על תאונות דרכים (כתבה שנייה)

Picture of אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

אם יש נפגעים אסור להזיז את כלי הרכב המעורבים בתאונה עד לבוא המשטרה, ובינתיים יש לדאוג שנהגים אחרים לא יפגעו במעורבים בתאונה. קרו מקרים רבים שבהם טיפלו אנשים בתקלה או בתאונה קלה, ונפגעו על-ידי מכוניות חולפות – לכן חובה ללבוש אפוד זוהר.
בטיפול בתאונת דרכים יש לשאוף להמעיט את הנזק ככל האפשר. לכן מאתרים נפגעים ומטפלים בהם. מזעיקים עזרה, ומי שאינו יודע להגיש עזרה ראשונה עדיף שימתין עד שיגיע מי שיודע. בינתיים יש לעשות כל מה שביכולתנו, ובעיקר יש לוודא שתאונה זו לא תגרום לתאונות נוספות.
הצבת משולש אזהרה היא חובה. תוספת פנסי אזהרה וכל אביזר התרעה אחר יעזרו לעניין זה.
אם אין סכנה מיידית עדיף שהפינוי לבית החולים ייעשה על ידי מד״א. כלי רכב רבים מצוידים היום בטלפון ובאמצעי תקשורת אחרים, כך שקל להזעיק עזרה.
מספרי הטלפון הנחוצים:
אמבולנסים (101) לטיפול בנפגעים. כבאיות (102) לחילוץ, לכיבוי אש ולניקוי הכביש בעזרת סילוני מים. משטרת ישראל (100) להסדרת התנועה ולחקירת התאונה (לכן אסור לעזוב את מקום התאונה, אלא אם כן הדבר דרוש להצלת חיי אדם).
יש להימנע מהתקהלות לשם סקרנות בלבד – היא מיותרת ומפריעה.
מדינת ישראל היא מהתקדמות בעולם בתחום הביטוח. כל אדם מבוטח מפני פגיעה בגופו בתאונת דרכים, אפילו אם הנהג הפוגע אינו מבוטח בעצמו. לפי החוק חייבים לעשות ׳ביטוח חובה׳ המכסה נזקי גוף, בנוסף רשאי כל נהג לבטח את עצמו ואת רכבו בביטוח צד ג המכסה נזקים שנגרמים לרכוש של מישהו אחר, או בביטוח מקיף המכסה גם נזקי רכוש לרכב שלנו ולצד ג, כולל גניבה ושריפה. כדי שהביטוח יהיה בתוקף, הנהיגה חייבת להיות חוקית, כלומר, רישיון הנהיגה ורישיון הרכב חייבים להיות בתוקף.
שימוש ברכב לצורך ביצוע עבירה פלילית או עבירה על המוסר, מבטלת את תוקף הביטוח. הנפגעים אומנם יפוצו, אך הנהג הפוגע עלול להיתבע על ידי גופים אלה.

בואו נעשה כל מאמץ לנהוג כראוי. ■

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה