ונשמרתם מאוד לנפשותיכם 2

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

נהיגה נכונה מכמה היבטים:
איתור תקלות בנסיעה
עלינו להכיר היטב את הרכב, את יתרונותיו ואת מגבלותיו, ולדעת לאתר תקלות, בעיקר בשעת הנסיעה.
1. רעשים
רעשים מוזרים בעת הנסיעה הם אות אזהרה שמשהו לא בסדר, וכדאי לכבות את הרדיו ולהאזין. רעש הנשמע כחבטות עמומות יכול להצביע על נקר בצמיג. לא תמיד אפשר לחוש בנקר באמצעות ההגה, וכדאי להיות קשובים. אגב, נסיעה על גלגל בלי אוויר עלולה להרוס את החישוק ולגרום לסכנה ממשית ביציבות הרכב.
רעשים מאזור המנוע עשויים להצביע על צינור או רצועה שהשתחררו. כדאי לבדוק, ואם יש ריח של גומי חרוך, יש להזמין מכונאי.


רעש מאחור או מתחתית הרכב הנשמע כמו תיפוף עצבני עשוי להעיד על מפלט שהשתחרר. במפלטים, כמו בכל דבר אחר, טיפול מיידי עשוי לחסוך הוצאות כבדות יותר בעתיד.
אם שמענו רעשים בקצב אחיד מסביבת הגלגלים יש לבדוק אולי עלינו על פסי הרעדה או ירדנו לשולי הדרך, או שמא נדבק עצם זר לצמיג.
2. רעידות
הגה רועד מצביע בדרך כלל על בעיה במערכת ההיגוי או באיזון הגלגלים או על תקלה בצמיג. אולם לפני שניגש לטפל בזה עדיף לבדוק לחץ אוויר בצמיגים. לעיתים קרובות זהו הפתרון הנכון.
3. ריחות
לא כל הריחות באים מבחוץ. אם נפתח חלון, נגלה די מוקדם את מקורו האמיתי של הריח הלא נעים, בין שהוא ריח של דלק, בין של עשן, בין של גומי חרוך. כל הריחות האלה אומרים: לבדוק.
4. נוריות צבעוניות ברכב
לפני ההתנעה דולקים אורות אדומים וצהובים בלוח המחוונים. לאחר ההתנעה אמורים אורות אלה לכבות (אור בלם יד מופעל ימשיך לדלוק גם לאחר ההתנעה עד לשחרורו).
כאשר אור אדום מופיע בלוח המחוונים יש להגיב על כך מייד, ואם יש צורך, גם לרדת מהכביש ולעצור בצד הדרך. אף שאין אחידות מלאה בין כלי הרכב למיניהם, בדרך כלל נורית אזהרה בצבע אדום יכולה להצביע על בעיות במערכת השימון, הקירור, החשמל או הבלמים. המשך נסיעה בלי לברר את מהות התקלה עלול להיות גורלי, ולא רק לשלמות הרכב.
למען בטיחות נסיעתנו נקפיד לגלות בזמן כל אזהרה לחריגה משגרת הנהיגה.

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה