סיכום שליש ראשון: שלילי

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

אנו מצווים לשמור על חוקי התורה ומצוותיה, תוך הבטחה לחיים איכותיים ורגועים. חוקי התעבורה דינם כחוקי תורה לדעת כל רבני ישראל ללא יוצאים מן הכלל.
בתחילת השבוע קבלנו תעודת שליש ראשון של שנת 2022. תעודת השליש מצביעה על עליה מדאיגה בכמות הנפגעים, ההרוגים והפצועים בהשוואה לשנת 2021 ולשנת 2020.
מתחילת השנה עד סוף החודש הרביעי (הלועזי), נהרגו 124 אנשים, נשים וטף (39 מתוכם נהרגו בתאונה שבה היה מעורב רכב כבד) בהשוואה ל-112 הרוגים בשנת 2021 ו-84 הרוגים בשנת 2020 (באותם התאריכים). על העלייה בהרוגים בקרב רוכבי האופנועים והקורקינטים אכתוב בשבועות הקרובים.
אנו נמצאים בתחילת הקיץ. מחכים לנו ימים חמים ומתישים ולצערנו עלייה בכמות התאונות ובכמות הנפגעים בהשוואה לימי החורף, גם בקרב הנהגים והרוכבים וגם בקרב הולכי הרגל.
בחורף הקר והגשום, אנשים נמצאים במקומות סגורים ומעטים נמצאים על הכבישים או על המדרכות. רוכבי אופניים/אופנועים/קורקינטים מודעים למגבלות הרכיבה, וכמעט אינם נמצאים על הכביש בימים גשומים. גם הנהגים והולכי הרגל מודעים לסכנות ונוהגים ומתנהגים במשנה זהירות.
בקיץ נמצאים כל משתמשי הדרך מחוץ לביתם. נהגים – רוכבים והולכי רגל, וכך נוצרות הרבה נקודות מפגש-חיכוך המהוות סכנה למשתמשי הדרך. הנהגים חסרי סבלנות, השמש מכה בחום על שמשות הרכב, פקקי התנועה לא מסתיימים, העייפות ועוד. הרוכבים מותשים מהשמש המכה והולכי הרגל המזיעים מביאים את כל המשתמשים בדרך להתנהגות פחות אחראית ופחות זהירה תוך לקיחת סיכונים.
לסיכום: ציון השליש הראשון הוא שלילי. נקבל על עצמנו לקראת השליש השני לנסוע, לרכוב, ללכת ולהתנהג על פי חוקי התעבורה. להיות ערניים, לתת זכות קדימה על פי החוק ולא לקחת אותה. להיות סבלניים, להתנהג בנימוס ובכבוד הדדי.

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה