נהיגה בתנאי מזג אוויר מכבידים

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

תנאי מזג האוויר משפיעים עלינו וגם על הנהגים האחרים. חשוב לשמור מרחק, להאט ולצפות שגם הנהגים האחרים עלולים להיפגע מהתנאים הקשים.
נהיגה בגשם בגשם שדה הראייה מצומצם, הכביש חלק והראייה מוגבלת גם ביום. לכן יש להאט ולהתאים את מהירות הנסיעה לתנאי מזג האוויר.
יש לנהוג כשפנסי אורות המעבר (האורות הנמוכים) פועלים. יש להימנע מבלימת פתע ומפניות חדות ולשמור על מרחק גדול יותר (יותר משתי שניות), שהרי מרחק הבלימה גדל.
חשוב לשמור על תקינות המגבים והצמיגים ולהיזהר בעת מעבר בשלוליות גדולות. זכרו: גשמים לאחר הפוגה יוצרים על פני הכביש שכבה מחליקה ומסוכנת.
נהיגה בערפל שדה הראייה מצומצם, ולכן יש להתאים אליו את מהירות הנסיעה.

את הלחות יש להסיר על ידי הפעלת המגבים. חובה לנסוע באורות מעבר ולהדליק את אור הערפל האחורי (נמצא בכל רכב, ויופעל רק בגשם חזק או בערפל). בתנאי ערפל אסור לעקוף. כאשר הערפל כבד במיוחד יש לעצור במקום בטוח הרחק מהכביש ולהמתין שהערפל יתפזר.
נהיגה בסופה סופות חול מצמצמות את שדה הראייה ומגדילות את סכנת ההחלקה. לכן יש לנהוג בהן כמו בערפל ובתנאי החלקה.
רוחות צד עלולות להסיט את הרכב מנתיבו לנתיב נסיעה של רכב אחר. הפתרון: לנסוע לאט ולאחוז בהגה אחיזה יציבה בשני צדדיו. אם הרוחות חזקות מאוד, רצוי לעצור בצד הדרך, הרחק מהכביש, ולהמתין.
נהיגה בשלג כאשר יורדים פתיתי שלג יש לנהוג כמו בסכנת החלקה. אין לנסוע בכביש מושלג אלא אם ברשותכם שרשרות שלג המורכבות על גלגלי המכונית.
אדים על השמשה לשמשה הקדמית – יש להדליק את המזגן בעוצמת קור לשניות מספר. לשמשה האחורית – יש להפעיל מתג חשמלי להפשרת האדים.
בחורף ננהג בזהירות ובאחריות

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה