מיומנה של מטפלת

לא מאמינים בי

ענת גופשטיין

ענת גופשטיין

פסיכותרפיסטית ומנחת הורים

"אף אחד לא מבין אותי. לא בבית, לא באולפנה, ולא החברות. הכול סוגר עליי. רק בעבודה הערבים כאן מתייחסים אליי כמו אל מלכה. אבל אל תדאגי, אני לא תמימה. אני יודעת מה הם רוצים. גם אם אני מורדת, עדיין יש לי קו אדום. השבוע הציע לי אחד העובדים לקחת אותי הביתה. הייתי כל כך עייפה שכמעט הסכמתי. אבל אז אימא שלי התקשרה ואמרה שהיא בסביבה. היא חיכתה לי שאסיים את עבודה, ונסענו ביחד ליישוב. היא ממש הצילה אותי".
היא עבדה במסעדה כשרה למהדרין, אבל האווירה שם לא הייתה כשרה, בטח שלא למהדרין. ההורים שלה חששו לה וביקשו ממנה לעזוב את העבודה, אבל היא לא הסכימה. אימא שלה התקשרה אליי וסיפרה: "היא לא מקשיבה לנו. אנחנו כל היום רבים, והתייאשתי. אולי את תצליחי". 

"התמודדות עם ילדה מתבגרת אינה פשוטה, אך דווקא ברגעים אלו נדרש לכבד, להכיל להקשיב ובעיקר לאהוב.
אני אנסה לדבר איתה, אבל גם אתם תעשו מאמץ להתקרב אליה ובעיקר שלא לריב ולא להיגרר לוויכוחים, לא לאבד את החמלה ולקרוע את החוט המקשר בין אימא לבת. דווקא עכשיו שהרוח סוערת היא צריכה אותך". האמון בילד נצרך דווקא ברגעים הקשים, לסמוך עליו כדי שיוכל לסמוך על עצמו. 

ישבתי במסעדה, והיא ניגשה אליי. "את נראית לי מוכרת", אמרה. הצגתי את עצמי והתחלתי לדבר איתה: "אני יושבת פה, מסתכלת עלייך ודי דואגת לך". היא הסכימה שנשב ונדבר. ישבנו אחרי המשמרת שלה במקום אחר. דיברנו על החיים. על הקשיים בבית, על המריבות עם ההורים, על האולפנה. היא סיפרה על המורה שיורדת לחייה, שמתעניינת רק בצניעות ובציונים ולא בנשמה, לא מה שיש בפנים. היא סיפרה על המורה שמסתובבת עם סרגל, ומכל החברות שמתלבשות בדיוק כמוה מעירה רק לה. וזה לא מתאים לה, כי היא לא כמו האחיות שלה. אין לה כוח להשקיע בלימודים כי ממש לא טוב לה מבפנים. היא מרגישה ששופטים אותה, שלא מקבלים ולא מכילים. שרואים אותה מבחוץ ולא מבפנים.
זו הייתה שיחה מטלטלת, והיא השאירה בי רושם חזק. "לא מאמינים בי", היא אמרה. "ואת מאמינה בעצמך?" שאלתי. "כן", ענתה. נפגשנו עוד כמה פעמים, ונפגשתי גם עם ההורים. היא עזבה את העבודה ועברה לעבוד במקום מוגן יותר, החלה להשקיע בלימודים, והמצב בבית השתפר. התקשורת בינה לבין ההורים טובה יותר.
היא בסך הכול רצתה שיראו אותה, שיבינו אותה ויאמינו בה. כל אחד צריך מבוגר אחד שיאמין בו.

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה