תרבות

כן, יש דבר כזה: ריאיון מיוחד עם אומן חושים דתי

אלעד הומינר

אסף סלומון הוא אומן חושים דתי • הוא היחיד בעולם שניבא ארבע פעמים ברציפות את תוצאות הבחירות, ומתחת לחופה הוא שבר את הכוס קצת אחרת לעיני הרב לאו • ולא, הוא לא יכול לנחש את מספרי הלוטו

אסף סולומון נולד בבני ברק, בן שלישי אחרי שתי בנות. אמו יועצת חינוכית ומנהלת בית ספר בגמלאות ואביו עורך דין – "כנראה שהכישורים לא עברו אלי בגנים". כיום הוא מתגורר בפתח תקווה, נשוי לקרן ואב לשלוש בנות – תאומות ותינוקת בת שנה.
איך הופכים להיות אומן חושים?
לאחר הצבא הבנתי שזה הכיוון שאני רוצה לעסוק בו. התחלתי לחקור את תחום הטלפתיה, שפת גוף, פסיכולוגיה וכו׳. לאחר אינספור מאמרים שקראתי העוסקים בנושא סוגסטיה, דמיון מודרך, השפעה על תת מודע ועוד, התחלתי להיכנס לתחום העל חושי והתחלתי להופיע כאומן על חושי-מנטליסט במופעי טלפתיה למבוגרים.
הוריי כמו כל הורים פולנים, חלמו על קריירה אקדמאית, אז לא אכזבתי גם אותם ובאופן על חושי סיימתי גם לימודי ראיית חשבון. עד היום חלק מהקרדיט אני מקדיש לאימי, שאת כיפופי הכפות הראשונים עשיתי בבית. וכשאני מגיע לבתי קפה שמכירים אותי מביאים לי סכו"ם חד פעמי…
אני חושב שכל ילד באיזשהו שלב בחייו חולם להיות קוסם או מנטליסט – ההבדל ביניהם לביני הוא שכנראה אני לא התבגרתי.
מה הקסם עושה לאנשים?
ילדים נהנים מאוד מקסמים, מאשליות ומאחיזת עיניים. גם בכל מבוגר נותר קצת מהילד שבו, אבל בעוד שאצל ילדים ההנאה היא רגעית, אצל מבוגרים שברוב המקרים מוטרדים בבעיות היום-יום – הקסם מפיג להם את הדאגה.
אני רואה את זה בהופעותיי השונות מול חולי סרטן – עם כל הקושי שיש להם, אני מצליח להעלות חיוך על פניהם.
מה הדבר הכי גדול שעשית?
מעבר לזה שניבאתי ארבע פעמים את תוצאות הבחירות מול כל המדינה, גם בפן האישי קרה לי קסם: את אשתי הכרתי באירוע שבו נכחנו שנינו – היא ישבה בקהל כצופה, ואני כאומן על הבמה. ראיתי אותה בקהל ולהפתעת כולם שאלתי אותה: ״אם אגלה את מספר הטלפון שלך האם תסכימי לצאת איתי״? גיליתי את הטלפון שלה ומאז ברוך ה׳ אנחנו יחד.
בחתונתנו החלטתי שכאומן טלפתיה אני חייב לעשות משהו לא שגרתי – ושברתי את הכוס בכוח המחשבה. ממש כך – הנחתי את הכוס על השולחן, התרכזתי בכוס, ולעיני כל האורחים ולעיני הרב הראשי דאז, הרב ישראל מאיר לאו שליט״א, הכוס התנפצה לרסיסים. כמובן שהווידאו והתמונות מהאירוע עברו מעל למצופה והגיעו לעיתונות, לטלוויזיה ואפילו לחדשות בארצות הברית.
זה תחום עבודה לא רגיל. מי השפיע עליך?
אורי גלר – חלוץ אומני החושים. כאשר הוא חזר לארץ הוא נחשף לכמה דברים שעשיתי בטלוויזיה, והזמין אותי לפגישה שנמשכה כמה שעות. הראיתי לו דברים מטורפים וקראתי את מחשבותיו. אורי אמר שאין לו הסבר לדברים שעשיתי, באותו רגע הייתי המום – אורי גלר, אחד מהמייסדים ומעמודי התווך של תחום אומנות החושים – נתן אישור לכישוריי! מאותו רגע ועד היום אנחנו בקשר טוב, מסתמסים מידי יום, ונפגשים מידי פעם לקפה.
יש פחד בתחום הזה?
אני חושב שכל אומן שעולה על במה חושש מאי הצלחה. במופעי הטלפתיה שלי לעיתים אני מעלה אדם לבמה, מנסה לקרא לו את המחשבות, אך הוא מגיע ׳סגור׳ ולא נותן שייכנסו לו לתוך הראש – ואז אני פשוט עובר לקטע אחר שלי אישית יותר קל להשפיע עליו. הקהל, מכיוון שלא יודע בכל רגע נתון מה הולך לקרות – לא מודע בכלל שקרה משהו שלא כשורה, מבחינתו הכול עבר מושלם. זאת תוצאה של של שנים של אימונים והופעות שונות, וכמובן יכולת אלתור שמתפתחת ממופע למופע. כך גם כשאני בטלוויזיה. תמיד יש את הפחד הזה שלא אצליח לקרוא את המחשבות למפורסם העומד מולי, אבל ברוך השם זה עוד לא קרה, כנראה הטלפתיה עובדת יותר מהמצופה, שגם כאשר מנסים להכשיל אותי אני מצליח לצפות את זה.
קהל קשה הישראלים?
הקהל הישראלי הוא הכי קשה והכי מאתגר שיש. אני נוהג לספר שכאשר אמריקאי בא להופעה הוא בא ליהנות, אחרי כל קטע אתה מקבל מחיאות כפיים, כאשר ישראלי בא להופעה הוא לא בא ליהנות, הוא בא לתפוס אותך.
על איזו שאלה נמאס לך להשיב ומה התשובה עליה?
״אז אתה יכול לנחש גם את התוצאות של הלוטו?״. לאחר שניבאתי ארבע פעמים באופן מדויק את תוצאות הבחירות באולפני הטלוויזיה, קיבלתי הרבה פניות של אנשים עם בקשות ייעוץ בתחום הזוגי ובתחומים שונים אחרים. כמובן שסירבתי, כל מה שאני עושה זה למטרות בידור בלבד. תמיד לאחר כל מופע נשאלת השאלה ״אז אתה יכול לנחש גם את התוצאות של הלוטו?״. התשובה היא שהלוואי והייתי יכול – הרי לכדורים של הלוטו אין תחושות ורגשות, ולכן נורא קשה להתחבר אליהם ולהשפיע עליהם.
ספר לנו על הופעה משמעותית שהייתה לך.
אחת מהופעות הטלפתיה המרגשת ביותר שלי הייתה כאשר הוזמנתי להופיע על ידי יחידה צבאית המאמצת משפחות של עיוורים. אצלי כל מופע טלפתיה שונה ממשנהו – לדוגמה, מופע לחברת הייטק שונה ממופע לצוות מורים, וכמובן מופע לקהל דתי וחרדי שונה ממופע לחילונים – כל מופע מותאם אישית ללאירועשאליו אני מוזמן. כלומר השוני נובע בעיקר ממהות ומערכי החברה. בקיצור, ההופעה לעיוורים הייתה באמפי תיאטרון של לטרון בפני מאות אנשים – תהיתי כיצד מעבירים מופע טלפתיה בפני קהל כזה? אך דווקא את החיסרון של חוסר הראייה הפכתי ליתרון – בניתי מופע טלפתיה מיוחד והקהל התרכז בצורה מדהימה והיה מופע מדהים.
איך אתה מגיב כשעוצרים אותך ברחוב?
אין ספק שזה נחמד שאנשים עוצרים אותך ומבקשים ממך להצטלם ומבקשים חתימות. מצד שני יש כאלו שלא מרפים כי בדרך כלל אחרי הצילום והחתימה הם מבקשים גם שאדהים אותם, ״אפשר שתקרא לי את המחשבות?״, ״על איזה שם אני חושב?״ – אני משתדל להיענות לכולם אך זה לא תמיד פשוט. ■

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה