זוגיות

היינו זוג משמיים

חנה דיין

חנה דיין

טיפול זוגי ופרטני

״׳חורבן הבית׳, זה בדיוק מה שאנחנו מרגישים. הגענו למצב שאנחנו לא מסוגלים לראות יותר אחד את השניה, מרגישים שאין לנו עוד מה לעשות ביחד״, אמרה רותי בצער נורא.
״את יכולה קצת לספר לי איך היה הקשר בינכם בתחילת הנישואין?״, שאלתי.
״את בכלל לא מבינה איזה קשר היה בינינו בתחילת הנישואין. כולם הסתכלו עלינו ואמרו שמעולם לא ראו זוג שכל כך מאוהב אחד בשני, אמרו לנו שאנחנו זוג משמים״, סיפרה.
״אני הרגשתי שאני רוצה כל הזמן להיות איתה״, הוסיף אריה.
״לא רציתי שהוא יעזוב אותי לרגע״, המשיכה רותי
״נהנתי מכל רגע שהיא הייתה לידי, אבל אנחנו חייבים להיות כנים עם עצמנו ולהתמודד עם האמת ולהשלים שכל הקסם הזה פשוט נגמר. השתנינו. אנחנו לא מצליחים למצוא עניין אחד בשני״, חרץ אריה.
״כל התהום הקשה הזאת שנמצאת בינכם, זו הזדמנות חייכם ללמוד לאהוב באמת אחד את השני״, התערבתי.
״ללמוד לאהוב? זה מה שאנחנו מנסים לספר לך. הייתה אהבה ענקית והיא כבתה. כל הניסיונות בכל הטיפולים הזוגיים שעברנו מעידים שהיא לא תחזור״, התנגד אריה.
״כל האהבה הגדול הזאת הגיעה בגלל שקיבלתם מענה רגשי לצרכים הנפשיים שלכם. אתה קיבלת מרותי תחושה מאוד גדולה של אכפתיות ובכך פתרה לך את תחושת הבדידות בחיים. ואת קיבלת מאריה תחושת ביטחון ובכך פתר לך את חווית החוסר בטחון והפחדים בחיים. חיצונית זה ממש היה נראה כמו אהבה, אבל באמת זה היה מילוי מאוד חזק של אינטרסים נפשיים. כשהאינטרס מאוד חזק יכולת ההכלה שלי בקשר הופכת להיות תלויה במימוש האינטרסים. אם הצלחתי לממש את האינטרס, אז שווה לי להכיל את הקשר לא משנה כמה גרוע הוא. אם לא הצלחתי לקבל את האינטרס אין פה אהבה וכנראה צריך להיפרד. זה לא נעשה בצורה מודעת אבל מרגישים את זה חזק״.
״אמרת לנו את זה גם בפעם קודמת. ממש כואב לי לשמוע שזה היה אינטרסים, אני מרגישה מנוצלת וגם מנצלת, זה לא הגיוני כי ממש הרגשתי שזה אהבה״, אמרה רותי.
״באמת לא נעים, אבל זה המניע של כל הקשרים בעולם שעטופים בכל מיני מילים יפות וציורים רומנטיים. כשאנחנו באים לטפל בצורה אמיתית בקשר, צריך להזיז את כל הדמיונות כי הם מקשים לנתח את הקשר״.
״אבל למה הצלחנו למלא אחד לשני את האינטרסים בשנים הראשונות? למה זה לא יכול היה להמשיך?״, שאלה רותי.
״כי הציפיות במהותן אף פעם לא באמת מתממשות. זה רק דמיון זמני וחולף שכל אחד באמת מקבל את מה שהוא רצה מהקשר. העולם הדמיוני הזה התחיל להיסדק עד שהגיע למצב שאתם לא מעוניינים אחד בשני יותר״.
״אז מה יש לי להישאר פה אם אני לא מקבלת ממנו את מה שהנפש שלי צריכה?״, התלוננה רותי.
״את אומרת שהאינטרסים שלנו היו רעים?״, שאל אריה.
״אין כזה דבר אינטרס טוב או רע, כל העניין הוא כמה חזק אתם חווים אותו, כמה האינטרס משתלט עליכם.
כשאתם חווים כל כך חזק את האינטרס, הציפיות שלכם מהקשר עצומות, וזה מכניס אחד את השני למתח מאוד גבוה שלא ניתן באמת לעמוד בו כי אי אפשר באמת למלא את כל הציפיות. עם השנים, לאט-לאט הרבה מהדמיונות שלכם התנפצו והתחלתם לחיות את המציאות. גיליתם שאי אפשר למלא את הציפיות אחד של השניה, ונוצרה תהום מאוד מאוד גדולה בינכם״.
״אז מה עושים? את חושבת שעוד יש סיכוי לקשר הזה?״, שאלה רותי.
״כן, מה שאנחנו נעשה פה זה לקחת את התהום הגדולה הזאת, את חורבן הבית הקשה ונהפוך אותו למקפצה לממד גבוה יותר שבו תלמדו לאהוב אחד את השניה״.
״אבל הפעם אהבה אמיתית״, השלים אריה. ״נכון״, חייכתי. ״זה הולך להיות מפחיד אבל זה משתלם! מבטיחה לכם, אתם רק צריכים להעז״. ■

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה