הסכנות שבשליחת הודעות SMS וקבלתן בעת נהיגה

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

בשנים האחרונות, עם התקדמות המהפכה הטכנולוגית וההפצה הנרחבת של טלפונים סלולאריים מדורות מתקדמים, עלתה משמעותית תופעת היסח הדעת בעת הנהיגה. ממחקרים עולה ששליחת הודעות sms וקבלתן מעלות את הסיכוי להיות מעורבים בתאונות דרכים ופוגעות בביצועי הנהיגה: הן מאריכות את זמן התגובה, מפחיתות את היכולת לגלות ולזהות אובייקטים בזמן (אף שמקור ההסחה קולי), מגדילות את מספר הסטיות מנתיב הנסיעה, ופוגעות ביכולת לשמור מרחק מכלי רכב אחרים.
מה אומר החוק?
בעת שהרכב בתנועה, הנוהג ברכב –

  1. לא יאחז בטלפון קבוע או נייד, ולא ישתמש בהם ברכב אלא באמצעות דיבורית;
  2. לא ישלח או יקרא מסרון (sms).
  3. העונש על קריאת ושליחת מסרוני sms עומד על 1,000 ש״ח קנס וארבע נקודות.
    מספרים ונתונים
  4. נהגים משתמשים בטלפון הסלולארי בין 6.7% ל-8.3% מהזמן שהרכב פעיל, נוסע או עומד.
  5. נהג השולח או מקבל מסרון בזמן נהיגה מסיר את עיניו מהכביש לבין 4 עד 6 שניות בממוצע.
  6. במהירות של 100 קמ״ש זמן זה שווה ערך לנסיעה לאורך מגרש כדורגל (עד מגרש וחצי) בעיניים עצומות.
  7. גודל הסיכון להתרחשות תאונה בעת קריאת מסרונים ושליחתם בעת נהיגה נע בין פי שניים בקרב נהגים רגילים, ועד לפי ארבעה בקרב נהגים חדשים וצעירים.
    כך נתנהג נכון
  8. לא מסמסים בזמן הנהיגה – נהג המסמס בנהיגה מסכן לא רק את עצמו אלא גם את מי שמסביבו.
  9. מסמסים רק כשמגיעים – קוראים ושולחים הודעות sms רק בגמר הנסיעה.
  10. מסמס תורן – נותנים ליושב לצידנו לסמס עבורנו.
  11. חוסמים אסמסים – מורידים אפליקציה מנטרלת (שפועלת רק בזמן נהיגה).

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה