הרב ח.יפרח

שאלה:


אני מרגישה רחוקה מליל הסדר, אני לא מוצאת את המקום שלי בכל האירוע. מה לעשות בכל הערב הארוך הזה מעבר לקריאת ההגדה ושמיעת המשתתפים? איך להתחבר ללילה הזה ולמצות אותו?

תשובה:

מבחינה מסוימת, ליל הסדר הוא הלילה החשוב ביותר – כי בו התחיל הכול. הוא “יום ההולדת” של עם ישראל, שבו עמנו יצא ממציאות של עבדות לחירות ועצמאות.
ה’ הוציא אותנו ממצרים כדי להעניק לנו את המתנה הגדולה ביותר, הזכות להיות שותפים יחד איתו בקידום של העולם, בהובלתו לתיקונו השלם. לכל אחד יש חלק משלו בתהליך האדיר של תיקון העולם.
כל מצווה, מעשה טוב, התגברות, רצון טוב ומחשבה טובה – עושים את העולם טוב יותר ומקדמים אותו עוד צעד. וכל זה, התחיל אז!
המטרה של סיפור יציאת מצרים אינה הוספת ידע, אלא החיבור שלנו למה שהיה. באמצעות הסיפור אנחנו מחיים מחדש את מה שקרה אז, ומרגישים שייכות לתהליך הזה, מחזקים בתוכנו את התודעה שאנחנו מהווים עוד חוליה בשרשרת הדורות של עם ישראל, שמעבירה מדור לדור את הזיכרון. מאין באנו, ומהם ייעודנו ומטרתנו.
כדאי ללמוד לפני פסח פירושים על ההגדה שאת מתחברת אליהם ונוגעים בחיים. אם תגיעי לליל הסדר כשאת “בעניינים”, מתוך היכרות מעמיקה עם המשמעות של החג – תחווי אותו בצורה אחרת לגמרי.
נסי להרגיש את נוכחות הקב’’ה בשולחן הסדר, ששמח איתנו על הזכות שהעניק לנו בלילה הזה.
נצלי את ההזדמנות הזו כדי לחדש ולהעמיק את החיבור אליו, מתוך התבוננות בניסים ובאהבה שגילה כלפינו, והודאה לפניו מעומק הלב בהלל, ששווה לשים בו דגש, כך שיהיה חוויה מיוחדת ומרוממת.
בהצלחה, שלמה מונדשיין

2022-04-11
Scroll to Top
גלילה למעלה