מדיני

יהודית ודמוקרטית – סכיזופרניה סופנית

מיכאל בן ארי

ד"ר מיכאל בן ארי

הימין הישראלי שהצטרף בחדווה לרדיפתו של הרב כהנא, נכנע אף הוא לרעיון 'הדמוקרטי'. בצעדים בטוחים, הולכת ומתקבעת ההכרעה שבכל התנגשות שבין שני הערכים, 'היהודית' מושפלת ומושיטה את צווארה לשחיטה בפני דת 'השוויון הדמוקרטיה'.

כשהרב כהנא היה בכנסת אסור היה לראיין או להשמיע אותו. הם שנאו ורדפו אותו כי הוא הציב בפניה של 'מדינת ישראל' את שאלת הזהות ממנה היא בורחת: מי את מדינת ישראל, מדינה יהודית או דמוקרטית?
הוא הקדים את זמנו כשראה ששני הערכים הללו אינם יכולים לדור בכפיפה אחת, שמדובר בסכיזופרניה, שאחד הערכים יצטרך להתכופף בפני השני. כי אם זו מדינה יהודית לא ייתכן שיהיה בה ראש ממשלה או רמטכ"ל ערבי או אפילו נשיא ערבי, ואז לא דמוקרטי בעליל.
ואם היא דמוקרטית הוא הקשה: האם כשיהיו להם שלושים מנדטים, מישהו יוכל למנוע מהם להרכיב ממשלה, למנות רמטכ"ל ערבי ולשנות את ההמנון? הרי בדמוקרטיה לכל אחד זכות שווה, 'לערבי וליהודי כאחד', ומה שקובע הוא הכח בקלפי וההכרעה הפוליטית בכנסת.
היום מסתבר שכדי להביא לסופו של המפעל הציוני, אין צורך בשלושים חכ"ים ערבים. כדי שראש הממשלה בפועל יהיה איש 'האחים המוסלמים' די בארבעה, שהם לשון מאזניים. חורבנה של המדינה היהודית תתבצע במקרה כזה בכלים 'דמוקרטיים' למהדרין ובממשלה שנבחרה ופועלת כחוק.
הרב כהנא חזה זאת אך לא היה נביא, הוא פשוט סירב לשים רטייה על עיניו. בתגובה, הפונדמנטליסטים 'הדמוקרטים', סתמו לו את הפה בכל דרך שיכלו. חירפו וגידפו אותו מבלי לתת לו זכות תגובה, קיימו נגדו סזון משפטי אכזרי ולבסוף גם הוציאו אותו מחוץ לחוק, והכל דו פרצופיות 'דמוקרטית' לתפארת.
הימין הישראלי שהצטרף בחדווה לרדיפתו של הרב כהנא, נכנע אף הוא לרעיון 'הדמוקרטי'. בצעדים בטוחים, הולכת ומתקבעת ההכרעה שבכל התנגשות שבין שני הערכים, 'היהודית' מושפלת ומושיטה את צווארה לשחיטה בפני דת 'השוויון הדמוקרטיה'.
לא פלא שבשם 'השוויון והחופש' תומכי טרור העוברים על סעיף 7א לחוק הבחירות, מקבלים הכשר. וכך בדיון בעניין פסילתו של טיבי, הוא נשאל: 'כבודו מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית?'.
טיבי בחיוך זחוח, סירב להשיב. במקומו השיב עורך דינו חסן ג'אברין: 'אדוני', הוא פנה לשופט בפנים זועפות: 'מרשי איננו ציוני!', והשופט נכנע מיד. לפני כשבוע חשף מאיר אטינגר נכדו של הרב כהנא ביחד עם אלחנן גרונר מ׳הקול היהודי׳, את סיפור העוזרת של יו״ר וועדת חוץ ובטחון. ערביה המחוברת לצמרת ההסתה הרצחנית של ערביי ישראל, ובראשם עיכרמה סברי המטיף לפיגוע התאבדות נגד יהודים, ומייחל לאוטובוסים מתפוצצים ואיברים מתעופפים במסעדות ובתי מלון ויש לו נציגה שיושבת על המידע הרגיש ביותר במדינת ישראל.
בתגובתו הראשונה רם בן ברק שהיה סגן ראש המוסד, הגן על המינוי בגלגול עיניים 'דמוקרטי': אצלי הוא התרברב: ׳יש שוויון בין יהודים לערבים גברים ונשים׳. והנה הטירלול ׳הדמוקרטי׳ שוב ניצח את השפיות.
בפועל מי שיושב היום על הגה השלטון במדינת ישראל היא מועצת השורא של האחים המוסלמים (המחוייבים להשמדתה של מדינת ישראל) השולטת על חברי הכנסת של רע"מ, השולטים על כל תזוזה של ממשלת ישראל. חייבים להודות זה 'דמוקרטי' להפליא. כמו כן העברת 53 מיליארד ₪ להעצמת תורת השלבים לחיסולה של ישראל, שינוי חוק הלאום שפתח והחלפת ההמנון, הם פעולות שייעשו ללא ספק באופן 'דמוקרטי'.
לאחר פסילתו של הרב כהנא, הוא אמר דבר שאז נראה הזוי: 'לא רצו כהנא יקבלו עראפאת'. לא רצו יהודית קיבלנו ממשלת עבאס – חמאס. דמוקרטיה סופנית.

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה