הכיסוי של המראה החיצוני

הרב שלמה שיבר

איך אפשר להתעלם מהמראה החיצוני?

אחד המכשולים המצויים בשלבי ההיכרות בין המינים הוא המראה החיצוני. דרישה למראה חיצוני ברמה גבוהה כתנאי להיכרות או לפתיחת הלב שלי מהווה קושי גדול מאוד להצליח לבנות קשר ולהתחתן. חשוב לשים לב שפעמים רבות הדרישה למראה חיצוני משובח אצל בת הזוג שאני מחפש נועדה בעצם לייצר כיסוי לדברים אחרים לגמרי שאני מבקש, למילוי צרכים שונים מהחיפוש האסתטי בלבד.
דימוי הערך העצמי: אם אשיג בת זוג נאה ארגיש שווה וחשוב! השגתי דבר שקשה להשגה ורבים מחשיבים והיו רוצים להשיגו בעצמם. כשאלך לצידה ברחוב אחוש את הגאווה שבליבי. אם לצידי הולכת אישה יפה סימן שגם אני אדם יפה, וכולם יכולים רק לקנא בי.
דימוי האושר שבחיים: היופי של בת הזוג גורם לי לחוש ריגוש חזק בלב. אני תמיד רוצה להיות בקרבתה ולחוש אותו בלי הפסקה, ואני מתפלל שהוא רק ילך ויתגבר, ילך ויתעצם. כשהוא מציף אותי אומנם אני יוצא מאיזון, אך אני חש מאושר כל כך. היופי הזה שלי ותמיד מחייך אליי, אין מאושר ממני בכל העולם.
דימוי התגברות על הקשיים: אני צריך את הריגוש העז שיציף אותי, שיגרום לי להרגיש משיכה עזה שתוכל לעזור לי לצאת מהקיבעון שאני נתון בו ולא מאפשר לי לצאת מעצמי וליצור קשר. הריגוש יעזור לי לפרוץ את כל המחסומים ולדלג על הקשיים. אני לא מצליח לעזור לעצמי, אבל המשיכה החזקה תעזור לי, היא תמשוך אותי אליה.
דימוי מחוסר יכולת להתחתן: לפעמים דרישה גבוהה מאוד של איכות המראה החיצוני שאני מחפש היא בעצם כיסוי לפחדים ולחולשות שלי שמונעים ממני להצליח לקבל אחריות לחיי ולהצליח להתחתן. בקשת היופי הבלתי ניתנת להשגה תוכל להיות תירוץ נפלא, גם בעיני עצמי, לכך שלא אוכל למצוא את זוגתי המופלאה ולא אצטרך להתמודד עם כל מה שכרוך בכך.
כל אלו הם דמיונות שווא שבאים לחפות על חולשותינו הפנימיות שקשה לנו להודות בהן, אך הן שמקשות על יכולתנו ליצור קשר זוגי בריא ויציב, שרק בו יש אושר מלא ואמיתי. אם רק נדע להסתכל בעצמנו במראה ולהשיל את כל הדמיונות העוטפים אותנו, נוכל להצליח לפתוח את הלב לחברות אמת ולאהבת אין קץ. 
המאמר נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך הוא מכוון לגברים ולנשים במידה שווה.

2020-07-02
Scroll to Top
גלילה למעלה