מי שמודה מרויח

הרב מנחם בורשטיין

הרב מנחם בורשטיין

ראש מכון פועה

השידוך המיוחד שביצע אליעזר עבד אברהם בפרשתנו, תמיד מהווה עבורי מקור השראה ללימוד ולעיסוק בענייני שידוכים.
לשמחתי, הוקם לאחרונה מיזם שידוכים מאד מיוחד בשם 'פרוייקט 252', על ידי ידידי ר' צוריאל גביזון ושותפיו היקרים. זכיתי למסור שם שיעורים מספר והתרשמתי מאד ממאות הפניות שהגיעו אליי עקב כך.
הדבר לימד אותי שהנושא הוא 'חם' ויש חשיבות להשקיע בנידון. פעם אפילו חשבתי שבתעמולת הבחירות, המפלגות צריכות להתחייב לטפל בנושא באופן משמעותי.


בזמנו, פנה אלי בחור ישיבה מישיבה בדרום, וסיפר לי כי כמעט ולא מגיעות אליו הצעות שידוכים. כיוון שזכיתי להכיר באופן אישי את ראש ישיבתו, דיברתי עמו בנדון והוא מאד התפלא, מפני שאמר כי אותו בחור הוא אחד השקדנים של הישיבה ואהוב מאד על חבריו. "חבל שאין לי בת בגיל המתאים, אבל נראה לי שהייתי לוקח אותו בשמחה כחתן…", הוסיף ראש הישיבה.
מתוך כך, גלשנו לשיחה ארוכה בנושא, וחשבנו יחד מה צריך לעשות כדי שלא נגיע למצבים כאלה. רציתי להזכיר כאן כמה דברים מתוך מה שעלה בשיחתי עם אותו ראש ישיבה.
יש כאלה שכל הצעה שמגיעה מהמשפחה שלהם – הם פוסלים על הסף. יש לזכור שהמשפחה הקרובה תמיד חושבת על טובתכם. הבעיה היא שלא תמיד המשפחה "בראש שלכם", לכן מומלץ לשמוע ולשקול בכובד ראש.
ביום עיון ל"הורים מחתנים ילדים", שערכנו במכון פוע"ה, הצעתי להורים שייקחו אברך המתאים לסגנון של בנם הזקוק לשידוך, ויטילו עליו (בתשלום לפי שעה) את משימת מציאת השידוכים. אמנם לא כל מי שעשה זאת הצליח לחתן, אך כך הטענה "לא מציעים לי", תעבור מן העולם…
כמו כן, ניתן להציע לגבש קבוצות של רווקים מבוגרים, כאשר על כל אחד מהם מוטל לסייע לחבריו. כל אחד ידע שכל עוד האחרון לא מתחתן – הוא לא פטור מלחפש עבור חבריו שידוך ולסייע להם. כך גם מי מביניהם שיתחתן, לא יוכל לשקוע בטרדות היום-יום בבית שלו ולשכוח מחבריו. שיטה זו גם תגדיל את כמות ההצעות, על ידי כך שכל אחד מחברי הקבוצה יציע לחברו הצעות שהגיעו אליו ולא הצליחו.
אשמח לשמוע מכם מה עוד אתם מציעים לעשות לסייע לבחורים ולבחורות שלא יגיעו למצבים של מחסור בהצעות. אני רוצה להזכיר לכם את מה שסיפרתי כבר בהזדמנויות שונות, שמו"ר הרב אברהם אלקנה שפירא זצ"ל אמר לי שכל מי שהשתדך, צריך לעשות לפחות שידוך אחד לחבריו, וזו תודתו לקב"ה. מי שמודה – מרוויח.
אז אני מחכה לסיפוריכם.

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה