כך ננהג נכון בלילה

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

כל נהג מכיר את מגבלות הלילה. בחושך לא הכול נראה, ומה שנראה לא תמיד נראה בזמן ובבירור. נהיגה בלילה אינה דומה כלל לנהיגה ביום. בנהיגת לילה חשוב להיות דרוכים אפילו יותר מבנהיגה ביום, ולכן יהיה נבון לנהוג בלילה במהירות נמוכה יותר. בכל מקרה לא ניסע במהירות שלא תאפשר לנו לעצור בטווח שאורות הרכב מאירים.
בלילה אורות המכונית הם המקור החשוב ביותר למידע הן לנהג והן למשתמשי הדרך האחרים. האורות מלמדים את הנהגים האחרים על תנועותינו, ולכן יש להשתמש בהם בזהירות ובהתחשבות.
רצוי להדליק אורות בשעת השקיעה, לפני חשכה מלאה (לפי החוק יש להדליק אורות במזג אוויר נאה לא יאוחר מרבע שעה אחרי השקיעה). לא נפחד להיות הנהגים הראשונים המדליקים אורות, טוב יותר לראות ולהיראות.


אם אנחנו נוהגים ברכב בצבע כהה, כגון שחור, כחול, חום, אפור כהה וכדומה, נדליק אורות מוקדם יותר. צבעים אלה נראים טוב פחות מצבעים בהירים.
עקיפה בלילה בשעת עקיפה בלילה רואים היטב את אורות כלי הרכב, אבל עצמים רבים אחרים אינם נראים. קשה מאוד לאמוד מרחק בלילה, ולכן נציית לכללים האלה: נצא לעקיפה רק אם נוכל לראות בבירור כי הדרך לפנינו ישרה ותישאר פנויה עד שנשלים את העקיפה.
לא נתקרב מדי לרכב שלפנינו ונקפיד תמיד להדליק אורות מעבר כדי שלא לסנוור את הנהגים הבאים מולנו בנתיב הנגדי.
בזמן עקיפה אנו רשאים להודיע לנהג הנעקף שאנו עוקפים אותו על ידי הבהוב אורות (קצר ולא מסנוור).
אם אנחנו נעקפים, נעבור לאורות מעבר מייד כשהרכב עובר אותנו.
סנוור בזמן סנוור מאורות הרכב הנוסע מולנו ננקוט את הפעולות האלה:
נאט את כלי הרכב וניצמד ימינה ככל האפשר, ובמקרה הצורך נעצור.
לא ננקום בנהג שמולנו על ידי הפעלת אורות דרך (גבוהים).
לא נסתכל ישירות באור. נפנה את המבט מעט ימינה, לצד הדרך.

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה