האחריות עלינו: נציית לחוק

אבי קנטרוביץ | מנכ"ל תנועה והלכה

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

בסיום שנת 2019 אפשר לומר כי שנה זו הייתה טובה פחות מהשנים שקדמו לה מבחינת מספר ההרוגים והפצועים. בשנה זו נהרגו 350 אנשים לעומת 316 הרוגים בשנת 2018.
שיפור ניכר במספר התאונות והנפגעים נשיג רק אם נבין כנהגים שבכביש אין מקום לחוסר סבלנות, לתוקפנות או לאנוכיות. עלינו לחוש אחריות, לשפר את יכולת הריכוז, לשפר את הסבלנות ולהיות נכונים לוותר.
כהולכי רגל עלינו לחנך את עצמנו ואת ילדינו ואת הקרובים אלינו כי הכביש שייך למכוניות ולא להולכי הרגל, ולכן בכל ירידה אל הכביש אנו נמצאים בטריטוריה שאינה שלנו באופן טבעי. מנקודת מבט זו ניגש לחצייה נכונה של הכביש.

בארץ יש כ-2.2 מיליון כלי רכב מנועיים הנהוגים בידי כ-3.3 מיליון בעלי רישיונות נהיגה הגורמים קרוב לעשרים אלף תאונות דרכים עם נפגעים בכל שנה. כ-75% מתאונות הדרכים נגרמות בדרכים עירוניות, אך מספר ההרוגים מתחלק כמעט שווה בשווה בין התאונות העירוניות לבין-עירוניות. בעיר מספר הולכי הרגל הנפגעים רב, אך מחוץ לעיר מספר הנוסעים ברכב הנפגעים בתאונות גדול.
מספר הנפגעים בתאונות בכל שנה מגיע ל-40,000 איש!
בגורמי התאונות מזכירים בדרך כלל את הנהג, את הדרך (הכביש והסביבה) ואת הרכב, אולם על פי קביעת המשטרה, אלו הן עשר הסיבות העיקריות לתאונות הדרכים שכ-80% מהתאונות נגרמות בגללן, ורובן קשורות בנהגים:
אי-ציות לרמזור.
אי-מתן זכות קדימה לרכב.
אי-ציות לתמרור עצור.
אי-ציות לתמרור תן זכות קדימה.
אי-שמירת רווח מהרכב שלפנים.
סטייה מנתיב הנסיעה.
נהיגה במהירות מופרזת.
פנייה לא נכונה.
התנהגות הולך רגל.
אי-התחשבות הנהג בהולך הרגל.
לעיתים גם גורמי הדרך מעורבים בתאונה, אך רוב מוחלט של התאונות קשורות בנו, הנהגים. נקפיד לשמור על החוק, ננהג בזהירות ובערנות מרבית ונימנע מתאונות.

כתבות נוספות של תנועה כהלכה:

יצאת צדיק

אבי קנטרוביץ | מנכ"ל תנועה והלכה בתוכנית 'יצאת צדיק' מנסים לבדוק התנהגות מקצועית ואנושית של

קרא עוד »