לחמניה במטוס

הרב חגי בר-גיורא

שאלה:

מה מברכים על הלחמניה במטוס?

תשובה:

ארוחה חמה במטוס: ארוחה חמה מוגשת בתבנית אלומיניום בנפרד, התבנית חייבת להיות מוגשת בתוך אריזה סגורה הרמטית בסגירה כפולה (חותם בתוך חותם) עם פלומבה בחותמת בד"ץ העדה החרדית, מפני חשש חימום בתנורים שאינם כשרים. חשוב מאוד לקרא את הכיתוב המופיע על המדבקה אם הוא בשרי, חלבי או פרווה, הכיתוב מופיע בצבעים שונים וכפי ההוראות המצורפות בכתב.
פיצוחים שתיה וכדומה: פיצוחים, לחמניות, שתיה וכדומה שמחולקים במטוסים ואינם ארוזים באריזה סגורה אוריגינלית עם חותמת כשרות אין עליהם כל השגחה. ההשגחה מטעם בד"ץ העדה החרדית היא רק על מוצרי מזון סגורים עם חותמת הבד"ץ.
'פת כיסנין' בארוחה: בארוחת המזון שבהכשר הבד"ץ הניתנת במטוסים, מצורפת לחמניה קטנה שנילושה במי פירות ודינה כ'פת כיסנין' שברכתה בורא מיני מזונות, אמנם אם קובעים עליה סעודה, כלומר כשאוכלים אותה ביחד עם כל המנה, ייתכן שביחד הם מצטרפים לשיעור אכילת קבע, צריכים ליטול ידיים לפני הסעודה ולברך ברכת המוציא וברכת המזון. עצה לאלה שרוצים להימנע מכך: לאכול תחילה את הלחמינה עם חלק מהמנה לעשות הפסקה ומאוחר יותר לסיים את יתרת הארוחה וכך לא לבא לידי ספק של נטילת ידיים וברכת המזון.

2022-03-17
Scroll to Top
גלילה למעלה