הולכים בטוח לכתה א

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

הילדים בכתות א’ מגיעים למסגרת חדשה. יש צורך להקנות להם הרגלי התנהגות נכונים. זאת הזדמנות טובה גם לנו לחזור ולשנן את הכללים החשובים לשמירת חיינו בדרך.

“שתוליכנו לשלום ותצעידנו לשלום”
ביום רביעי לפני שבועיים, חזרו התלמידים לבתי הספר לשנת לימודים מאתגרת ומלאת חששות, ואליהם התווספו כ-150,000 תלמידי כתות א’ שהגיעו בפעם הראשונה ובהתרגשות רבה לכיתות החדשות. מומלץ מאד לנצל את השבועיים הקרובים לתרגל עם הילדים את המסלול החדש דרכו הם יגיעו לבית הספר במהלך השנה. עליכם לצאת מנקודת הנחה עובדתית כי כל מכונית גבוהה מילדכם ומסתירה להם את הדרך. עם העובדה הזאת תצעדו אתם לבית הספר בדרך הבטוחה ביותר. נתון זה צריך להיות מול עיניכם כשאתם מתכננים לילדים את הדרך הבטוחה לבית הספר.
להלן מספר כללים להתנהגות נכונה בדרך:
1. יש להרגיל את הילד/ה לשגרת הליכה לבית הספר ולשגרת חזרה מבית הספר. יש לבחור “מסלול בטוח” להליכה וחזרה. להימנע מחציות כבישים מיותרות, מהליכה במקומות מוסתרים וכד’.
2. יש להקפיד על שעת יציאה קבועה מהבית ואין לשנות זאת. כל שינוי מחייב את ההורים להביא אישית את הילד לבית הספר (ילדים מאחרים חוששים להגיע לבית הספר והם “מקצרים דרכים” ולוקחים סיכונים).
להורים המסיעים את ילדם ברכבם הפרטי יש להקפיד על חגירת הילדים גם בנסיעה קצרה. הילדים ירדו מהרכב רק מצידו הימני – יש לחנות בצמוד למדרכה מימין. חשוב מאד לקבוע מיקום מדויק וקבוע לאיסוף הילדים בסיום יום הלימודים.
לילדים הנוסעים בהסעות להשתדל לקבוע תחנת הסעה שתהיה קרובה לביתכם בלי צורך לחצות כבישים. תחנת ההסעה צריכה להיות במקום בטוח – גלויה ונראית הן לנהג והן לילדים. חשוב להורים ללוות את הילדים (בימים הראשונים) ברכב ההסעה (תורנות של הורים), לבחון את רמת הבטיחות בהסעה, התנהגות הילדים/הנהג ועוד…
להורים היקרים:
הילדים בכתות א’ מגיעים למסגרת חדשה. יש צורך להקנות להם הרגלי התנהגות נכונים. זאת הזדמנות טובה גם לנו לחזור ולשנן את הכללים החשובים לשמירת חיינו בדרך.
תלמידים עד גיל 9 לא חוצים לבד את הכביש!
“….ותחזירנו לביתנו לשלום”, אמן.

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה