מה זה הקרן החדשה לישראל

מאיר סיידלר

הקרן החדשה לישראל – הקרן לישראל חדשה

אנחנו חוגגים לא פחות מאת הניצחון על היוונים, את הניצחון על המתייוונים, על יהודים שביקשו למחוק את היהדות מזהותם וממילא גם מזהות מדינתם. אשר על כן היה ניצחון זה מורכב הרבה יותר מניצחון על אויבים מבחוץ, ולו מהסיבה הפשוטה שהוא הושג במלחמת אזרחים, כפי שיוצא בבירור מהמסופר בספר המכבים.

אנחנו חוגגים את חג החנוכה אף על פי – יד על הלב – שאין אנו חפצים בניצחונות כאלה שבהם יהודי נלחם ביהודי אף אם בסוף הצד ה'נכון' מנצח. ברוך ה', עם כל קריאות השבר על הקיטוב בחברה הישראלית אנחנו רחוקים שנות אור מתסריט שכזה. עם זאת הרצון המשותף לכל הצדדים לפעול נגד כל הקצנה אלימה אינו אמור למנוע ראייה מפוקחת של המציאות הישראלית העכשווית ושל הכוחות הפועלים בה, וכן, גם לזהות את המתייוונים של זמננו ולהצביע עליהם.

אחד הארגונים הבולטים המייצג את סיעת המתייוונים בקרב עמנו הוא הקרן החדשה לישראל.

הקרן החדשה לישראל הוא שמה העברי של The New Israel Fund. תרגום רשמי זה של שם הקרן לעברית מעלים את הדו-משמעות הטמונה במקור האנגלי. השם האנגלי עשוי להיתרגם ל'הקרן החדשה לישראל', אך מתאים לו לא פחות התרגום 'הקרן לישראל חדשה'. היות שהמטרה המוצהרת של NIF היא לשנות את פני החברה הישראלית, או כדברי מסמך רשמי של הקרן "לחזק את המחנה המתקדם בישראל", נראה שהשם 'הקרן לישראל חדשה' הולם אותה יותר.

כדי להבין עד כמה הקרן מעוניינת לעצב את החברה הישראלית מחדש אציג עובדות מספר. הקרן לישראל חדשה תומכת במאות ארגונים בארץ, כשליש מהם במגזר הערבי. בארגונים הנתמכים ארגונים פוליטיים השייכים רובם ככולם ל'מחנה המתקדם בישראל', שהמשותף למזוהים עימו הוא הרצון במדינה בלי סממנים יהודיים. תמיכת הקרן לישראל חדשה נועדה במפורש לנטרל את השפעתם של ארגונים כמו NGO Monitor (ארגון העוקב אחר הפעילות האנטי-ישראלית של עמותות בין-לאומיות לא-ממשלתיות) ולבסס ארגונים ופעילויות כגון אלו:

  • מכון שחרית לעיצוב מחדש של החברה (השם מדבר בעד עצמו);
  • ישראל החופשית (יש לה שלוחות בכמה ערים, כמו 'גבעתיים החופשית', 'רמת השרון החופשית' ועוד), שחרתה על דגלה את דחיקת הדת מהמרחב הציבורי;
  • מצעדי הגאווה (שהקרן משתתפת במימונם), שגם הם אינם תואמים בדיוק את רוח ישראל סבא;
  • שדולת הנשים בישראל (הרדיקלי שבארגוני הנשים וממובילי המאבק נגד 'הדרת נשים'), המציירת את מצב הנשים בישראל (בניגוד למציאות הסטטיסטית המוכחת!) בצבע שחור משחור, משסה נשים בגברים ותומכת בפירוק המבנה המשפחתי ה'פטריארכלי' ועוד.

הקרן לישראל חדשה חורתת על קרן השור "אין לנו חלק באלוקי ישראל'. עלינו לזהות קריאה זו ולהציב מולה בזמן הזה כמו בימים ההם את קריאתו של משה רבנו שהשמיע שנית מתתיהו הכוהן (על פי ספר יוסיפון): "מי לה' אליי".

2021-07-13
Scroll to Top
גלילה למעלה