החלום של אשתי

הרב שלמה שיבר

חלמתי להתחתן עם בחור מוכשר שידע לבשל ולנקות ולגדל ילדים וגם ללמוד היטב

הייתי בטוחה שכשאקום בבוקר יחכו לי ארוחת בוקר חמה וכוס קפה על יד המיטה, ואגלה שהוא שטף את כל הכלים והרצפה לפני שהלך לישון. חלמתי שבבוקר אלבש את בגדי המלכות שהוא הכין לי מבעוד מועד ואתפנה מעט לעיסוקיי, וכשאשוב הביתה תחכה לי ארוחת צוהריים מדהימה וחיוך אוהב, ואגלה שמכונת הכביסה עובדת וגם המייבש, ועוד מכונה תכולתה כבר מקופלת בארונות.
חלמתי שאלך לקניות, וכשאחזור יחכו לי סלסילת פירות טריים על השולחן וכוס תה של ארבע, ועד שאספיק לסיים את התה הקניות כבר יהיו במקום, וריחות של ארוחת ערב ועוגיות, סתם ככה לפינוק, ימלאו את חלל הבית.
ותמיד כשאתעצבן עליו הוא יבין שעבר עליי יום קשה, יבליג וידבר בעדינות. ואז הוא יקלח את הילדים וישכיב אותם בנחת, ואחרי שהוא ישטוף כלים הוא יציע לי לטעום מהעוגיות לצד כוס שוקו מפנקת, כי בעצם הוא מתכוון לדבר איתי על התקלה שהייתה לנו היום, אבל בנועם.

כי כל האחריות של איך תיראה הזוגיות שלנו תוטל על חוכמתו הגברית. והוא ישתדל תמיד לעשות את רצוני ולא יעשה דבר שאיני אוהבת, כי בו תלויה אהבתנו. והוא לא יחשוב שהוא יותר חכם ומבין ממני ולא ינסה להבין דברים ששייכים לתחום המחשבה שלי. אך לאחר מחשבה התפכחתי, והבנתי שלא רק שלא אזכה במלאך כזה, כי איננו במציאות, אלא שגם לא אהיה מאושרת איתו! כי אם אני לא אהיה שם, לא אחווה את הזוגיות כלל, מכיוון שבזוגיות יש שניים, והם שותפים מלאים. לא רק שותפים במטלות הבית ובמשימות השוטפות אלא בעיקר שותפים באיכות הקשר שביניהם ובטיבו. כל אחד מהם אחראי לחלק שלו בזוגיות, ושניהם יחד אמונים על הקשר הזוגי.
ואז התחלתי לחפש שותף נאמן שרוצה לעבוד איתי ולהשקיע כל הזמן בחיבור בינינו. ואם בתוך מרוץ החיים קצת ארפה ואשכח מאחריותי, הוא ידע להיות שם בשבילי, יעודד אותי ויתמוך בי ויזכיר לי שאני רוצה באמת להתמסר ולהשקיע ולהביא את עצמי לקשר, ולא לתת לאף אחד אחר לקחת ממני את מה שאני מסוגלת ויודעת לעשות בעצמי.
ותמיד אשנן לעצמי שכל החלומות המתוקים ביותר יכולים להתגשם בתנאי שנקבל עליהם אחריות מלאה ונפעל יום-יום להגשימם.

2021-01-26
Scroll to Top
גלילה למעלה