מהירות הנסיעה יש לנצל את השטח שסביב ולנסות למצוא מקום מפלט בטוח כגון תלולית עפר או שדה פתוח.

אם אין מקום מפלט, והפעולות שעשינו עד עתה לא עצרו את הרכב, יש לנסות להתחכך במעקה הבטיחות או בגדר ההפרדה ולהצמיד אליהם את מלוא דופן הרכב, כולל הדלתות, ולהמשיך בתנועה צמודה עד לעצירתו המוחלטת של הרכב.

חשוב לזכור ולדעת:

חובה לטפל בבלמים על פי הוראת היצרן. אם מרגישים שינוי בבלימת הרכב, כגון שדוושת הבלם נמוכה מדי, בלם היד נמשך גבוה או נורית הבלם נדלקת, יש לפנות ללא דיחוי למוסך הקרוב.

כתבות נוספות של תנועה כהלכה:

יצאת צדיק

אבי קנטרוביץ | מנכ"ל תנועה והלכה בתוכנית 'יצאת צדיק' מנסים לבדוק התנהגות מקצועית ואנושית של

קרא עוד »