הנהג והרכב הדו גלגלי

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

לצערנו אנו שוב עדים לתאונות קשות שמעורבים בהן רוכבי אופנועים, ואף שבחלק ממקרים אלו לא היו מעורבים כלי רכב נוספים ומספר התאונות והנפגעים ירד בתקופה קשה זו, מספר ההרוגים והנפגעים רוכבי האופנועים אינו קטן. לפיכך יש להידרש לנעשה בכביש וביחסי הגומלין בין רוכבי האופנועים והאופניים לנהגי המכוניות.
יש לזכור כי ארבעת הגלגלים של המכונית תורמים ליציבותה על הכביש ולהגברת הבטיחות, אך בדרך נוסעים גם כלי רכב דו-גלגליים בעלי מנוע, כגון אופנוע, וחסרי מנוע – אופניים.
על פי החוק גם אופניים הם כלי רכב. הם משמשים הן לתחבורה הן להנאה, ומשתמשים בהם גם ילדים וגם מבוגרים וקשישים. רוכב האופניים אינו נדרש ללמוד לרכוב, להיבחן ולקבל רישיון; אין הגבלת גיל למשתמשים בהם, והאופניים אינם עוברים בדיקות בטיחות כלל.

על נהגי הרכב המנועי להתייחס אל האופניים כאל כלי רכב בעל מגבלות מיוחדות. הם נראים פחות בשל גודלם, צלליתם קטנה והם נעלמים בשטחים 'מתים' הנסתרים מעיני הנהגים.
האופניים קטנים ובעלי יכולת תמרון גבוהה. רוכביהם מנצלים יכולת זו לעקיפת רכב בתנועה איטית מימין ומשמאל, להתפתלות בין כלי רכב ולנסיעה בניגוד לכיוון המותר, לאי-ציות לתמרורים ורמזורים ולעוד עבירות שרוב הנהגים אינם מעיזים לעבור.
הדבר דומה גם בקרב רוכבי האופנועים. היחס כלפי נהגי האופניים והאופנועים צריך להיות כאל הולכי רגל מכיוון שכמעט כל התאונות שהם מעורבים בהן מסתיימות בפגיעות גוף.
נקפיד להשתמש שימוש תכוף במראות, וכך נימנע מההפתעה הבלתי נעימה של גיחתו הבלתי צפויה של רוכב האופנוע.
רוכבי אופניים ואופנוע, הקפידו לחבוש קסדה, הקפידו על חוקי התעבורה ואל תפתיעו משתמשי דרך אחרים, אל תעלו על הכביש כשאתם עייפים או לא מרוכזים.
נהגי כלי רכב בעל ארבעה גלגלים ויותר, זכרו: אתם גדולים, חזקים, מהירים ומוגנים. אופניים ואופנועים אינם חזקים כמוכם, שמרו עליהם!

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה