טהרת הלב לקשר זוגי

הרב שלמה שיבר

אני בחור ישיבה ונחשב לדוס רציני. לצערי הרב אני נופל לא מעט באתרים לא צנועים. בישיבה הייתי יכול להיות שבועות בלי ליפול, עד שהייתי מגיע הביתה. כשאני בבית קשה לי יותר, ואני יכול ליפול מדי יום. מלבד הקושי והתסכול העצום שזה גורם לי אני מרגיש שזה ממש חוסם אותי בזמן הפגישות. אני ממוקד יותר בחיצוניות של הבחורה ומתקשה מאוד ליצור קשר נפשי עמוק ומשמעותי, ואין לי מושג איך אוכל להיחלץ מהמצב. מה אני יכול לעשות?

תשובה 

הקושי שאתה מתאר בהחלט לא פשוט וגורם לתסכול רב. ננסה לתת כיוון למסלול העלייה שיוכל לחלץ אותך מן המצר בארבעה שלבים בסיסיים.

סור מרע: ראשית עליך להחליט החלטה ברורה שאתה לא נשאר שם אפילו רגע אחד, כי זה הורס לך את החיים ומעוות לך את כל תפיסת הזוגיות, ובוודאי שלא תוכל לבנות את הבית שתמיד חלמת עליו, כיוון שכל נפילה כזאת מרחיקה אותך ממנו מרחק שנות אור. לכן אתה חייב לפסיק מייד את ההידרדרות! לא די בחסימות של המחשב או הנייד אלא עליך לעשות שינוי הרגלים יסודי בתחבולות שינתקו אותך ממצב גלישה שאינו רצוי לך. למשל, גלישה רק בנוכחות אדם אחר, שימוש לזמן קצוב ומדויק ולמטרה מוגדרת מראש, שמיעת מוזיקה חסידית ברקע וכיו”ב.

היטהרות: שנית, עליך לטהר את כל הזוהמה שהצטברה בראשך ובליבך ולפלוט את כל הרעלים המזהמים אותך. עליך להרים את כל האישיות למקום אחר על ידי שיקום כל הנהרסות והארת כל המחשכים. את ראשך תטהר על ידי לימוד תורה בהעמקה גדולה ובשמחה, את ליבך תטהר בתפילה זכה מעומק הלב לרצות בתיקון העולם ואת כיוון החיים תשנה מריכוז עצמי אגוצנטרי לעשיית חסד משמעותי לשם שמיים. 

עוגנים: שלישית, אתה בקבוצת סיכון גבוה ליפול שוב הרבה יותר מכל אדם שלא היה שם מעולם. פיתוי קטן עלול להפיל אותך שוב אל בורות החושך שבהם היית ומהם אתה מנסה לברוח. לכן עליך ליצור עוגנים שישמרו עליך, הן בנוגע לסור מרע והן בנוגע לטהרה הפנימית שבנית. חשוב על חפץ או פעולה שיבטאו ביטוי חזק מאוד את תהליך השינוי שאתה עושה ואת הקבלות שקיבלת עליך. אמץ אותו לצידך תמיד כדי שלא תסיח את דעתך אף לרגע ממסלול העלייה שלך. זכור, היצר ינסה לתפוס אותך ברגע של היסח הדעת; היה גיבור ואל תאפשר לו זאת!

עשה טוב: כעת אתה יכול להתחיל לבנות גישה חדשה לפגישות ההיכרות עם הבחורה ולבניין הבית שאתה הולך להקים. שב עם עצמך לחשבון נפש פנימי ורשום לפניך את כל מה שחשוב באמת: מהם הערכים שאתה רוצה שיהיו בבסיס ביתך, כיצד תרצה לחנך את ילדיך, כיצד תרצה לכבד ולשמח את אשתך ואיך אתה רוצה שביתך ייראה בעוד עשר שנים. דייק את הדברים היטב עד שיהיו ביטוי נאמן לחלומותיך העמוקים. לפני כל פגישה קרא ושנן את מה שכתבת, ואז יהיה לך החוסן הפנימי לצאת לדרכך החדשה, “וראה חיים עם האישה אשר אהבת”.

“עיקר הנפילות באות מפני שאינו מאמין בקלותה של תשובה” (אורות התשובה יד, ד).

2021-02-09
Scroll to Top
גלילה למעלה