תאונות חזיתיות

אבי קנטרוביץ | מנכ"ל תנועה והלכה

משה ושמחה נזרי ז"ל ממגדל העמק, נהרגו בחנוכה בתאונה קשה בכביש 90 בדרכם חזרה מחופשה בים המלח. רכבם סטה מנתיבו לנתיב הנגדי והתנגש חזיתית במשאית שנסעה מולם. מדובר על כביש באורך 479 קילומטר המתחיל במטולה ומסתיים בטאבה. מאז 2003 נהרגו בכביש זה 240 בני אדם ו700 נפצעו באורח קשה. מדובר בנהגים ותיקים בעלי ניסיון המכירים את הכביש, אך חשוב לזכור כי בכביש דו-סיטרי יש להקפיד על ריכוז מושלם בנהיגה ויש להימנע מהסחות דעת!
אסור לנו להשלים עם תוצאות מחרידות של תאונות.
תשתית לא בטוחה יכולה להרוג, אך לא חייבת להרוג. חייבים לטפל בתשתיות לקויות. 
כביש דו-סטרי מסוכן ועלול לגרום לתאונה, אך אין חובה שתהיה תאונה.


כמעט…… הכול תלוי בנהג
נהג עייף, שתוי, מסומם… מועד לגרום תאונה ונהיגתו מסוכנת ומסכנת – אין מקומו
בכביש!!!
נקפיד שלא לנסוע בכביש דו-סטרי אלא אם אין כביש חד-סטרי באזור.
נעלה לכביש דו-סטרי בידיעה כי אנו נמצאים בכביש מסוכן ביותר. כאן אני יכול להיות נהג מצוין, ערני ומרוכז בנהיגה, שתי ידיים על ההגה, ובכל זאת להיות מעורב בתאונה בגלל הנהג שנוסע מולי עובר לנתיב הנסיעה שלי…
אנו לא יודעים מיהו הנהג הנוסע בנתיב הנגדי, האם הנהג עייף, שתוי, או הרכב לא תקין ועוד… אין לסמוך כלל על הנהג בנתיב הנגדי.
בכל מקרה כאשר אנו עולים על כביש דו-סטרי נדליק אורות מעבר(נמוכים) – גם בקיץ באמצע היום.
נשמור על ערנות וכוננות – אנו נמצאים בכביש מסוכן ביותר, נצפה מצבים,
ונחפש את ההזדמנות הראשונה לברוח מכביש מסוכן זה, לכביש חד-סטרי.
נצמד לשול הדרך – שדה הראיה יגדל, ובשעת אמת נוכל לרדת לשול הדרך מבלי להיכנס ללחץ.
נוריד מהירות,לפחות 10 קמ"ש פחות מהמהירות המרבית המותרת באותו הכביש.
כדאי להבהב באורות בכל מקרה שהרכב בנתיב הנגדי סוטה לנתיב שלנו, או עובר את קו ההפרדה.
נקפיד על הכללים ונציל חיים !!

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

כתבות נוספות: