שיבת ציון פרידמן

אנחנו דור הגאולה

שיבת ציון פרידמן

שיבת ציון פרידמן

השבוע שודר הפרק הראשון בתוכנית של צופית גרנט שנקראת "ללא גבולות". בי"ז בתמוז של השנה הקודמת התייצבתי עם נחמה ליום צילומים רותח כדי לדבר על הדבר הכי בוער, הר הבית. כי כזאת אני, מדברת על מה שבוער, גם בקשרים עם אנשים זה ככה, מדברים על הפיל שבחדר, זה הכי מעניין ואין סיבה להדחיק. אז קבענו עם ההפקה והסתובבנו בעיר העתיקה ודיברנו דיבורים מהלב על הנושא שהוא הכי-הכי לב. ואז עברה שנה והפרק נגנז ועכשיו החליטו למכור אותו שוב תחת הכותרת של שלושה חודשים לפני הבחירות. אם הייתם שואלים אותי הייתי מקשרת את השידור של הפרק דווקא לתקופה הזו של תשעת הימים בה הפרק עלה לאוויר, וגם צולם.
בכל מקרה בין אם צפיתם ובין אם לא, כשחשבתי על זה לעומק קצת חרה לי שקוראים לפרק שעוסק בלב, במהות, ביעד מרומם ונשגב של עם ישראל, בהר הבית שלנו – "ללא גבולות".
ללא גבולות עושה לי – ילדים מופרעים שלא חושבים על שום דבר ומתנהלים בטיפשות. גבול זאת מילה טובה ומנחמת שעוזרת לנו להחליט בחיים ,ופריצה של הגבולות זה דבר מפחיד ולא כל כך רצוי שמאיים על השגרה הטובה והנינוחה. זה נכון באופן כללי, לרוב עדיף לשמור על הגבולות, לא סתם המציאו אותם. ברור שלפעמים לפרוץ את הגבולות ולהגיע אל המעבר זהו המעשה הנצרך ויש לזה גם צדדים טובים מאד, אבל לרוב, הקונוטציה הזו שלילית.
והאמת שזה חורה לי הציור הזה של האנשים שפועלים למען הר הבית כמערערי הסדר הטוב, כפורצי הגבול הטוב. לא מדובר כאן על קבוצה הזויה שממציאה רעיונות מהמוח והדמיון הפורה. מדובר כאן על אנשים שרוצים לקיים את דברי אלוקים חיים. אתם זוכרים? ועשו לי מקדש, ושכנתי בתוכם. האם למלא או לשאוף למילוי הצו האלוקי זה פריצת גבולות?
כלומר, יכול להיות שבמציאות של היום זו באמת פריצת גבולות מטורפת והזויה שמצריכה כוחות "על חלל", אבל ברור שהמחוללים שלה הם אנשים יראי ה' שפועלים למען גילוי השכינה, וזה כבר פחות נשמע מפחיד כמו ה"ללא גבולות" הדרמטי שעושים לנו בטלוויזיה. מה שאני באה לומר זה שבתקשורת מנסים לייצר תמונת מצב שגם אם היא נכונה ומדויקת ובאמת כדי שייבנה המקדש תהיה מלחמה – השדר שלה הוא שלילי ומרתיע, והאחראים למצב הזה הם ילדים עם ראש קטן.
תשעה באב במציאות שלנו, מה שקודר ושלילי ומרתיע אם כבר, זה הפחד שלנו מהגאולה. השדר שאמור להיות לכל ה"ללא גבולות" הזה של פעילות למען בית המקדש זהו שדר של שמחה, של אהבה, של ברכה ושל הודיה גדולה לקב"ה שאנחנו חיים בדור שיש לנו את הזכות לפעול. דור הגאולה.

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה