כביש דו סיטרי – כיצד להימנע מתאונות חזיתיות 2

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

אנו נמצאים במלחמה בדרום ובצפון. המאפיין את הכבישים הקרובים לגבול ובדרך אליו, הוא כבישים דו סטריים וצרים. ברור כי הנהיגה בעיקר בכביש דו סטרי קשה יותר מעייפת ומסוכנת, אך הנהיגה תלויה בעיקר בנו הנהגים.
חשוב לזכור ולהזכיר: תשתית לא בטוחה יכולה להרוג, אך לא חייבת להרוג .(חייבים לטפל בתשתיות לקויות)
כביש דו סטרי מסוכן ועלול לגרום לתאונה, אך אין חובה שתהיה תאונה.
כמעט הכל תלוי בנהג. נהג עייף, שתוי, מסומם… מועד לגרום תאונה ונהיגתו מסוכנת ומסכנת – אין מקומו בכביש!!!
ﭏ נקפיד שלא לנסוע בכביש דו סטרי אלא אם אין כביש חד סטרי באזור.
ﭏ נעלה לכביש דו סטרי בידיעה כי אנו נמצאים בכביש מסוכן ביותר, כאן אני יכול להיות נהג מצויין, ערני ומרוכז בנהיגה, שתי ידיים על ההגה…ולהיות מעורב בתאונה בגלל הנהג הנוסע מולי ועובר לנתיב הנסיעה שלי.
ﭏ אנו לא יודעים מיהו הנהג הנוסע בנתיב הנגדי,האם הנהג עייף, שתוי, או הרכב לא תקין ועוד… אין לסמוך כלל על הנהג בנתיב הנגדי.
ﭏ בכל מקרה כאשר אנו עולים על כביש דו סטרי נדליק אורות מעבר (נמוכים) – גם בקיץ באמצע היום.
ﭏ נשמור על ערנות וכוננות – אנו נמצאים בכביש מסוכן ביותר…נצפה מצבים…ונחפש את ההזדמנות הראשונה לברוח מכביש מסוכן זה לכביש פחות מסוכן (חד סטרי).
ﭏ נצמד לשול הדרך – שדה הראיה יגדל, ובשעת אמת נוכל לרדת לשול הדרך מבלי להיכנס ללחץ.
ﭏ בשעת עומס, נוריד מהירות. לפחות 10 קמ״ש מהמהירות המרבית המותרת באותו הכביש.

  • כדאי להבהב באורות מדי פעם להגברת ערנותו של הנהג בנתיב הנגדי.

להזכירכם: החל מיום יז׳ בחשון (1 בנובמבר 2023) ועד ליום כא׳ אדר ב׳ (31 במרץ 2024) קיימת
חובה להדליק אורות מעבר בכביש בינעירוני גם בשעות היום. ■

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה