זוגיות

חשיבות הקרבת הקורבנות בזוגיות

חנה דיין

חנה דיין

טיפול זוגי ופרטני

״אחת מהטעויות הנפוצות שגברים לעיתים עושים נובעת מחוסר הבנה לדיוק שנדרש בנתינה. כשאתה מזרים אליה דם ׳לא מתאים׳ באופן בלתי מודע היא דוחה את זה״.

״את יודעת מה? נמאס לי. ככה ייראו כל החיים שלי? כל הזמן אני עושה עבורה דברים והיא אף פעם לא מרוצה״, התלונן אמיר.
״אני לא מאמינה, אחרי כל מה שעשית לקשר שלנו עוד יש לך אומץ להתלונן? אתה צריך לקבל כל מה שאני מבקשת ממך באהבה ולהגיד תודה שאני בכלל מאפשרת לך לתקן את הבית הזה שהרסת במו ידיך״, כעסה אודליה.
״קשה לי. פעם היה לי ממש טוב בזוגיות. עשיתי מה שבא לי: רכבתי על אופניים, יצאתי עם חברים, עבדתי עד מתי שבא לי וסך הכול היה לנו טוב״ המשיך להתלונן.
״היה לנו טוב? אולי היה לך טוב״, התעצבנה עוד יותר אודליה.
״אני לא חושבת שהיה טוב אמיתי בקשר שלכם״, אמרתי לשניהם.
חשיבות הקרבת הקורבנות בזוגיות
״אין זוגיות בעולם שלא מקריבים בה קורבנות. בעצם, אין בעולם שום בחירה שלא כרוכה בהקרבת קורבנות. לדוגמה: אמיר, אם היום אתה מחליט שאתה הולך ללמוד, אז אתה בעצם מקריב את הזמן שלך״.
למה אני צריך לחזר אחריה? למה שזה לא יהיה הפוך?״ שאל.
״האישה היא הלב של הזוגיות. היא מראש נמצאת בעמדה של הקרבה הרבה יותר גדולה – היא זו שנושאת את העובר ברחמה, היא יולדת, היא מכילה את כל הבית. גם אותך אמיר, אם נשאר לה מקום כמובן״, אמרתי בחיוך.
״אז מתי אני זה שמקבל פה משהו ומה בכלל התפקיד שלי פה? נשמע שאני מיותר״, שאל.
״התפקיד של הגבר הוא תפקיד שבלעדיו כמובן הזוגיות לא יכולה להתקיים. הוא מזרים את הדם לתוך המערכת הזוגית – אל הלב, אל אשתו״.
״אם אני אחראי על להזרים דם, אז אני גם מקריב. אני לא מבין למה אין פה שוויון״, המשיך להתלונן.
״כשאתה מנהל איתה פנקסנות, זה בגלל שאתה בכלל לא מבין באיזו עמדה אתה נמצא. הזרמת דם למערכת זה להיות בעמדת נתינה בנפש״.
״איך אני עושה את זה?״.
״כשאתה במקום המשפיע, המקום שמחזר אחרי אשתך – זה הדם שאתה מזרים למערכת הזוגית, וכתוצאה מזה אודליה מצליחה לפרוח ולגלות כוחות אדירים, להשפיע שפע טוב לבית, לילדים וכמובן אליך, לתוך הזוגיות שלכם״.
שפע מדויק
״היו תקופות שכל הזמן הייתי בתנועה של נתינה אלייך אודליה, ואת לא הערכת את זה״.
״נתת לי, אבל לא את מה שהייתי צריכה״, ענתה לו אודליה.
״אחת מהטעויות הנפוצות שגברים לעיתים עושים נובעת מחוסר הבנה לדיוק שנדרש בנתינה. כשאתה מזרים אליה דם ׳לא מתאים׳ באופן בלתי מודע היא דוחה את זה״.
״אני אמור לנחש מה היא צריכה?״ שאל בחוסר אונים.
״זה הקורבן הכי קשה שאתה צריך להקריב, כי הרבה פעמים אודליה לא יודעת בעצמה איך להסביר את מה שהיא צריכה, והתפקיד שלך פה הוא לנסות לגשש באפלה ולזהות״.
״אבל יש דברים שאני אומרת לו בצורה מפורשת והוא לא מצליח…״ התפרצה אודליה.
״נכון, כי זה דורש ממנו לשבר את האישיות שלו וזו באמת עבודת קורבנות קשה ביותר״.
הקרבת קורבנות במשברים
״ אני מרגישה שלא משנה מה הוא יעשה עבורי, אני כבר לא חושבת שזה ישפיע עליי. נראה לי שמשהו פשוט מת אצלי״, אמרה אודליה בייאוש.
״אני מבינה אותך. את באמת נמצאת במצב של ייאוש וזקוקה להחייאה.
תקשיב אמיר, בקשר רגיל שלא חווה משבר כל כך קשה כמו המשבר שעבר עליכם, תנועה של גבר צריכה להיות הזרמה ראשונית של דם למערכת ולהמשיך לתת את כל כולו על מנת שהדם במערכת לא יפסיק להיכנס והמערכת תעבוד בכל הכוח״.
מה קורה כשיש פגיעה מצידו?
״עכשיו בואו ננסה להבין מה קורה בפגיעה חד פעמית. נגיד, אודליה סיפרה לך כמה קשה לה והיא צריכה את העזרה שלך ואתה מנגד זלזלת בה. אודליה מנגד פגועה ובצדק… אם אתה רוצה לתקן, הדרך היא להגדיל את כמות הקורבנות שאתה מקריב עבורה עד שהיא תסכים לחזור לשגרת חיים הרגילה״.
״ואם היא לא משתפת פעולה?״, שאל אמיר.
״גם לאודליה יש פה תפקיד – היא תנסה לאפשר לך להעניק לה ואז אט-אט היא אמורה לחזור לאיזון בקשר״.
מה קורה בקשר שבו הגבר פגע פגיעה הרסנית מאוד?
״אני מרגיש שהיא לא עושה את זה היא לא מאפשרת לי לפצות אותה״.
״אתה הרסת את הקשר עד היסוד, פגעת בה קשה מאוד. אם בעקבות הפגיעה אודליה לא תהיה מוכנה לפתוח את הדלת הזו ובצדק, אז הקשר שלכם יישאר במקום תקוע ומתישהו היא תיאלץ לעמוד בפני החלטה אם לקחת סיכון ולתת בך אמון מחדש או שלא״.
״אני מרגישה שאם אני מאפשרת אני כאילו סולחת לו ואני לא מוכנה לסלוח על מה שהוא עשה לי״, אודליה כעסה.
״אודליה, זה שאת פותחת את הדלת בפניו זה לא אומר שאת סולחת ומוחלת, זה אומר שאת מאפשרת לו לתקן ומאפשרת לעצמך להיות בתנועת קבלה״, עניתי לה.
״מה לא פשוט בהקרבת הקורבנות כאן? מה ההבדל?״ שאל בבהלה אמיר.
״זה אומר שצורת הקרבת הקורבנות משתנה. אתה צריך להקריב את כולך, נתינה ללא שום ציפייה של קבלת אור חוזר. מסירות נפש גדולה מאוד״.
״ומה איתה? מה זה מצריך ממנה?״ שאל אמיר.
״עצם היכולת לקבל ממך את כל הדם הזה עם כל הפגיעה הקשה שפגעת בה, זוהי המסירות נפש שלה.
אודליה, את צריכה להגיע להחלטה, להגיע למעין נקודת בחירה שבה את מוכנה לאפשר לו לפצות אותך על מנת שהמערכת תתקיים ותנשום, לא יותר מזה בשלב הנוכחי״.
זה לא יכול להגיע לניצול?
״אני לא מבין, אם אתן את כל כולי, היא תוכל לנצל את זה״.
״שוב, לא הבנת מספיק. התפקיד של הקרבת קורבנות בזוגיות הוא לקרב ביניכם. ניצול זה אם אודליה הייתה נמצאת מחוץ למערכת הזוגית הזו, אם היא הייתה רואה רק את טובת עצמה, אבל אודליה היא כל כולה עבור הבית וזה שהיא תסכים לקבל ממך, זו מסירות הנפש שלה״.

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה