נהיגה חסרת אחריות

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

תנועה כהלכה | יקי פריד, אזרח שאכפת לו

סיפור המעשה – במכונית נוסעת נהג אב, ומלבדו ישבו בכלי הרכב אם ועל ברכיה ילדה לא חגורה. בהגיעה לצומת T פנתה המכונית שמאלה בלי להאט כמתבקש מהתמרור המוצב שם ובלי לוודא שאין כלי רכב העולה מימין. ממש באותו רגע עלה כלי רכב מימין והמשיך ישר, ונהגו נאלץ לבלום בלימת חירום כדי למנוע את ההתנגשות.

מסקנות –

א) גם בתוך היישוב יש להישמע להוראות התמרורים;

ב) כלי רכב המתקרב לצומת, במיוחד אם שדה הראייה מוגבל, חייב להאט גם אם יש לו זכות קדימה;

ג) ילד שאינו חגור בהתקן ריסון מתאים, גם בנסיעה קצרה בתוך היישוב חשוף לפגיעה קשה.

הפעם תאונה ממש 

נהג נסע, ובמכונית ישבה ילדה לא חגורה במושב האחורי. המכונית הגיעה לכיכר, הקיפה את הכיכר ופנתה שמאלה, וכלי רכב שהגיע לכיכר מהכיוון הנגדי והמשיך ישר התנגש בצידה הימני של המכונית שנמצאה בכיכר והעיף אותה למרחק של כארבעה מטרים. הרכב הפוגע יצא מכלל שימוש ולמכונית הנפגעת נגרם נזק בדלת הימנית האחורית.

הסבר הפוגע 

"סליחה, לא שמתי לב". ואני שואל: למה לא שמת לב? מה עשית במקום להיות מרוכז בנהיגה? אגב, הילדה יצאה בחבטות קלות (לו הייתה חגורה, גם זה היה נחסך ממנה).
עוד סיבה למה אין לנהוג כשעייפים – אחר הצוהריים, בחוזרנו מהצפון על כביש 60, לפני שהגענו לצומת הכניסה לכפר תורמוס עיא (דרומית לשילה), ראינו כלי רכב הפוך בצד הדרומי של הכביש, מעבר לגדר הבטיחות. ניידת משטרה ואמבולנס כבר היו שם, והתימהון היה גדול, כי גדר הבטיחות הייתה שלמה לכל אורכה, ולא הבנתי איך עף כלי הרכב מעבר לגדר בלי להותיר בה סימן.

ההסבר 

אחר כך התברר כי הנהגת, שנסעה צפונה, עפעפיה נשמטו מרוב עייפות, ובצומת הכניסה לתורמוס עיא 'החליט' כלי הרכב לסטות ימינה ונסע בשדה שמימין לגדר הבטיחות עד שהתהפך כמאתיים מטרים אחר כך. לנהגת ולטרמפיסט, שהיו חגורים, שלום.

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה