אנשים מוזרים – אנשים יפים

הרב שמעון בן ציון

נעמי שמר הורישה לדורות את השיר הנפלא "איש מוזר". 
"…איש מוזר, אמרתי, תתבייש, סיסמה כל כך ישנה, הרי אתה מחוץ לתחום ומחוץ לקו ובעיקר מחוץ לאופנה, אבל האיש המוזר לא ענה לי, הוא לא ענה, ואז ראיתי מסביב את העשרות ואת המאות ואת האלפים, אנשים כל כך מוזרים, אנשים כל כך יפים, וקולם במקהלה גדולה כרעם הרחוק מתגלגל, ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ואז – מיושנת ללא תקנה וסנטימנטלית ללא רחם, אמרתי: אנשים מוזרים, לו יהי חלקי עימכם!" 

מעשה שהיה לפני כמה שנים: קבוצת תושבים מקריית ארבע רצתה להתפלל מנחה ביום שישי על פסגת ההר הגבוה ביותר באזור חברון, 1,013 מ' מעל הים. המתיישבים תיאמו עם הצבא את מועד התפילה, אך להפתעתם המרה נתקלו בסירוב ללא הסבר. הגיע זמן התפילה. מתנחלים הגיעו למרגלות ההר, ושם פגשו כוחות גדולים מאוד של צבא ומשטרה שמנעו את העלייה להר. במקום לנשום אוויר פסגות מחיה ומשכר של ארץ ישראל נאלצו המתפללים לעמוד על הכביש ולהתפלל שם.
ימים אחדים לאחר מכן ביקש מח"ט חברון (לימים התמנה המח"ט לאחד ממפקדי צה"ל הבכירים) להיפגש עם ראשי הציבור בקריית ארבע. המפקד התנצל מעומק לב. "לא הבנתי מה אתם מחפשים על ההר, אילו צרות אתם מתכננים לי שם. אין שם קבר יהודי עתיק, לא מעיין ולא מערכת מקוואות ישנה. אם כן, מה יש לכם לחפש שם?! אבל כאשר ראיתי שכל רצונכם היה להתפלל ולהתחבר לארץ נפל לי האסימון. הבנתי במה טעיתי. שם למעלה חיפשתם 'רק' את ארץ ישראל!" (ואם היה מכיר לשון חז"ל, היה מצטט: "לעולם יהלך אדם בכל יום ארבע אמות חדשות בארץ ישראל"). "יש לי בקשה מכם", הוסיף ואמר: "ביום שישי הקרוב עלו שוב בהר".
הגיע יום שישי, ערב שבת קודש, שעת מנחה, וכאשר הגיעו המתפללים למרגלות ההר הופתעו לראות בפעם השנייה כוחות גדולים של צבא ומשטרה. אבל הפעם הם היו איתנו. יחד עלינו לראש ההר. חלק מהחיילים אבטחו, וחלק הצטרפו לתפילת מנחה מול עיר האבות קריית ארבע היא חברון.
אנחנו אוהבים את ארץ ישראל כי היא שלנו מדורי דורות. היא ארץ אהובה לא בגלל סיבה תועלתית ונגלית לעין אלא משום שהיא ארץ חיינו. שלנו הייתה ושלנו תישאר לעד!
ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, לאנשים המוזרים שהם כל כך יפים.

Scroll to Top
גלילה למעלה