כשרות

עם ישראל מזמין את השפע לעולם כולו

מוריה אופיר

מוריה אופיר

לאחר חשיבה יצירתית החברה ייצרה יותר מוצרים, בנתה מוצרים חדשים, הקפידה על שיווק שמגיע עד ללקוחות עצמם ולבעלי החנויות הקטנות, ונתנה דגש על היחס האישי.
החברה נמצאת תחת פיקוח כשרותי מחמיר ורצוף של כשרות בד"ץ העדה החרדית ורבנות מעלה אדומים.

ט"ו בשבט כבר כאן וכולנו מתחילים לחפש את הפירות היבשים, הפיצוחים והגרנולות שעושים טעים בחיך, בריאות וטוב על הלב. השוק מוצף בכל כך הרבה סוגים ומגוון של מוצרים, שלפעמים קשה להבחין בין האיכותיים לבין אלה שפחות.
אלי מזרחי, כיום בן 56, הוא המייסד והבעלים של חברת "פינאטס וגרעיני הבית״ אשר מונה 15 חנויות המפוזרות ברחבי הארץ. מפעל הייצור הענק פועל במישור אדומים.
אלי מזרחי פתח את החנות הראשונה שלו בשנת 1994 בהיותו בן 39. החנותהפכה לשם דבר והגיעה להצלחה משגשגת תוך שנים ספורות.
"התחלתי בחנות קטנה מאד בשכונת הבוכרים", הוא מספר, "בהמשך, התחלנו לפתוח עוד ועוד חנויות ומפעל קטן ומשם גדלנו והתרחבנו. כיום אנחנו בין הגדולים בארץ ומייצאים תוצרת איכותית גם לארה"ב וללונדון".
מה סוד ההצלחה שלך?
"הרב מרדכי אליהו והרב כדורי בירכו אותי ביחד שתהיה לי הצלחה בעסק".
אמונת החכמיםשל אלי חזקה מאוד והוא מגלה שלפני שפתח את החנות הראשונה, זכה לנהל את בית המדרש של הרב כדורי זצ"ל.
"את הרב כדורי זצ"ל הכרתי מילדות. הייתי מנכ"ל אצלו לתקופה של 15 שנים. הוא היה אורח כבוד בחתונה שלנו. תמיד עשיתי כל מה שהרבנים מייעצים לי. הרבנים שלי כיוונו אותי לתחום שאני עוסק בו היום ואמרו לי שאצליח בו, וברוך ה׳ ראיתי ברכה ושפע בעמלי ובמשפחתי״.
מזרחי משתף בסיפור אישי שמרגש אותו: "כאשר הקמנו את המפעל של הקבוקים, כנראה שהמתחרים והיצרנים הגדולים בשוק של פעם לא רצו שנקים אותו כי הם פחדו מתחרות. התייעצתי כל העת עם הרב מרדכי אליהו זצ"ל על כל דבר בפרנסה ובדברים אישיים, ואמרתי לו שהשקעתי במפעל קרוב לחצי מליון שקלים ולא הולך לי עם הייצור. הרב בא למפעל וייעץ לנו להביא סוגי קמחים אחרים לייצור הקבוקים. תוך יומיים הבאנו מכונות חדישות ומיוחדות, עבור הייצור החדש עם הקמחים החדשים והצלחנו לייצר קבוקים ברמה גבוהה מאד כך שהמכירות התחילו לזנק".
מעבר לברכות הרבנים, מזרחי משתף שהעסק מתהדר באחידות ברמת האיכות של המוצרים, בחומרי גלם איכותיים ובקלייה איכותית.
״אנחנו עובדים רק עם חומרי גלם מובחרים ומביאים לארץ מוצרים חדשים וייחודיים", הוא משתף. "יש לנו ידע וניסיון שאין להרבה אנשים בענף, וגם זה עושה את ההבדל בטעמים, בנראות ובתוצאה הסופית".
איך הגעת לידע הזה?
מזרחי מחייך. "למדתי, פיתחתי ושכללתי, הכל תוך כדי עבודה."

מכונה לניפוי בוטנים?
החברה מייצרת ומשווקת מגוון עצום של מוצרים איכותיים וטעימים – קבוקים, פיצוחים, פקאנים, חלווה, אורואו, גרנולה – עם או בלי תוספת סוכר, בוטנים מטוגנים, אגוזים, אריזות כשרות לפסח, מוצרים ללא סוכר ברמה גבוהה ולא מתפשרת, פירות יבשים, קוקוס ותמרים איכותיים ועסיסיים – וזו רק רשימה חלקית של מוצריה אשר משווקים לכל הסניפים של הרשת הפרטית וגם לכל הסיטונאים הגדולים בארץ.
"אנחנו מייצרים ברמה הכי גבוהה, מבין הגבוהים בעולם, ומשתמשים בתקנים המחמירים ביותר שיש. יש לנו אישורים בינלאומיים לשווק תוצרת איכותית לכל העולם". כאמור, החברה מייצאת מוצרים לארה"ב וללונדון, אך הקורונה מנעה את המשך ההתרחבות למדינות נוספות בעולם.

"הקורונה פגעה בנו, אבל בשנה החולפת היה קצת יותר טוב ברוך ה׳, אנו מצפים להוציא סחורה לכל העולם כשנעבור את המגפה הזו בעזרת ה׳", מספר מזרחי.  ״הקורונה גם חישלה ובנתה אותנו, גרמה לנו להיות יצירתיים".

אלי מזרחי - מנכ״ל חברת פינאטס

אלי מזרחי - מנכ״ל חברת פינאטס

לאחר חשיבה יצירתית החברה ייצרה יותר מוצרים, בנתה מוצרים חדשים, הקפידה על שיווק שמגיע עד ללקוחות עצמם ולבעלי החנויות הקטנות, ונתנה דגש על היחס האישי.
החברה נמצאת תחת פיקוח כשרותי מחמיר ורצוף של כשרות בד"ץ העדה החרדית ורבנות מעלה אדומים.
"בד"ץ העדה החרדית מאד מקצועיים", מזרחי מספר. "לדוגמא – יש לנו מכונה מיוחדת לניפוי הבוטנים. ואנו נעזרים בבד״ץ העדה החרדית כדי שלא ניכשל ולא נכשיל חלילה בלהאכיל אנשים בתוצרת שאינה מוקפדת מכל הבחינות –אנו עושים הכל ואפילו הרבה מעל ומעבר למה שאנו מחויבים, זו הייחודיות שלנו".

מזרחי מביא בתור דוגמא את ניפוי הבוטנים וגרעיני החמניה כך שלא יהיו בהם "לכלוכים או חרקים ויתושים קטנים, דברים שלא כל אחד יכול לראות אותם בעיניו. לבד"ץ העדה החרדית יש מקצוענות, ידע ואת כל הכלים כדי למצוא את הדברים האלה, להנחות אותנו ולסייע בכל תהליכי הייצור כדי שיהיו נקיים, כשרים ואיכותיים. בד״ץ העדה החרדית שולחים משגיחים גם לארצות רחוקות כדי לפקח על כשרות חומרי הגלם הנדירים וכך הם מסייעים רבות למגוון, לניקיון, לאיכות, להצלחה וכמובן גם לכשרות הטובה ביותר״.

בדרך כלל, בעיות כאלו הן דברים שקורים ומוצאים יום יום או שאלו בדיקות שנעשות רק לחומרא?

"לפני המיון מוצאים חרקים. בזכות המיון הקפדני שלנו התוצרת נקייה".

אז מהו ט"ו בשבט בשבילך?

לקראת ט"ו בשבט, מזרחי צוחק – "כל השנה יש ייבוא של פירות מיובשים לארץ, זה כבר לא נהיה כל כך מיוחד.

"היום במשך כל השנה יש ״ט"ו בשבט״, זה לא מה שהיה פעם. סביב היום הזה יש עלייה מסוימת במכירות, של כעשרה אחוזים, אבל לא מעבר.

ט"ו בשבט בשבילי, זה תאריך ותקופה נפלאה, להודות לה׳ ולבקש שיהיה הרבה שפע בארץ ישראל. בארץ לא מייבשים ולא מגדלים הרבה פירות שנוהגים לאכול בט"ו בשבט. יש כמה פריטים בענף שלנו, כמו שקדים, בוטנים, תמרים, חומוס, גרעיני אבטיח, צימוקים, שמגדלים בארץ, אך את היתר מייבאים לצערי מחו"ל".

לא מגוחך שמביאים את רוב הפירות מחו"ל בעוד אנחנו מברכים בט״ו בשבט על פירות ארץ ישראל?

"פעם שאלתי את הרב מרדכי אליהו האם בכל תפילה צריך אדם לומר את שם ה׳ ולכוון בכולה לשם ה׳. הרב אליהו ענה לי: "תכוון בתחילת התפילה ובסופה״. לא בכל ברכה אדם יכול לכוון את שם ה׳ באופן מלא, נכון? אותו הדבר במקרה של הפירות היבשים – יש כמה מוצרים ישראליים נפלאים שלנו, הם אלו שמביאים שפע גדול לכל העם ולכל העולם. השקדים, הבוטנים, התמרים, גרעיני האבטיח, החומוס, התירס – הם שלנו והם איכותיים מאד ב״ה.

"צריך להתמקד במה שיש. ארץ ישראל נותנת פירותיה בעין יפה. זה חלק מסימני הגאולה. הפירות מתרבים ומשתבחים משנה לשנה. עם ישראל מזמין את השפע לעולם כולו, הרי כתוב שבסוף הכל יהיה בזכות עם ישראל. הכל מתחיל מאיתנו".

מה אתה מאחל לעם ישראל?

"בריאות איתנה, בטחון ושמחה. שנמשיך להיות חזקים ושתעבור המגיפה הזו כבר. צריך להאמין בה׳ שהכל יסתדר". 

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה