מיומנה של מטפלת

מתי נדע לבחור נכון?

ענת גופשטיין

ענת גופשטיין

פסיכותרפיסטית ומנחת הורים

היא רק יצאה מהכפר, יצאה לחירות, אך הדרך לעצמאות עוד ארוכה. היא רצתה להרגיש נאהבת ושייכת, אך עשתה את טעות חייה, ואיבדה את עצמה בתוך קשר מזיק. איבדה את הזהות שלה, שכחה מי היא באמת, הפכה להיות צל של משהו אחר, של עם אחר. 
ועכשיו, כשהיא עושה את הדרך חזרה לעצמה, לעם שלה, אני משתדלת להושיט לה יד, אך לא לדחוק. צריך תמיד לזכור, שזו הדרך שלה, התהליך הפנימי שלה, ההתבגרות שלה, המעבר שהיא חייבת לעבור בעצמה – מתלות לעצמאות.  
היא יצאה ממצרים, ועכשיו היא במדבר, בדרך לארץ המובטחת. זוהי תקופה מאתגרת ומבלבלת. כן, עדיין יש זיכרונות מהעבר, של סיר הבשר במצרים. 
״מתי אלמד לבחור נכון?״ – השיר של אמיר דדון זה השיר שלה. לדעת לבחור, ללמוד מטעויות, ליפול, לקום, להאמין בעצמה. תהליך העצמאות הוא תהליך של למידה עצמית. זהו תהליך של שינוי משמעותי, שלא עושים ביום אחד. זוהי עצמאות פיזית, רגשית ומחשבתית, וככל שהתהליך קשה ומאתגר, כך התוצאה הסופית מתוקה יותר והשינוי עמוק יותר. 
זהו תהליך ארוך של גילוי עצמי, של התבגרות, של ניסוי ותעייה. לערוך שינוי בתודעה, לדעת להכיר את עצמך ולהתחבר למי שאתה באמת, ולא לנסות להיות מישהו אחר. להכיר את היכולות, היתרונות והחסרונות. תהליך של אהבה עצמית, לדעת מה השליחות שלך בעולם.
בפסח אמנם יצאנו לחירות, אך תהליך של עצמאות הוא תהליך של התבגרות, עצמאות של אדם, של עם. להיות עם חופשי בארצנו – ארץ ציון וירושלים. לזכור מי אנחנו, שאנחנו יהודים, ולא להיות ככל הגויים.
להאמין בצדקת הדרך ולפתח עצמאות מחשבתית, להשתחרר מהפחד מפני מה יגידו עלינו בתקשורת, ואיך האויבים שלנו רואים אותנו. להשתחרר מהגלות הפיזית והנפשית, להסתכל לאמת בעיניים ולהבין למה באנו לעולם. לבחור נכון, להאמין, לבחור בטוב. לפתח קצת אומץ להשתחרר מהפחד ולעשות שינוי במדינה. 
להבין שזו מדינת היהודים , להודות לה׳ על הנס הגדול בהקמת המדינה, אך לא להסתפק במה שיש. להשתחרר מהפחד, לפתח אומץ ותחושת מסוגלות מול המלחמה של הערב רב בנו, ושל כל אלו שמזדהים עם האויב. להילחם נגד התבוללות ולמען הזהות היהודית במדינה.
״העדתי בכם היום את השמים ואת הארץ החיים והמוות נתתי לפניך הברכה והקללה ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך״ (דברים ל׳ י״ט). 
מתי נדע לבחור נכון.

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה