הכן רכבך לחורף

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

צמיגים – בחורף הכבישים רטובים וקיימת סכנת החלקה. יש לבדוק את שלמות הצמיגים ובמיוחד את שחיקתם. עומק תעלות הניקוז (החריצים) בכל צמיג צריך להגיע ל-2 מילימטר לפחות (לבדוק עם מטבע).

בתפילת שמונה עשרה אנו מוסיפים החל משמחת תורה – "משיב הרוח ומוריד הגשם". ומיום שלישי בתפילת ערבית אנו אומרים בתפילה "ותן טל ומטר לברכה". כך נכנסנו באופן רשמי "לתקופת החורף". חילופי עונות מזכירים לנו את נחיצות הטיפול והבדיקה התקופתית של הרכב.
מומלץ מאד כבר היום לבדוק את הרכב ולהכינו לחורף כראוי.
1. התנעה – למניעת בעיות התנעה, יש לטפל במערכת ההצתה, לבודד אותה מפני רטיבות ולבדוק את מצב המצבר. מומלץ, במיוחד ברכב בעל הילוכים אוטומטיים, להחזיק כבלי עזר להתנעה.
2. אורות – בחורף משתמשים באורות גם בשעות היום וחשיבותם רבה בגשם ובערפל. יש לבדוק את כל מערכת האורות, מחווני הכיוון (איתות), אורות חנייה והאורות האחוריים, אורות ערפל ואורות הבלמים. כן יש לבדוק את תקינות וכיוון פנסי התאורה הקדמיים.
3. צמיגים – בחורף הכבישים רטובים וקיימת סכנת החלקה. יש לבדוק את שלמות הצמיגים ובמיוחד את שחיקתם. עומק תעלות הניקוז (החריצים) בכל צמיג צריך להגיע ל-2 מילימטר לפחות (לבדוק עם מטבע).
4. מגבים – בלעדיהם הראות בימי החורף הגשומים בלתי אפשרית. מומלץ להחליף מגבים לאחר חדשי הקיץ החמים בהם נשחקו והתייבשו המגבים. יש לוודא שמיכל מתיז המים לשמשות מלא, ולנקות את נקבי ההתזה.
5. בלמים – חוסר איזון בבלימה ובלמים שחוקים מסוכנים תמיד, אך ההשפעה בכביש חלק עלולה להיות מסוכנת ביותר.
החל מיום כו' בחשון ( 1 בנובמבר) ועד ליום כח' אדר ב' (31 במרץ) חובה להדליק אורות מעבר בכביש בינעירוני גם בשעות היום.

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה