זוגיות

תפסיקו להיות נחמדים

אביחי ויינברגר

אוריאל ויינברגר

מנהל ומייסד בית הספר למציאת זוגיות 'הגפן' ומחבר הספר 'הזמנה לחתונה'

משום שאתה לא רוצה לפגוע בה אתה לא אומר לה שאין לך כוח לשיחות טלפון ארוכות, אתה מנסה להיות נחמד. אמנם אותה בחורה מרגישה בשלב כלשהו של השיחה שאתה כבר לא ממש מקשיב לה… היא נעלבת, מתעייפת ומתאכזבת ממך.

שאלה:

שמי שגיא ולאחרונה התחלתי קשר עם בחורה מקסימה. אני מרגיש שזה הפעם, לשם שינוי, מתחיל להתקדם סוף סוף, והשאלה שלי היא לגבי שיחות טלפון. הבחורה שאני נפגש איתה מאד רוצה לשוחח איתי בטלפון בין הפגישות ואני חייב להגיד לך שאין לי שום חשק לזה…
אני פשוט לא בן אדם של טלפון – לא עם ההורים שלי ולא עם החברים שלי… מצד שני אני לא רוצה לפגוע בה וגם לא רוצה לפספס את ההזדמנות כי היא באמת מקסימה וגם כי שסוף סוף אני מרגיש שיש לי סיכוי לקשר עם מישהי – אחרי הרבה שנים שכמעט לא היה לי מצב כזה… מה אני יכול לעשות?

תשובה:
זה יפה, חשוב ואפילו נפלא שאתה לא רוצה לפגוע בה. עקרונית, הרגישות אל האחר היא חשובה מאד בבניית קשר נכונה. אמנם יתכן מאד שמרוב הרצון שלך שלא לפגוע בה – אתה פוגע בעצמך, ובסופו של דבר גם היא עלולה להיפגע מכך.
משום שאתה לא רוצה לפגוע בה אתה לא אומר לה שאין לך כוח לשיחות טלפון ארוכות, אתה מנסה להיות נחמד. אמנם אותה בחורה מרגישה בשלב כלשהו של השיחה שאתה כבר לא ממש מקשיב לה… היא נעלבת, מתעייפת ומתאכזבת ממך.
כשהיא שואלת/אומרת: 'אתה עדיין איתי?', אתה שוב מנסה להיות נחמד ואומר לה: 'כן בטח', כששניכם יודעים שזו לא תמיד המציאות באמת.
את שגיא 'הגבר המקשיב', הנעים והמכיל שהיא פוגשת בפגישות, היא פשוט לא פוגשת בטלפון.
היא ממש מרגישה התלהבות בפגישות, חוזרת מוארת ועם חיוך מאוזן לאוזן אך יוצא לה כל האוויר אחרי שיחת טלפון מייבשת ומאכזבת… לא תמיד קל לכל אחד לשתף ברצונות ובצרכים האמיתיים שלו. לפעמים זה 'לא נעים' ולפעמים נדמה שזה גם 'לא נכון', אז מנסים 'לבלוע את הצפרדע'. תכל'ס הצפרדע נמצאת בתוך הבטן שלך ומקרקרת…
מה היה קורה אם היית משתף אותה שאתה לא אוהב שיחות טלפון בכלל, ובודאי שלא אוהב שיחות ארוכות בטלפון?
חשוב לזכור שיש 4 עקרונות קריטיים לפני שמדברים על נושא טעון:
1. לא אישי – להבהיר שזה לא עניין אישי, כלומר שזוהי העדפה שיש לי בתור שגיא, שלא קשורה אלייך בכלל…
2. רגועים – מאד חשוב לוודא ששיחה כזו מתקיימת בתנאים שמאפשרים לשוחח בנחת . שאין עייפות באוויר, אין רעב או צמא וכדומה.
3. לא בזמן המריבה – כשרגועים ולא כשעדיין 'טעונים' מיד אחרי הארוע. אווירה של כעסים והיעלבויות לא מאפשרת שיחה שכזו. הדריכו אותנו חכמינו ז"ל: "אל תרצה את חבירך בשעת כעסו". כאשר אחד הצדדים כועס או פגוע, השיחה בדרך כלל לא תהיה מדויקת
4. לדבר על עצמי – אני לא בא להגיד לך מה נכון עבורך או איך אמורים להתנהג, אני רק משתף אותך בצורך שלי ובקושי שלי בתור שגיא. אני יודע שיש אנשים שזה בסדר עבורם לדבר שיחות טלפון ארוכות, אבל זה פחות אני.
כדאי לזכור זאת גם אחרי החתונה:
אם לא צוברים בבטן דברים, אלא מדברים עליהם ומקפידים לעשות זאת בצורה הנכונה, זה המתכון לחיי זוגיות נכונים שבהם לא מנסים לבלוע צפרדעים אלא מתמודדים איתם בצורה נכונה.
בהצלחה רבה!

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה