כולנו ילדים של החיים

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

לפני שבועיים עסקנו בחשיבותן של חגורות הבטיחות ובחובת הנהג וכל הנוסעים ברכב להיות מרוסנים. עתה נעסוק בבטיחות הילדים הנוסעים ברכב.
על פי החוק, ילד שעוד לא מלאו לו 3 חייב לשבת במושב בטיחות, ועד גיל 8 לפחות עליו לשבת במושב בטיחות או במושב מגביה (בוסטר). מושבי הבטיחות מתחלקים לארבע קבוצות, לפי מידת הילד:
מושבי בטיחות לתינוקות (עריסות)
העריסות מתאימות עד גיל 9 חדשים או שנה, והתינוק יושב בהן בתנוחה של כמעט שכיבה. מושב הבטיחות מהודק בחוזקה אל גוף הרכב על ידי חגורת הבטיחות הרגילה, והתינוק מרוסן אל המושב בחגורות צולבות. 

על פי החוק, גב התינוק יהיה מופנה לכיוון הנסיעה, כדי שבמקרה הצורך יזכה לתמיכה לאורך כל גופו.
מושבי בטיחות לפעוטות מתאימים מגיל שנה לערך. זהו מושב הנראה ככורסה, והפעוט יושב בו בתנוחת ישיבה רגילה. גם מושב זה מהודק בחוזקה אל גוף הרכב על ידי חגורת הבטיחות הרגילה, והפעוט מרוסן אל המושב בחגורות צולבות.
מושבים מגביהים (בוסטרים)
המושבים המגביהים מיועדים לילדים בני 3 לפחות (בהתאם למידות הגוף) ומאפשרים להם לשבת ולנצל את חגורת הבטיחות הרגילה המותקנת ברכב (יש מושבים מגביהים לקטנים, שהם גבוהים יותר ומצוידים במגן הנסגר לפני גופו של הילד, ומושבים מגביהים לגדולים יותר).
חגורת הבטיחות הרגילה
חגורות אלה מותקנות הן במושבים הקדמיים הן במושבים האחוריים, והן מתאימות לילדים בני 8 ומעלה שמידת גופם מאפשרת להם להיחגר כמו מבוגרים, כלומר רצועת החגורה עוברת מן הכתף דרך החזה אל המותן, בלי להתחכך בצוואר.
לתשומת ליבכם:
המושב האחורי בטוח יותר לילדים (וגם למבוגרים)
אישה הרה תחגור את חגורת הבטיחות נמוך ככל האפשר מתחת לבטן

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה