אופניים וקורקינטים חשמליים

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

סיכום נפגעים מחצית 2022

״עלייה במספר הנפגעים קשה ואנוש מתאונות של אופניים וקורקינטים חשמליים במחצית הראשונה של שנת 2022״ דיווח זה התקבל ממכון גרטנר שבמרכז הרפואי שיבא. (מכון גרטנר – המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה).
מתוך הדו״ח:

  1. בחציון הראשון של שנת 2022 עמד אחוז הנפגעים קשה ואנוש על כ – 16% מכלל הרוכבים המאושפזים עקב תאונות עם אופניים או עם קורקינטים חשמליים.
  2. בחציון הראשון של שנת 2022 אושפזו 82 נפגעים עם פגיעת ראש משמעותית. נתון גבוה ב- 11% מהחציון הראשון ב-2021. גם במספר רוכבי הקורקינטים חל גידול של 22% שסבלו מפגיעת ראש משמעותית.
  3. שלושה רוכבי אופניים חשמליים נפטרו באשפוז במחצית הראשונה של שנת 2022.
  4. בחציון הראשון של שנת 2022 אושפזו 65 רוכבים בעקבות פגיעת ראש שנגרמה בתאונה עם כלי רכב ממונע.
    ד״ר מודן בודס, מנהל המרכז הלאומי לחקר טראומה ורפואה דחופה: ״אנו ממשיכים לראות מגמות מדאיגות בהיפגעות רוכבי אופניים ובפרט רוכבי קורקינטים בשנים האחרונות. אחד מכל חמישה פצועים שמגיעים למערך האשפוז הוא פצוע קשה או אנוש״.
    מבקר המדינה, מר מתניה אנגלמן, כותב: ״מספר נפגעי קורקינטים ואופניים חשמליים כפול מנתוני המשטרה״. עפ״י נתוני המרכז הלאומי לחקר הטראומה מספר הנפגעים הוא כפול מנתוני המשטרה. הדבר עלול להשפיע לדעת המבקר על קביעת מדיניות המשטרה במאבק בתאונות הדרכים שבה מעורבים אופניים וקורקינטים חשמליים.
    מר אנגלמן ממליץ לרשויות הרלוונטיות למצוא דרכים לאיתור רוכבים ששיפרו את ביצועי האופניים והקורקינטים החשמליים והפכו אותם למהירים יותר ובטוחים פחות. כמו כן הוא קורא לפעולות אכיפה נרחבות נגד משפרי הכלים.
    מנכ״ל עמותת אור ירוק: ״מבקר המדינה נותן למשרד התחבורה והבטיחות בדרכים ציון נכשל בכל ההתנהלות במחדל האופניים והקורקינטים החשמליים. עשור שלם של התנהלות כושלת מובילה לעלייה מתמדת במספר הנפגעים בכל שנה בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים״.
    לתשומת לב הרוכבים:
    רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים חייבים לציית לחוקי התעבורה, לחבוש קסדה ולעמוד בכל הוראות החוק בזמן השימוש בכלים אלה.
    בגילוי דעת לפרשת מסעי כתבנו את כללי השימוש וההתנהגות ברכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים.

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה