הכן רכבך לחורף

Picture of אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

״כי מי נוח זאת לי…״ (מתוך ההפטרה לפרשת השבוע)
בתפילת שמונה עשרה אנו מוסיפים החל משמחת תורה ׳משיב הרוח ומוריד הגשם׳, ומיום שלישי הקרוב (מתחילים בערבית ביום שני) ז בחשון, נוסיף בתפילה ׳ותן טל ומטר לברכה׳ במקום ׳ותן ברכה׳, ונהיה בתוך ׳תקופת החורף׳. חילופי עונות מזכירים לנו את נחיצות הטיפול והבדיקה התקופתית של כלי הרכב הנמצאים ברשותנו.
מומלץ מאוד לבדוק את הרכב ולהכינו לחורף כראוי

  1. התנעה – למניעת בעיות התנעה יש לטפל במערכת ההצתה, לבודד אותה מפני רטיבות ולבדוק את מצב המצבר. מומלץ, במיוחד ברכב בעל הילוכים אוטומטיים, להחזיק כבלי עזר להתנעה.
  2. אורות – בחורף משתמשים באורות גם בשעות היום וחשיבותם רבה בגשם ובערפל. יש לבדוק את כל מערכת האורות, מחווני הכיוון (איתות), אורות חנייה והאורות האחוריים, אורות ערפל ואורות הבלמים. כן יש לבדוק את תקינות פנסי התאורה הקדמיים ואת כיוונם.
  3. צמיגים – בחורף הכבישים רטובים וקיימת סכנת החלקה. יש לבדוק את שלמות הצמיגים ובמיוחד את שחיקתם. עומק תעלות הניקוז (החריצים) בכל צמיג צריך להגיע ל-2 מילימטר לפחות (לבדוק עם מטבע). מומלץ להיכנס למוסך ולבדוק את הצמיגים.
  4. מגבים – בלעדיהם הראות בימי החורף הגשומים בלתי אפשרית. מומלץ להחליף מגבים לאחר חודשי הקיץ החמים שבהם נשחקו והתייבשו המגבים.יש לוודא שמיכל מתיז המים לשמשות מלא, ולנקות את נקבי ההתזה.
  5. בלמים – חוסר איזון בבלימה ובלמים שחוקים מסוכנים תמיד, אך ההשפעה בכביש חלק עלולה להיות מסוכנת ביותר. מומלץ להיכנס למוסך ולבדוק את תקינות הבלמים.
    החל מיום שלישי ז׳ בחשון (1 בנובמבר) ועד ליום שישי ח׳ בניסן (31 במרץ), חובה להדליק אורות מעבר בכביש בינעירוני גם בשעות היום.
    חורף בריא – נסיעה טובה ובטוחה!

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה