בדרך לכותל

מי יהיה הפנחס של הדור הזה

בימים אלו רוחות רעות מנסות להרוס את מבנה האוהל היהודי המבורך - ״מה טובו אוהליך יעקב’’, בלעם הרשע, סתום העין, ראה בעין אחת מה שלא רואים אנשי תקשורת ומנהיגי השמאל בשתי עיניים – חיוניות התא המשפחתי היהודי השורשי, להמשך צמיחתו הבריאה של בניין עם ישראל הציבורי והפרטי לדורי דורות.

ישראל גולדברג

מנכ"ל פרסומי ישראל וקרן אביה

ישראל גולדברג

מנכ"ל פרסומי ישראל וקרן אביה

מנכ"ל פרסומי ישראל וקרן אביה

  1. בפרשת בלק, ויתרתי ברגשות מעורבים על התפילה הקבועה בכותל המערבי לטובת שבת משפחתית מרגשת ושמחה, באולפנת הרב בהרן. ארבעה דורות, של אברהם ועליזה ברט, מחלוצי כפר מימון, גדשו את המדשאות המטופחות בקמפוס המתוחזק היטב בגדרה. אולפנת בהרן ידועה בהצלחתה החינוכית תורנית במשך עשרות שנים. האולפנה מחנכת לשים בראש סדר העדיפויות בניית בית נאמן בישראל, יחד עם הגשמה עצמית ותרומה גדולה לחברה בישראל. הכול מתוך אהבת התורה העם והארץ.
    גילוי נאות – שלושת הבנות שלנו היו והינן תלמידות האולפנה ובת אחת אף משמשת שם עתה, בשרות לאומי, כמדריכה. מאז פטירתו של המייסד – הרב בהרן זצ’’ל, מוביל הרב משה נוימן, שליט’’א, ראש האולפנה, את חינוך הבנות במסירות רבה במשך שנים רבות. בשבת האחרונה, ממש במקביל לשבת המשפחתית שלנו, זכה הרב נוימן, כדרכו בקודש, לארח שיכבה אחת של כמאה ועשרים בוגרות, תוך שהוא מרעיף עליהן, בהשקעה נפלאה, מנה עשירה של מעדנים מתובלים בדברי תורה, ניגונים ועוצמות של מחשבה ורגש, אמונה ושמחה, כאילו היו הן עתה תלמידות באחת הכיתות באולפנה…
    2.
    בימים אלו רוחות רעות מנסות להרוס את מבנה האוהל היהודי המבורך – ״מה טובו אוהליך יעקב’’, בלעם הרשע, סתום העין, ראה בעין אחת מה שלא רואים אנשי תקשורת ומנהיגי השמאל בשתי עיניים – חיוניות התא המשפחתי היהודי השורשי, להמשך צמיחתו הבריאה של בניין עם ישראל הציבורי והפרטי לדורי דורות. על רקע הניסיון האגרסיבי לאפשר חדירה של טרנדים שבאים מאומות העולם המבטלים את אידאל המשפחה היהודית, מקבל החינוך התורני, בדרכו של הרב קוק, לחיזוק התא המשפחתי, ערך של פיקוח נפש.
    3.
    משה ואהרון עומדים נבוכים מול הידרדרות נוראה במצב הצניעות וריבוי גילוי העריות בעם ישראל. והגרוע מכל חוצפת הנואפים לספק צורכיהם בראש חוצות ולקיים מצעדי הוללות ופריקת עול. פנחס, גיבור הפרשה וגיבור לדורות, מגלה גבורה עילאית, לוקח אחריות, נוקט יוזמה של אומץ ותושייה, ועושה מעשה מציל חיים, של קידוש ה’, לעיני כלל ישראל. מי יהיה ‘פנחס’ של הדור הזה? מי יעצור את הניסיונות הנלוזים לשים את בניין הבית היהודי, הבריא והאיתן בסימני שאלה? מי יסייע למערכת החינוך להחזיר את הערכים החיוניים של בניית משפחה גדולה, ערכית, של חסד ונתינה לפני המרוץ המטורף לקריירה ולהישגיות?
    הרב צבי יהודה הדגיש לי, שלא לחינם התורה מקפידה להזכיר לנו את ייחוסו של פנחס הכהן לסבא המיוחד שלו – ״פנחס בן אלעזר בן אהרון הכהן’’. אהרון הכהן היה מנהיג של שלום ופעל כל ימיו להשכין שלום בבתיהם ישראל. כפי שכתוב בפרקי אבות -’’אוהב שלום רודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה’’. קודם כל אהב את הבריות והרעיף עליהם חום, לימד זכות מתוך אהבה גדולה. אהרון שם את ה’אהבה ללא תנאי’ לפני הכול. כשבאים מתוך אהבה זוכים גם לקירוב לבבות. פנחס בא מבית של אהבת הבריות ואהבת ה’. קנאותו לא באה ממקום של כעס וסגירת חשבונות אישיים. קנאותו מכוונת לשמירה על טהרת הבית היהודי מתוך רצון להציל את המשפחה היהודית ולהבטיח את המשך הדורות בקדושה וטוהר.
    4.
    חיכינו כשנתיים, בכיליון עיניים, לחידוש הכינוס המשפחתי האהוב שלנו. מידי שנה המשפחה הגרעינית הגדולה, מתארגנת למספר מפגשים מחוננים, אך הקורונה אילצה אותנו להיפגש רק בזום. והנה, ב’’ה, המפגש המיוחל הגיע, ההתרגשות הייתה גדולה, בני הדודים שמחו להיפגש סוף סוף וליהנות יחד מתוכנית מרתקת של שיעורים, משחקים והפעלות. הצעירים נהנו ממש כמו המבוגרים מההזדמנות להיפגש ולחלוק חוויות אחרי שנה ארוכה ומאתגרת. רקדנו, שרנו, שיחקנו, למדנו וחגגנו ממש כמו בחלומות המתוקים ביותר. בלי עין הרע. סבא וסבתא ברט רוו נחת מלא הטנא. וזה בהחלט מגיע להם. ההשקעה שלהם בחינוך נושאת פרי. כול צאצאיהם הולכים, ב’’ה, בדרכם החלוצית והערכית – בחקלאות, בתורה, ביישוב ובבניין הארץ – ממצפה רמון ועד בנימין והשומרון…ארבעה דורות שמצפים ושמחים להיפגש יחד, לחלוק חוויות, ללמוד, לחזק איש את רעהו, לספר בדיחות, לרקוד ולשמוח יחד.
    5.
    חסרות לי מילים לתאר את הטיפוח וההשקעה במשפחה, כפי שעושים סבא אברהם וסבתא עליזה. במשך כשישה עשורים, בלי עין הרע, ללא הפסקה, בנוסף לעבודתם המבורכת, הבלתי פוסקת והמאומצת בחקלאות, בייסוד ובבניין ההתיישבות היהודית בנגב, הם זוכים, ב״ה,  מקפידים לתת דוגמא אישית של מסירות והקרבה. להעניק יחס עמוק וכנה, באהבה ובחום, בהתעניינות אמיתית ובדאגה אישית לכל נכד נכדה ונין, חתנים וכלות. זהו ניצחונו של פנחס הכהן, שהנחיל לנו את סדר העדיפויות היהודי בעיצוב פני המשפחה היהודית ופניהם של החברה והרחוב בארץ ישראל.
    שבת שלום. שלום בית במשפחה היהודית השורשית והמנצחת.

עוד במדור זה

בשעה‭ ‬שמלך‭ ‬המשיח‭ ‬בא

בשעה‭ ‬שמלך‭ ‬המשיח‭ ‬בא

01‭ ‬ מזג‭ ‬האוויר‭ ‬הירושלמי‭ ‬הנפלא‭ ‬הזמין‭, ‬בשבת‭ ‬האחרונה‭, ‬יהודים‭…
עניי‭ ‬עירך‭ ‬קודמים

עניי‭ ‬עירך‭ ‬קודמים

01‭ ‬ שבת‭ ‬מברכים‭ ‬חודש‭ ‬ניסן‭. ‬שמש‭ ‬אביבית‭ ‬מלטפת‭ ‬את‭…
כשהתותחים‭ ‬רועמים‭ ‬המוזות‭ ‬שותקות

כשהתותחים‭ ‬רועמים‭ ‬המוזות‭ ‬שותקות

01 שבת‭ ‬‮'‬פרשת‭ ‬פרה‮'‬‭ ‬בכותל‭, ‬כהכנה‭ ‬לעבודת‭ ‬הכוהנים‭, ‬וכהתעוררות‭ ‬לפני‭…
תנתן‭ ‬לי‭ ‬נפשי‭ ‬בשאלתי‭ ‬ועמי‭ ‬בבקשתי‭...‬

תנתן‭ ‬לי‭ ‬נפשי‭ ‬בשאלתי‭ ‬ועמי‭ ‬בבקשתי‭...‬

01 שבת‭ ‬זכור‭ ‬בכותל‭, ‬היא‭ ‬חוויה‭ ‬מיוחדת‭ ‬ומרגשת‭. ‬ אני‭…
חזק‭ ‬חזק‭ ‬ונתחזק

חזק‭ ‬חזק‭ ‬ונתחזק

01 כששרו‭ ‬של‭ ‬חורף‭ ‬נאבק‭ ‬עם‭ ‬שרו‭ ‬של‭ ‬אביב‭ ‬אנו‭…
ורק חרבונא נעלם

ורק חרבונא נעלם

01 שבת‭ ‬סגרירית‭ ‬עברה‭ ‬על‭ ‬כוחותינו‭. ‬עובדי‭ ‬העירייה‭ ‬החרוצים‭ ‬הספיקו‭…
לַשְּׁוויְצָרִים אין בן גביר

לַשְּׁוויְצָרִים אין בן גביר

01כשהאביב מציץ בין העננים הכותל מתמלא במתפללים. בשבת כי תשא,…
את המנגינה שלהם אי אפשר להפסיק

את המנגינה שלהם אי אפשר להפסיק

01בשבת קודש תצווה, מזג האוויר המתון הזמין אורחים רבים לכותל.…
שירות בצבא ולימוד בישיבה אינם סותרים

שירות בצבא ולימוד בישיבה אינם סותרים

01מזג האוויר החורפי אתגר את שוחרי הכותל, אך לא מנע…
בדרך להר המוריה

בדרך להר המוריה

01 המים להם חומהבדרכי לכותל, בשבת ראש חודש אדר א׳,…
משנכנס אדר מרבין בשמחה ובישועה

משנכנס אדר מרבין בשמחה ובישועה

01שבת מברכים חודש אדר א׳. 4 חודשי מלחמת מצווה. ארובות השמים…
מלחמה לה’ בעמלק מדור דור

מלחמה לה’ בעמלק מדור דור

01שבת חורפית בעיצומה של מלחמה. הרוחות יבבו במשך כל הלילה…
טיפולי חמלה לריפוי נפגעי חוט שדרה

טיפולי חמלה לריפוי נפגעי חוט שדרה

01הדיווח על תפילות השבת בכותל מגיע אליכם , לצערי, באיחור…
בלילה‭ ‬שאחרי

בלילה‭ ‬שאחרי

01 בשבתות‭ ‬של‭ ‬מלחמה‭ ‬הכותל‭ ‬עובד‭ ‬שעות‭ ‬נוספות‭. ‬בולטים‭ ‬מאד‭…
והסנה‭ ‬איננו‭ ‬אכל‭... ‬

והסנה‭ ‬איננו‭ ‬אכל‭... ‬

01 מה‭ ‬נורא‭ ‬המקום‭ ‬הזה‭. ‬אסורה‭ ‬נא‭ ‬ואראה‭ ‬את‭ ‬המראה‭…
ותן שיחזור שוב לביתו…

ותן שיחזור שוב לביתו…

01שבת בר מצווה למלחמה. החורף הופיע בגדול. ויולך ה׳ רוח…
Scroll to Top
גלילה למעלה