בדרך לכותל

פנחס הכהן הגיע מהכותל

ישראל גולדברג, מנכ"ל קרן אביה

ישראל גולדברג

מנכ״ל פרסומי ישראל וקרן אביה

ישראל גולדברג, מנכ"ל קרן אביה

ישראל גולדברג

מנכ״ל פרסומי ישראל וקרן אביה

מנכ״ל פרסומי ישראל וקרן אביה

01
עם רון בלב ותפילה בפי צעדתי אל הכותל, מלא בגעגועים, לאחר הפסקה של שבת אחת בלבד. מזג האוויר הנפלא הוסיף לאווירת קדושת השבת ולשמחה המיוחדת לשוב אל בורות המים של ירושלים ואל הכותל, שריד חומת בית חמדתנו.
02
כפולה ומכופלת הייתה שמחתי, עת נוכחתי לראות אורח אהוב במניין שלנו ופניו קורנות, ידידי ליאור שטול, מנהל מוסדות התורה של ׳בני דוד׳ ביישוב עלי, במעלה אפרים ובדרום תל אביב.
ליאור מגיע לכותל לעיתים די תכופות. כרבים משוחרי הכותל, הוא שוכר עם משפחתו דירה לסוף שבוע, במרכז העיר ירושלים וצועד בערגה לכותל. ולא בכדי, ליאור מעיד על עצמו שהוא מתעלה בתפילותיו בכותל ושואב מהן כוחות של אמונה, נחישות ועוצמה. ואני מוסיף שמתוך אווירת הרוממות הירושלמית הוא זוכה להוביל את שלל מוסדות בני דוד, לשיאים חדשים של הצלחה.
להחזיק מוסד תורני זו מלאכה קשה מאד, קל וחומר כשמדובר באחזקה, בו זמנית, של מספר רב של מכינות, ישיבות וכוללים.
הרב אלי סדן שליט״א, חתן פרס ישראל, הוא ההוגה והיזם הבלתי נלאה, של מפעלי התורה הציונית הגדולה, המפארים את חבל בנימין ואת הארץ כולה.
הרב זכה להקים (גם בעזרתו של הרב יגאל לוינשטיין), ממלכה של תורה ציונית שורשית וערכית, שמחייה נפשות, מחזקת את צה״ל ומיישבת את הארץ.
בתוך מוסדות בני דוד פועלים בין השאר – ישיבה גבוהה, מכינה קדם צבאית (הראשונה בין כל המכינות), כולל לבוגרי צבא, מכינה קדם צבאית במעלה אפרים, ובשנים האחרונות קיבלו על עצמם גם את אחזקת הישיבה והכולל ׳עוז ואמונה׳ בדרום תל אביב, שייסד אחד מעמודי התווך של היישוב עלי, הרב אחיעד אטינגר הי״ד, שנרצח שעה שחתר למגע עם מחבל בצומת אריאל ובכך הציל חיי יהודים רבים, שבתוכם אישה הרה שעמדה ממש בסמוך למחבל השפל.
לפני כשלוש שנים, מוסדות בני דוד יזמו והקימו מפעל תורני ייחודי – מכינה קדם צבאית לבני העולים מאתיופיה.
בדרכנו חזרה מהכותל, ליאור שטול מתאר לי כיצד המכינה הזו מצילה נפשות ממש. תלמידי ובוגרי המכינה הופכים לדוגמה ולמופת בתוך קהילת העולים מאתיופיה ומשמשים אבן שואבת לקירוב בני הקהילה, שהלכו לאיבוד בדרך. תרתי משמע.
השנה, נרשמו כ-75 תלמידים חדשים למכינה, מתוך רצון עז לחבוש את ספסל לימודי התורה במכינה הצומחת והמתרחבת, והיד עוד נטויה. השאיפה היא, שרבים מהתלמידים ימשיכו ללמוד תורה גם לאחר סיום שנות הלימוד במכינה וחלקם ימשיכו ללמוד תורה גם לאחר סיום שרותם הצבאי. לאחר מכן ייצאו לשטח ללקט ולחבר לבבות.
03
במשך שנים הייתה תלויה ברומו של עולם שאלת השאלות – האם המכינות הקדם צבאיות מוסיפות תלמידים בעולם התורה או לחילופין הן גורעות תלמידים מישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות?
מניסיוני בהקמת שלוחה של מכינה קדם צבאית בערד, נוכחתי שוב ושוב, ללא שום ספק, שרוב רובם של הבחורים שמגיעים למכינות לא היו לומדים תורה לפני השירות הצבאי וגם לא אחריו, בשום מסגרת אחרת. יותר מזה, רבים מבוגרי המכינות מתחזקים מאד וזוכים לשירות צבאי משמעותי ומועיל יותר לעצמם ולזולת. בכך הם זוכים לפיתוח האישיות והיכולות העצמיות, מכירים את הפוטנציאל והכוח הגלום באישיותם, מחזקים את אמונתם וגם מוסיפים הרבה יותר לחברה הסובבת אותם תוך שהם מעצימים את תרומתם לביטחון המדינה.
04
סביב מוסדות בני דוד משגשג ופורח היישוב עלי וזוכה להצלחה מרובה.
מאות יחידות דיור איכותיות נבנות בקצב מהיר, על ידי החברה לפיתוח בנימין, מול נוף בראשיתי ובאיכות מגורים מפנקת במיוחד. בקרוב ייבנה עוד מתחם מגורים על ידי ׳בתי אמנה׳. ככל שבונים יותר בתים ודירות, כך גובר מיום ליום הביקוש למגורים איכותיים בישוב. תושבי עלי, ההולכים ברוח מוסדות בני דוד, ידועים בכוח הנתינה שלהם, בליבם הרחב, בראש הפתוח, באהבת חסד, בדיבוק חברים ובלכידות חברתית, באהבת תורה, בענווה, בערכיות, בנעימות הליכות, בדאגה לזולת ובשאיפה לגדולות.
צעירי עלי, כמו בוגרי ׳בני דוד׳, מתגייסים בד״כ ליחידות מובחרות ותורמים בענק לחיזוק חוסננו, הצבאי והלאומי.
05
בדרכי לכותל אני חולף ליד ישיבת ׳מרכז הרב׳. זה עשרות בשנים מתקיימת בשעה זו, תפילת ותיקין בבית המדרש של כולל ׳הלכה ברורה׳, הממוקם בקומת המסד של הישיבה.
זיכרונות מתוקים וגעגועים עזים מציפים את ליבי. כאן זכיתי ללמוד גמרא, הלכה, תנ״ך ואמונה אצל טובי הרבנים האהובים, ובראשם מורי ורבי הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ״ל.
מכל רב קיבלתי מתנה קטנה ושונה – חכמת חיים, מוסר, חיזוק באמונה, דרכי לימוד בגמרא, אהבת תורה, להרבות בהכרת הטוב ובעין טובה, להתמסר לפעילות למען ארצנו ומדינתו, להתחבר ולהוקיר כל אחד ואחת מישראל, העולים מכל הגלויות ללא הבדל וכו׳.
מתוך רצון עז לשוב ולהתרפק על מתיקות התורה שינקתי באותם ימים, של לימוד בישיבה ובביתו של הרב צבי יהודה, שאותו שימשתי ובביתו זכיתי לגור למעלה משלוש שנים. כדי להשלים את מה שהחסרתי כאשר התנדבתי במטות ל׳עצירת הנסיגה מסיני׳ ול׳שחרור אסירי המחתרת׳, ביקשתי לאחרונה להשתתף שוב, באופן סדיר, בשיעוריו המתוקים של הרב דוד חי הכהן שליט״א, תלמידו המובהק והמדויק של הרב צבי יהודה, הניתנים מידי יום ראשון בישיבת ׳מרכז הרב׳, שבשנים האחרונות גדלה מאד, התרחבה והתפתחה ובראשה עומד, בעוז ובענווה, ידידי המכובד, הרב יעקב הכהן שפירא שליט״א.
כבר סיפרתי כיצד זכיתי לחזור בתשובה בתקופת שירותי הצבאי. באותם ימים זכיתי לגלות את אוצרות התורה הגואלת אותה לימד, בשיעורי הערב המשכרים, הרב דוד חי הכהן. השיעורים התקיימו ברוב עם, בבית הכנסת ׳איחוד שיבת ציון׳, ברח׳ בן יהודה בתל-אביב, במרחק של כחמש דקות הליכה מבית הוריי, שברחוב ארנון.
06
בין חסימות הכבישים המופרעות, דיווח השבוע דובר צה״ל, על איתור קנים של משגרי רקטות ושרידים של מספר רקטות ששוגרו על ידי מחבלים מג׳נין ומחטיבת מנשה, לעבר יישובים ישראליים בצפון השומרון.
ממש לא התפלאתי. כבר כתבתי פה מספר פעמים, שהמחבלים מייעדים את שיטחי יו״ש לייסוד מדינת ׳חמסתן 3׳, לאחר שהצליחו במזימתם הארורה לדרדר את דרום לבנון ואת חבל עזה למדינות טרור רצחניות, המאיימות על האזור כולו.
מתנגדי הרפורמה, מטושטשי חושים, מנסים לשכנע אותנו לפנות את הישובים היהודיים מיהודה ומהשומרון לטובת ייסוד מדינת פלשתין ׳המפורזת׳… בלי לקחת בחשבון את הסכנה המוחשית של הפיכת השטח, תוך זמן קצר למדינת טרור משוכללת, נוסח ג׳נין וחאן יונס. קיני הטרור הצומחים סביבנו, מצפים להשלמת תהליך ייצור פצצות הגרעין הטקטי האיראני, בתקווה שהם יקבלו כמה פצצות במטרה לחסל חו״ח את מדינת ישראל וגם לחיסול חשבונות בינם לבין עצמם.
קני השיגור שהתגלו ושרידי פצצות המרגמה הם נורה אדומה ענקית נוספת שהודלקה עבורנו ממרומים.
ואם תשאלו – ׳מה כל זה קשור לרפורמה המשפטית, החיונית ולשינוי סעיף עילת הסבירות?׳, התשובה איננה מורכבת מידי – שופטי העליון ותלמידיהם לא מאפשרים לכנסת ולממשלה לחוקק חוקים שירתיעו את המחבלים ואת אויבנו הקרובים והרחוקים.
לפני מספר שנים ערכנו סקר דעת קהל מטעם ׳גילוי דעת׳, במכון סקרים ידוע. הסקר חשף נתוני תמיכה מובהקת, של למעלה מ-70 אחוז! בציבור הדתי וכ-55 אחוז בציבור הכללי- – בעד עונש מוות למחבלים.
זאת ועוד חבר השופטים הנכבד של מדינת ישראל הדמוקרטית, רובץ לפתחו של כל חייל או שוטר, כדי שלא יזדרז לשלוף את נישקו כנגד מחבל או מחבלת, עד שיוכח מעל כל ספק סביר, שהמחבל/ת אכן נושאים על גופם נשק חי, שמסכן נפשות ועל החייל לוודא היטב שיש בלב המחבל רצון עז לחסל יהודים.
כמו כן, מבקשים השופטים הנכבדים מכל החיילים לבדוק שהמחבלים אינם חו״ח ׳מעורערים בנפשם׳, או סתם מסוממים…
רק לאחר שיבצע החייל את כל הבדיקות הנ״ל, כדי לרצות את רב אלוף בדימוס א. ברק והשופט בדימוס א. ברק והשופטת בדימוס א. פרוקצ׳ה ותלמידיהם המכובדים המכהנים על כס המשפט, על החייל, הי״ד, לפנות עצמו בשיירה מסודרת לחלקה הצבאית בהר הרצל. רק כך תנוח דעתם של שונאי ישראל, מבית ומחוץ.
וסליחה שהרסתי לכם את הצ׳ולנט.
07
רבים כמוני חוששים שמלחמת החרמות ואיומי הנפקדות יגלשו, חו״ח, לתגרות ידיים ולמלחמת אחים.
אנו, ב׳פרסומי ישראל׳ וב׳קרן אביה׳, משקיעים מאמצים ומשאבים להרבות בשיח פתוח בין המחנות ולמצוא מכנה משותף.
לצערי, כאיש מקצוע בתחום שינוי תודעה, אני מכיר היטב את חולשתם של אמצעי התקשורת ששופכים שמן על כל מדורה קטנה. לצערי, בערוצי הרדיו והטלוויזיה, מככבים כתבים ומגישים ותיקים ומנוסים, מראשי מנהיגי השמאל הרדיקאלי, שמצדדים בדרכו של אהוד ברק ועושים כל שביכולתם כדי ללבות את האש.
בכל פעם שמתוכננת סדרה של הפגנות שמאל, מצטרפים למטה המחאה חברי הכוורת הפרוגרסיבית של הנשיא האמריקאי, שלוחצים על נשיאם הקשיש, מר ג׳ו ביידן, לגנות את ראש ממשלתנו ואת הח״כים והשרים שנבחרו כאן, באופן חוקי, לכנסת ולממשלת ישראל.
גם הרשתות החברתיות עושות שירות דוב לאחדות העם היהודי. ידוע לכל איש מקצוע, שהאלגוריתם של גוגל, איסטגרם, טיק טוק, פייסבוק, טו׳יטר וכו׳ המגובה במנועי חיפוש משוכללים, מתוכנן להראות רק לאנשי ימין – סרטונים, ציוצים ופוסטים, המכילים תכנים ימניים, משכנעים, חכמים ומושכלים שמטורגטים רק לפיד של אנשי הימין (שהרי הפילוחים הממוחשבים חושפים כל גולש/ת רק לתכנים האהובים עליו, שאותם הוא חושק ומחפש במנועי החיפוש, אליהם הוא מעדיף להיחשף, אותם הוא מחבב ושעליהם הוא מתרפק…)
לעומת זאת, אנשי השמאל מקבלים חיזוק לתפיסתם המוטעית ולניסיונות ההשתמטות וההפיכה השלטונית, בעזרת חשיפה מכוונת לפוסטים עם תוכן מסולף ומתלהם, שחלקם ממומן, כנראה, על ידי אהוד ברק. כך הם כמעט לא נחשפים לדעות אחרות, מגוונות, שפויות, דמוקרטיות, יהודיות, ציוניות, שקולות ומאוזנות.
זו, לצערי, היא ההתנהלות האומללה והמסלימה של עולם ה׳ניו מדיה׳, בארץ ובעולם. ואידך זיל גמור.
שבת שלום של אחדות ישראל, השלמת החקיקה המתקנת, חיזוק הדמוקרטיה, סילוק השנאה מתוכנו, חיזוק ביטחוננו מבית ומחוץ, מיגור האויב האיראני ובניית המקדש השלישי, בהר הבית. ■

עוד במדור זה

כל‭ ‬הדרכים‭ ‬מובילות‭ ‬לכותל

כל‭ ‬הדרכים‭ ‬מובילות‭ ‬לכותל

01 בשעה‭ ‬זו‭, ‬כשאתם‭ ‬קוראים‭ ‬שורות‭ ‬אלו‭, ‬אני‭ ‬עומד‭, ‬בע"ה‭,…
י"ט‭ ‬ידו‭ ‬על‭ ‬גוש‭ ‬קטיף

י"ט‭ ‬ידו‭ ‬על‭ ‬גוש‭ ‬קטיף

01 בשבתות‭ ‬של‭ ‬חודש‭ ‬תמוז‭ ‬מורגשת‭ ‬בכותל‭ ‬אווירה‭ ‬מיוחדת‭ ‬של‭…
שירת‭ ‬הלוויים‭ ‬זה‭ ‬כאן

שירת‭ ‬הלוויים‭ ‬זה‭ ‬כאן

01 שבת‭ ‬מרוממת‭ ‬עברה‭ ‬על‭ ‬כוחותינו‭. ‬פתחנו‭ ‬את‭ ‬הבוקר‭ ‬בתפילת‭…
משנכנס‭ ‬תמוז‭ ‬מרבין‭ ‬בציפיה‭ ‬לישועה

משנכנס‭ ‬תמוז‭ ‬מרבין‭ ‬בציפיה‭ ‬לישועה

01 שבת‭ ‬מברכין‭ ‬בכותל‭ ‬מחבקת‭ ‬סביבה‭ ‬מתפללים‭ ‬ומתפללות‭ ‬מכל‭ ‬קצוות‭…
על‭ ‬אבן‭ ‬אחת‭ ‬שבע‭ ‬עיניים

על‭ ‬אבן‭ ‬אחת‭ ‬שבע‭ ‬עיניים

01 שבתות‭ ‬רצופות‭ ‬של‭ ‬חמסינים‭ ‬מטורפים‭ ‬הרחיקו‭ ‬תיירים‭ ‬מרחובות‭ ‬ירושלים‭…
אבני‭ ‬חן

אבני‭ ‬חן

01 42‭ ‬מעלות‭ ‬בצל‭ ‬לא‭ ‬הרתיעו‭ ‬אותי‭ ‬ועוד‭ ‬רבים‭ ‬כמוני‭,…
מראש‭ ‬זיתים‭ ‬אשורנו

מראש‭ ‬זיתים‭ ‬אשורנו

01‭ ‬ געגועי‭ ‬לכותל‭ ‬גוברים‭. ‬במחילה‭ ‬מכותלינו‭ ‬המתוק‭, ‬בשבוע‭ ‬שחרור‭…
מ׳הר‭ ‬הזיתים׳ ‬‭ ‬תפתח‭ ‬הטובה

מ׳הר‭ ‬הזיתים׳ ‬‭ ‬תפתח‭ ‬הטובה

01‭ ‬ בשבוע‭ ‬שחרור‭ ‬ירושלים‭ ‬הכותל‭ ‬מחבק‭ ‬מאות‭ ‬אלפי‭ ‬עולי‭…
קחו‭ ‬את‭ ‬הר‭ ‬הזיתים‭ ‬כדוגמא

קחו‭ ‬את‭ ‬הר‭ ‬הזיתים‭ ‬כדוגמא

01‭ ‬ בשעות‭ ‬אלו‭, ‬בע"ה‭, ‬אם‭ ‬הכל‭ ‬הלך‭ ‬כשורה‭, ‬אנו‭…
כן‭ ‬יאבדו‭ ‬כל‭ ‬אויבך, ‬ה‮'‬

כן‭ ‬יאבדו‭ ‬כל‭ ‬אויבך, ‬ה‮'‬

01‭ ‬ מזג‭ ‬האוויר‭ ‬הירושלמי‭ ‬הנפלא‭ ‬הביא‭ ‬איתו‭ ‬לכותל‭ ‬שמש‭…
הנה‭ ‬זה‭, ‬עומד‭ ‬אחר‭ ‬כותלנו

הנה‭ ‬זה‭, ‬עומד‭ ‬אחר‭ ‬כותלנו

01‭ ‬ בהכנס‭ ‬חודש‭ ‬אייר‭, ‬הכותל‭ ‬ניצב‭ ‬משוחרר‭ ‬יותר‭, ‬מאיר‭…
הדרך‭ ‬לכותל‭ ‬עוברת‭ ‬דרך‭ ‬תל‭ ‬אביב

הדרך‭ ‬לכותל‭ ‬עוברת‭ ‬דרך‭ ‬תל‭ ‬אביב

01‭ ‬ בחודשי‭ ‬ניסן‭ ‬ואייר‭ ‬התפילות‭ ‬בכותל‭ ‬לובשות‭ ‬חג‭. ‬מזג‭…
בשעה‭ ‬שמלך‭ ‬המשיח‭ ‬בא

בשעה‭ ‬שמלך‭ ‬המשיח‭ ‬בא

01‭ ‬ מזג‭ ‬האוויר‭ ‬הירושלמי‭ ‬הנפלא‭ ‬הזמין‭, ‬בשבת‭ ‬האחרונה‭, ‬יהודים‭…
עניי‭ ‬עירך‭ ‬קודמים

עניי‭ ‬עירך‭ ‬קודמים

01‭ ‬ שבת‭ ‬מברכים‭ ‬חודש‭ ‬ניסן‭. ‬שמש‭ ‬אביבית‭ ‬מלטפת‭ ‬את‭…
כשהתותחים‭ ‬רועמים‭ ‬המוזות‭ ‬שותקות

כשהתותחים‭ ‬רועמים‭ ‬המוזות‭ ‬שותקות

01 שבת‭ ‬‮'‬פרשת‭ ‬פרה‮'‬‭ ‬בכותל‭, ‬כהכנה‭ ‬לעבודת‭ ‬הכוהנים‭, ‬וכהתעוררות‭ ‬לפני‭…
תנתן‭ ‬לי‭ ‬נפשי‭ ‬בשאלתי‭ ‬ועמי‭ ‬בבקשתי‭...‬

תנתן‭ ‬לי‭ ‬נפשי‭ ‬בשאלתי‭ ‬ועמי‭ ‬בבקשתי‭...‬

01 שבת‭ ‬זכור‭ ‬בכותל‭, ‬היא‭ ‬חוויה‭ ‬מיוחדת‭ ‬ומרגשת‭. ‬ אני‭…
Scroll to Top
גלילה למעלה