זוגיות

הם לא עושים לי את זה

אוריאל ויינברגר

מנהל ומייסד בית הספר למציאת זוגיות 'הגפן' ומחבר הספר 'הזמנה לחתונה'

. שימי לב שאת ערה להבדל בין גברים לנשים. הרבה בנות אומרות שהן מחפשות גבר שיהיה משתף, מקשיב, מתענין, מכיל, מבין, עמוק, ועוד, ולא תמיד מבחינות בכך שהרבה גברים הם פשוט לא כאלה מעצם היותם גברים…

שלום אוריאל שמי מרים, תכף בת 27 ולא מבינה למה כל הבחורים שאני פוגשת לא 'עושים לי את זה' .
כל פעם מחדש אני מנסה לבוא ולתת צ'אנס ולהגיד לעצמי שאולי בכל זאת, ו'למה אני בררנית' וכל הדיבורים שאני שומעת מהסביבה… אבל אני פשוט לא מצליחה לרצות אף בחור.
עד שמישהו מוצא חן חיצונית הוא ממש רדוד מבחינה רגשית, ועד שהוא מעניין מבחינת נושאי הענין שלו – הוא לא משתף אותי בחיים שלו ולא מתקשר בכלל בין הפגישות, לא מראה שהוא רוצה.
ב"ה הצעות לא חסרות לי, וכנראה פגשתי כבר יותר ממאה בחורים בשנים הללו… תכל'ס אין לי מושג מה לעשות, ואני מרגישה שעוד רגע אני אהיה רווקה בת 30…

תשובה:
שלום מרים ותודה על השאלה.
בואי נתחיל מ'מה לא' – לא להתפשר. בגיל 27 (וככל הנראה באף גיל) לא נכון להסכים להתחתן עם מישהו שלא תרגישי שיהיו לכם בעזרת ה' חיים טובים ומאושרים ביחד.
יחד עם זאת, הנסיון מראה שיש להרבה בנות כמה טעויות בהקשר לשאלה 'עם איזה בחור יהיו לי חיים טובים ומאושרים'.
(טעויות אלו לפעמים קשורות למשהו עמוק יותר בתת המודע מהסגנון של 'אני לא באמת ראויה לאהבה' , ועל כך בפעם אחרת).
וכאן יש 3 עקרונות, שאחד מהם ידוע והשניים האחרים פחות:
1. העיקרון הידוע – יש הרבה זוגות מאושרים שיש להם תחומי עניין שונים, פערים גדולים בגישות אל החיים ועוד. ולכן תחומי העניין המשותפים הם לא בהכרח המתכון הנכון.
2. שימי לב שאת ערה להבדל בין גברים לנשים. הרבה בנות אומרות שהן מחפשות גבר שיהיה משתף, מקשיב, מתענין, מכיל, מבין, עמוק, ועוד, ולא תמיד מבחינות בכך שהרבה גברים הם פשוט לא כאלה מעצם היותם גברים… תסתכלי על גברים שאת מכירה במשפחה שלך ותראי שיתכן שיש תכונות שאת מחפשת שהן רלוונטיות כשאת מחפשת חברה אישה ולא בהכרח בהקשר של זוגיות.
3. ובדומה לכך, שימי לב שאת מבחינה במשבצת הנכונה שיתפוס הבעל/הבחור בחיים שלך. הרבה בנות מייחלות לגבר שיהיה גם הרב וגם החבר וגם היועץ וגם המטפל ויתפוס כמה וכמה פונקציות בחיים שלהן, שלא בהכרח שווה לצפות לכל הפונקציות אצל אותו אדם ואצל בעלך. יתכן מאד ששווה שיהיה לך רב שהוא לא בעלך, יועץ או יועצת שהם לא הבעל שלך וכו', וככה בעלך יוכל להיות פנוי להיות במשבצת הנכונה של בעל.
ומשפט אחד לגבי מראה חיצוני – אם זה חוזר אצלך ב20-30% מהפגישות זה טבעי. אם זה יותר – זוהי לפעמים דרך של תת המודע שלך 'לדבר איתך' ולהזמין אותך להתבונן פנימה לעומק, אל תוך עצמך, ולהתמודד עם נושאים מהסוג שהעלינו כאן ואחרים.
בשורות טובות ובהצלחה רבה!
אוריאל

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה