כך נוהגים בחורף (ב')

תנועה כהלכה | אבי קנטרוביץ' | מנכ"ל תנועה כהלכה

תנועה כהלכה גילוי דעת 419
החל מיום חמישי (כ"ג במרחשוון, 1 בנובמבר 2018), התחלנו להדליק אורות מעבר בכל נסיעה בדרך בין-עירונית, ונכנסנו רשמית לחמישה חודשי חורף (עד כ"ד באדר ב', 31 במרץ 2019).

הנהיגה בחורף מחייבת אותנו להתנהגות מיוחדת. מצד אחד אנו מודעים לתנאים המכבידים על הנהיגה, ומצד אחר החורף משנה צורה ללא הודעה מוקדמת. גשם חזק וברד, שלוליות מים, ערפל, סופות חול ורוחות צד עזות, מיסוכים על השמשות, כמו נתזי מים, בוץ או אדים – כל אלה מפתיעים אותנו בכל חורף מחדש.
בואו ונתכונן לחורף כראוי:
נוודא שצמיגי הרכב תקינים ולא נהסס להחליפם. זכרו: הצמיגים הם בסיס הרכב.
נבדוק את המגבים (וישרים), ומגב לא תקין יוחלף ללא דיחוי.

נקפיד לנקות את השמשות ואת הפנסים הקדמיים והאחוריים.
נתעדכן בתחזית מזג האוויר לפני הנסיעה.
נתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך והסביבה ונימנע מעצירות פתאומיות ומפניות חדות.
בנהיגה בגשם חזק נשמור מרחק גדול מהרגיל (של כשלוש שניות) מכלי הרכב שלפנינו.
בנהיגה בערפל או בגשם חזק מאוד נפעיל אור ערפל אחורי (האור האדום המסנוור) נוסף על אור המעבר מלפנים.
כאשר יש עיבוי פנימי – אדים על השמשה – נשתמש באוורור או במיזוג לשמשה הקדמית ובמפשיר אדים חשמלי לשמשה האחורית. כדאי גם להחזיק במטליות מיוחדות המאפשרות ניקוי טוב של האדים ואינן משאירות סימנים.
ברוחות צד חזקות יש להאט את מהירות הנסיעה ולהקפיד לאחוז את ההגה היטב בשתי הידיים.
לשלולית ניכנס רק לאחר שבדקנו כי אין בכך סיכון (מבחינת עומק השלולית ועוצמת זרימת המים). בשלולית ננהג בהילוך נמוך ונלחץ לחיצה רצופה על דוושת התאוצה. בצאתנו מהשלולית נבדוק מייד את תקינות הבלמים.
אם ננהג נכון בחורף, נעבור אותו בשלום.

כתבות נוספות באותה קטגוריה