גדולה מהחיים

לבחור נכון

ספיר חיים

מורה לתאטרון, שחקנית ומרצה

"מתי אלמד לבחור נכון, להאמין, לראות שטוב, בלי להביט שוב לאחור". יש כל מיני צמתים בחיים שלנו שאנחנו מוכרחים לבחור ולהחליט אם משהו נכון או לא נכון.

מה עוצר אותנו מלקבל החלטות ולבחור? ואם אחרי הבחירה שלנו אנחנו מגלים שטעינו, מה אז? אני תמיד נוהגת לומר שכשנולדתי התחילו החיים שלי מהבחירה הראשונה של אימא שלי לגדל אותי למרות הכול. זו בחירה! הבחירה היא ההחלטה, והאחריות מגיעה איתה. אנחנו בוחרים בכל יום, לפעמים נכון ולפעמים לא, אבל עדיין בוחרים. עצם הבחירה היא כבר התקדמות. אנחנו בוחרים כיצד להגיב, איך לדבר, איך להסתכל על החיים, מה לעשות ומה לא לעשות. להתחתן עכשיו או לא? להתגייס לצבא או לשירות לאומי? לרשום את הבן שלי למסגרת הזאת או הזאת?

לעצור כאן? החיים שלנו מלאים בבחירות, השאלה היא מה עושים אחרי הבחירה.

אני מסתכלת על החיים שלי ואומרת: "בדרך שאדם רוצה לילך בה מוליכים אותו". הבחירות החשובות מתחילות בהורים: איך לגדל את הילד שלי ולאן להוביל אותו? לאחר מכן אנשי חינוך מלווים את התלמידים ועוזרים להם לבחור, ובהמשך יש עוד ועוד אנשים שמאירים לנו את הבחירות ואת ההחלטות.

אם לאחר הבחירה גילינו שבחרנו לא נכון, שטעינו, איך אנחנו מגיבים? אם אנחנו לא מפסיקים להתייסר, לכעוס, להתעצבן, להיות מתוסכלים כי רגע אחד של טעות הרס לנו, מה עושים עכשיו?

ושוב אנחנו מגיעים אל הבחירה להשלים עם המציאות, להסתכל על הדברים בעין סולחת, מקבלת, אוהבת, משלימה ומוותרת. לשחרר במקומות שאנחנו יודעים ומבינים שזה לא בשליטתנו. אנחנו בוחרים איך להתמודד עם הדברים. רגע לפני הבחירות נעמוד, נסלח, נקבל ונבחר. את שלנו אנחנו עושים, והקב"ה מסמן לנו מה נכון ומה לא. בואו נתבונן ונבחר להחליט בלי להביט שוב לאחור.

גם אם טועים יש הרבה דרכים ונתיבים להגיע אל היעד הנכון בחיינו ובעצמנו. בחירות נכונות וטובות בכלל ובפרט.  Sapirtamir20@gmail.com

להזמנת הרצאה/שאלה אפשר לכתוב לי בשמחה

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה