כל נהג מכיר את ההרגשה הגופנית לאחר נהיגה, בעיקר לאחר נהיגה ממושכת ללא הפסקה ובעיקר בימים חמים. קצת קשה לצאת מהרכב, מרגישים מותשים, חשים בכאבי גב תחתון והרגשת התכווצות כללית…
חשוב לתרגל ולהקפיד על ישיבה נכונה ברכב.
1. יש לשבת עמוק בתוך המושב, להרגיש עם האגן את משענת הגב, גב זקוף.
2. את מרחק המושב נמדוד בעזרת דוושת הבלם או המצמד, העקב מונח על הרצפה. הברך מעט כפופה (כ-30 מעלות).
3. זווית משענת הגב צריכה להיות כ- 100 מעלות, כשהידיים מונחות בקלות על ההגה.
4. אחיזת הידיים על ההגה תהיה כך ששתי הידיים מונחות על ההגה משני הצדדים, בתפיסה קלה, כתפיים שמוטות, מעט כיפוף במרפקים.
5. את גובה ההגה נכוון כאשר אנו אוחזים בשתי הידיים, כפות הידיים תהיינה נמוכות בכ-5 ס"מ מגובה הכתף.
6. גובה המושב יהיה בהתאם לגובה הנהג. יש להקפיד על שדה ראייה מקסימלי דרך השמשה הקדמית ולוודא שההגה לא יסתיר את לוח השעונים.
7. משענת הראש תהיה בגובה הראש במרחק של 2-3 ס"מ מהראש מבלי שתפריע לתנועת הראש לצדדים.
8. בשעת הנהיגה ברכב אוטומטי, יש להניח את רגל שמאל על המדרס שנמצא משמאל הדוושות.
9. את המראות יש לכוון עפ"י ההנחיות שניתנו בגילוי דעת.
בישיבה זקופה שבה כל הגב נוגע בכיסא, נשלוט היטב ברכב, נקטין את רמת המתח והעייפות בנהיגה, ונגיב תגובות מהירות ונכונות יותר גם במצבי חירום.
(מומלץ מאד לעשות הפסקות תכופות להתרעננות). ■