הסכנות שבשליחת וקבלת הודעות בעת נהיגה

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

בשנים האחרונות, עם התקדמות המהפכה הטכנולוגית וההפצה הנרחבת של טלפונים סלולאריים מדורות מתקדמים, עלתה משמעותית תופעת ״היסח הדעת״ בעת נהיגה. ממחקרים עולה ששליחת וקבלת מסרונים מעלות את הסיכוי להיות מעורבים בתאונות דרכים ופוגעות בביצועי הנהיגה: הן מאריכות את זמן התגובה, מפחיתות את היכולת לגלות ולזהות אובייקטים בזמן (אף שמקור ההסחה קולי), מגדילות את מספר הסטיות מנתיב הנסיעה ופוגעות ביכולת לשמור מרחק מכלי רכב אחרים.
החוק קובע: ״בעת שהרכב בתנועה, הנוהג ברכב לא יאחז בטלפון קבוע או נייד, ולא ישתמש בהם ברכב אלא באמצעות דיבורית; לא ישלח או יקרא מסרון״. בנוסף, העונש על קריאת ושליחת הודעות עומד על 1,000 שקלים קנס ושומנה נקודות חובה.
נהגים משתמשים בטלפון הסלולארי בין 6.7% ל-8.3% מהזמן שהרכב פעיל, נוסע או עומד (מחקרי נהיגה טבעית). נהג השולח או מקבל מסרון בזמן נהיגה מסיר את עיניו מהכביש לבין 4 עד 6 שניות בממוצע. במהירות של 100 קמ״ש זמן זה שווה ערך לנסיעה לאורך מגרש כדורגל -מגרש וחצי בעיניים עצומות.
גודל הסיכון להתרחשות תאונה בעת קריאת ושליחת מסרונים בעת נהיגה נע בין פי 2 בקרב נהגים רגילים, לפי 4 בקרב נהגים חדשים וצעירים.
כללי בטיחות:

  1. לא מסמסים בזמן הנהיגה – כשאתה מסמס בנהיגה אתה מסכן לא רק את עצמך אלא גם את הסובבים אותך בכביש.
  2. מסמסים רק כשמגיעים – קוראים ושולחים הודעות רק בגמר הנסיעה.
  3. מסמס תורן – נותנים ליושב לצידנו לסמס עבורנו.
  4. חוסמים הודעות – מורידים אפליקציה מנטרלת, שפועלת רק בזמן נהיגה.
    מילים יכולות להרוג. אם נוהגים לא מסמסים.

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה