צמצום מספר ההרוגים בכביש

אבי קנטרוביץ

אבי קנטרוביץ

מנכ"ל תנועה כהלכה

186הרוגים בחצי שנה. 4 מתוכם נהרגו בסוף השבוע שעבר ובהם ילד בן שנה וחצי שנהרג בתאונה חזיתית, (בעת כתיבת הכתבה, נמסר כי הולך רגל נפגע מאוטובוס סמוך לנמל התעופה רמון ונהרג).
נדמה שהמאבק בתאונות הדרכים בישראל נמצא בנסיגה. לאחר שנת קורונה שבה הוטלו סגרים והגבלות תנועה, שנת 2021 מסתמנת כשנה קטלנית בדרכים. לישראל אין תכנית לאומית למאבק בתאונות בתוקף, וזו שהוכנה לא תוקצבה. בינתיים גם החלטות שנקבעו בתכניות קודמות לא מיושמות ובטחון הולכי הרגל ורוכבי האופניים הופקר.
אבי נאור (אב שכול) מייסד אור ירוק אומר: אנחנו חווינו אסון איום, אסון מירון, 45 איש נהרגו. בקצב שאנחנו מדברים עליו, כל חודש וחצי יש לנו “אסון מירון״ על הכבישים. אנו שוכחים שיש מאחורי כל הרוג ופצוע משפחות שנפגעו. כשאנחנו מדברים על כך ש-360 איש נהרגים זה מטוס שלם שהולך כל שנה, זו כיתה שלמה שנעלמת כל חודש. אלה מספרים בלתי נתפסים.
דו״ח חדש שפורסם מגלה כי בעוד מדינות אירופה הורידו בעשור האחרון את כמות ההרוגים בתאונות דרכים ב-37% בממוצע, ישראל נותרה הרחק מאחור עם ירידה של 18.7% כמחצית מהממוצע במדינות האיחוד. מדינות כמו נורבגיה, יוון ופורטוגל נמצאות במקומות הראשונים עם נתוני ירידה בהרוגים של כ-50%.
לפי הדו״ח ישראל מדורגת במקום ה-30 מתוך 32 בשיעור ההצלחה בצמצום הקטל בכבישים בשנים 2010-2020. המחקר בדק גם את מספרם של הפצועים באורח קשה ומצא כי בשנים 2013-2020 הצליחה ישראל לצמצם את מספר הפצועים קשה בתאונות רק ב-2.6% הממוצע במדינות אירופה עמד על 14%.
בשבועות האחרונים עסקנו בהרחבה בעלייה הדרמטית של ההרוגים והפצועים בקרב רוכבי האופנועים, רוכבי הקורקינטים ורוכבי האופניים. (בשבוע שעבר פגשתי 10 כתות ילדים צעירים. רובם רוכבים על אופניים, מיעוטם רוכבים שקסדה על ראשם – לא יאמן – זאת הזדמנות לדרוש מההורים לרכוש קסדה לילדים רוכבי האופניים במשפחה). עסקנו גם בנהיגה בקיץ והדגשנו את העלייה הגדולה של הנפגעים בתאונות דרכים בתקופה זו. לפנינו עוד 3 חדשי קיץ – הקפידו על כללי הבטיחות שעסקנו בהם בהרחבה לקראת הקיץ. ■
קיץ בריא ובטוח!

הפינה מוקדשת לזכרו של שלומי מרק ז"ל שנהרג בתאונת דרכים

שתפו

Scroll to Top
גלילה למעלה