חלק או מהדרין?

הרב חגי בר-גיורא

שאלה:

השבוע הלכתי לראות את שני הבנים שלי במשחק כדורסל. אין מה לומר, החברה באמת שחקנים טובים, זריזים וחדי החלטה. בסיום המשחק הבנים היו רעבים והודיעו לי: “אבא, הולכים לאכול המבורגר!” כמו אבא טוב, שמחפש איפה לפזר את כספי ההבראה שקיבל החודש, לקחתי את כולם למזנון ההמבורגרים הקרוב – מזנון עם כשרות רבנות מהדרין טובה, כך שאין לי מה לחשוש. הבן הקטן שלי, שאל אותי: “אבא, הבשר חלק?” ולא ידעתי מה לענות. שאלנו את המוכר והוא ענה שהכול מהדרין.

תשובה:
ספרדים חייבים לאכול בשר חלק וגם הרבה מהאשכנזים מקפידים על כך, אם כי לא כולם, ומאחר שכל מוצרי הבשר המעובדים מכילים בשר בכמויות שונות, חשוב לבדוק שהבשר הזה אכן חלק. ביקשתי מהבן לעדכן את הרב מכושרות שהכשרות במזנון היא מהדרין. הרב מכושרות ענה מיד שבמהדרין מקפידים שהבשר יהיה חלק, לעומת כשרות רגילה של הרבנות, שלפי הנהלים יכול להיות בה בשר שאינו חלק. הספרדים שיאכלו שניצל עוף או הודו, בזה אין הבדל בין ספרדים לאשכנזים!.
לגבי הבשר החלק של הבד”ץ, ושם, מתברר, מקפידים אף יותר. כל שחיטת הבקר אצלנו מתנהלת כל השנים בכשרות חלק בית יוסף,כמו כן המשגיחים בודקים את כל בית הכוסות ביסודיות, ויש השגחה מיוחדת שלא לשחוט אלא עגלים עד גיל שנתיים מחשש לניתוחים.

2021-11-04
Scroll to Top
גלילה למעלה