הסחת דעת וסיכון ילדים

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

תנועה כהלכה | יקי פריד, אזרח שאכפת לו

זהירות בדרכים גליון 412
הסחת דעת גורמת למוות – זו כמעט מכת מדינה: תינוק נשכח ברכב כי ההורה מדבר בסלולרי ודעתו מוסחת עד כדי שכחת הילד ברכב, וזה הקטן נותר להתבשל עד מוות.

איך למנוע את האסון? ראשית יש להביא למודעות עצמית ששיחה בטלפון מסיחה את הדעת באופן מוחלט, ופועל יוצא ממודעות זו הוא שלא לדבר בטלפון כשיש משהו חשוב לעשות באותו זמן, כגון לנהוג. כן, נהיגה היא משימה חשובה ומסוכנת המחייבת ריכוז מלא, ובאשר לילדים, רצוי להשאיר את הטלפון בסמוך לכיסא הבטיחות של התינוק, ובזאת נרוויח שתי ציפורים: א) לא נדבר בשעת הנהיגה; ב) לא נשכח את התינוק ברכב, כי קשה לנו להיפרד מהסלולרי לזמן רב.

 

סבא וסבתא – הסבים באים בחופש לשמור על הנכדים ולוקחים את הנכדים ברכב לסיבוב ביישוב. בספסל האחורי ארבעה ילדים יושבים בנחת, לא חגורים.
אימא ואבא – כשנסעתם לחופשה והפקדתם את ילדיכם בידי ההורים בטח לא התכוונתם שיקרה לחמודים משהו רע. להבא על הפתק שבו כתוב מתי מתקלחים ומה אוכלים כדאי גם לציין: "הילדים שלנו לא נוסעים ברכב כשאינם חגורים".

גם הורים ממשיכים לסכן – אחר צוהריים אחד נראתה נהגת נוהגת ברכב ועל ברכיה ילד קטן. היא אחזה אותו ביד שמאל ואת ההגה ביד ימין.
תגובה – נכון, כבר כתבנו על זה במדור, אך עדיין לא הופנם שנהג המסיע ילד לא חגור, ובמיוחד אם הוא יושב על ברכי הנהג, הנהג כאילו מתכנן להוציאו להורג.

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה