זוגיות

להגיע לשבת משפחתית?

רחלי הומינר מחברת לבבות מנכ"לית והבעלים של אתר הבאר: habeer.co.il אתר להיכרויות במגזר הדתי

רחלי הומינר

מחברת לבבות מנכ"לית והבעלים של אתר הבאר: habeer.co.il אתר להיכרויות במגזר הדתי

כל האחים שלי התקדמו בחיים ורק אני תקועה. ועכשיו, כולם מצפים ממני להגיע לשבת הזו כי זה לא נעים שלא אהיה חלק ממנה ואחותי הקטנה מחכה לראות אותי שם

שאלה:

 אני רווקה בת 42 ויש לי "בעיה": אחותי הקטנה התארסה ואת השבת המשפחתית ההורים שלי רוצים לעשות בשביעי של פסח. לשבת זו אמורים להגיע כל האחים והאחיות הקטנים שלי, שכולם נשואים עם המשפחות שלהם. כבר כמה שנים שאני נמנעת בשיטתיות להגיע להורים שלי לליל הסדר ולשביעי של פסח, מכיוון שאני מרגישה שכל האווירה הזו של המשפחתיות והילדים הקטנים פשוט מקטינה אותי וגורמת לי לצער גדול. הנה, כל האחים שלי התקדמו בחיים ורק אני תקועה. ועכשיו, כולם מצפים ממני להגיע לשבת הזו כי זה לא נעים שלא אהיה חלק ממנה ואחותי הקטנה מחכה לראות אותי שם. האם אני צריכה ללכת ולצער את עצמי, או שכדאי לי להקשיב לקול הפנימי שלי ולהתעלם מהשבת הזו למרות הצער הגדול שייגרם להורים שלי?

תשובה:

שלום לך. דבר ראשון חיבוק גדול על ההתמודדות והשאלה. אני יכולה מאוד להבין את הכאב וחוסר האונים והסיטואציה הלא פשוטה. מזה מצב שאנשים רבים נתקלים בו בכל רבדי החיים. למשל, זוג חשוך ילדים שמתקשה להגיע לאירוע הומה ילדים, ועוד.
נתחיל עם זה שברור שאת זו שתחליטי לעצמך מה נכון וטוב לך אך מכיוון שפנית בשאלה אני רואה פה דווקא הזדמנות לומר משהו אחר שהוא לא האוטומט הכביכןל פשוט – לא להגיע.
יש לך פה הזדמנות לבוא לחבק את אחותך למרות הכאב ועם הכאב. לשמוח בשמחתה ולהיות איתה. היא אחותך (אומנם הקטנה), והיא מתחתנת וברור שהדבר שביא הכי תשמח בו זה שדווקא את תגיעי. את יכולה לשמוח איתה ולבכות איתה לבקש ממנה שתתפלל בעדך. הרי לכולם ברורה המורכבות הגדולה והכאב ואולי ניתן לנרמל אותם בפשטות ובאמת יוצאת החוצה, שכן דברים שיוצאים מן הלב נכנסים אל הלב, וכשמסירים מחיצות יש יותר אוויר ואנרגיה ופחות תחושת כבדות ועצב.
זה דורש המון כוחות נפש לעמוד מול החוסר ולהתמודד איתו. לרוב העדפת לא להתעמת מול החוסר כדי שלא יתיש אותך וזה מובן מאוד אבל פה יש הזדמנות לעמוד מולו ואולי דווקא זה ירכך את הכאב. הרי אם לא תגיעי זה יהיה עניין גדול עבורך ועבור המשפחה, ואם תגיעי את תרככי פה משהו עבורך ועבור סביבתך.
אפילו בחופה שזה מעמד מרגש ומחבר ומרומם מזכירים את חורבן הבית. שמחה מהולה בעצב כשהשאיפה היא תמיד לשמוח ולשמח.
תעמדי בקושי ותיקחי זאת למקום של תקווה ותפילה. תחבקי את עצמך ואת האחיינים המתוקים שלך ותתפללי מעומק הלב שגם את בקרוב ובטוב תזכי לשבת משפחתית מיוחדת שכזאת.

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה