מיומנה של מטפלת

ארגון להבה בחוד החנית של המאבק על הזהות היהודית

ענת גופשטיין

ענת גופשטיין

פסיכותרפיסטית ומנחת הורים

בחנוכה, חוגגים את נצחון היהדות על תרבות יוון. אבל המלחמה על היהדות עדיין נמשכת.

״אמא, את גזענית וחשוכה. כל אחד יכול לבחור להתחתן ולצאת עם מי שהוא רוצה! את פרימיטיבית״, אמרה הנערה – שמקיימת קשר עם גוי – לאמא שלה. ״כולם שווים, ללא הבדל דת!״. האם הייתה בהלם. היא לא הבינה מה קרה. הם נתנו לילדה חינוך יהודי ציוני. בגלל זה הם עשו עלייה כשהילדה נולדה. לא היה להם קל להתאקלם בארץ, אך הם היו שלמים עם זה. הם ידעו שבחו״ל יש סכנת התבוללות.
האם בתמימותה פנתה לבית הספר, אך משם יצאה במפח נפש – זכותה של הילדה לבחור, ומתעלמים מהעובדה, שמדובר בקשר לא בריא. לדאבוננו, זה החינוך שמעניקים כיום בבתי הספר – שהגישה של ההורים היא פרימיטיבית, שזוגיות מעורבת רצויה ומותרת ומי שמתנגד להתבוללות הוא גזען וחשוך – בני האור מול בני החושך.
״אין חינוך חילוני יהודי היום במדינת ישראל״, אמרה לי האם. מערכת החינוך מעודדת להתבוללות! לצערי גם במערכת החינוך הדתית אין מספיק שיח בנושא. באחת ההרצאות שלי בכפר סטודנטים דתי, שאלתי אם דברו איתם על התבוללות. הם לא זכרו דבר כזה.
אני באמת מתקשה להבין כיצד דבר, שהמשמעות שלו היא ניתוק מעם ישראל – לא מדברים אודותיו במערכת החינוך הדתית והחרדית. ולא מדובר בדבר תיאורטי. התופעה, לדאבוננו, חיה וקיימת במספרים מבהילים, והיא חוצה את כל המגזרים בחברה היהודית!
הזהות היהודית בישראל הולכת ונעלמת, את היהדות החליפה ה'ישראליות', אין שייכות דתית למי שנולד בישראל. כפי שיאיר לפיד אמר השבוע, שהוא צאצא של משה רבנו וישו שר״י. ישנה מגמה לטשטש את ההבדלה שבין ישראל לעמים, ובשם עקרון השוויון – למחוק את הדת ואת הזהות הדתית. זהו תהליך שקיים במערכות החינוך, המשפט והתקשורת, שעסוקה בשטיפת מח ובהנדסת תודעה. מדהים להיווכח עד אילו רזולוציות הם הגיעו בכדי לטפטף את הארס שלהם להמון מבלי שישים לב. ולא רק זאת, אלא מי שמסרב להפנים את אותם מסרים – המערכת תילחם בו עד חורמה והשמאל ה'דמוקרטי' והנאור ידרשו חינוך מחדש – ע״ע מוסי רז, שכבר הציע לרשויות הרווחה לקחת ילדים מהוריהם לצורך כך.
בחנוכה, חוגגים את נצחון היהדות על תרבות יוון. אבל המלחמה על היהדות עדיין נמשכת.
ארגון להבה, שצפה מראש את תהליך ההתייוונות של ימינו כבר לפני שנים ונלחם על הזהות היהודית במדינה, יוצא בתחרות של כתיבת מאמרים וסרטונים.
״תשכנעו אותה״ – מה הייתם אומרים לבת מתבוללת? למה לא לצאת עם גוי? התחרות נושאת פרסים, והמאמרים והסרטונים הנבחרים יפורסמו בתקשורת

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה